E-stravenky ušetřily papír dlouhý z Prahy do Benátek a zpět

Společnost Sodexo Benefity, lídr na trhu zaměstnaneckých benefitů ušetřila zavedením elektronických stravenek za poslední dva roky více než 10,6 tun papíru. Pokud by se všechny ušetřené stravenky (o rozměrech 12x7,3 cm) poskládaly za sebe, pokryly by silniční trasu z Prahy do Benátek a zpět.
Přechodem na elektronické stravenky se ušetřilo papíru z 26,5 tisíců stromů. Foto: Pixabay

V současnosti využívá benefitní karty 160 tisíc uživatelů, ovšem v příštím roce by se jejich počet měl zdvojnásobit. Společnost Sodexo Benefity vidí v digitalizaci velký potenciál do budoucna.

„Počítáme s tím, že během několika let bude většina lidí využívat stravenkové karty a papír již nebudeme potřebovat. Navíc pozorujeme nárůst zájmu o volnočasové benefity, zejména o systém Cafeteria, jehož největší výhodou je, že nevyužívá papír vůbec a umožňuje snadný způsob čerpání benefitů kdykoli,“ řekl Štěpán Tůma, marketingový ředitel společnosti Sodexo Benefity.

Společnost se snaží zákazníkům nabídnout stále něco nového. Loni v listopadu například spustila novou platební aplikaci pro mobilní telefony se systémem Android – Sodexo Mobilní platba, díky níž mohou uživatelé platit v rámci partnerské sítě Sodexo bezkontaktně svým mobilním telefonem.

Jedním z klíčových témat firmy je právě i ekologie. Spolu s rostoucím zájmem českých zaměstnavatelů o digitální produkty to byl jeden z důvodů, proč se společnost rozhodla uvést na trh kartu Gastro Pass CARD. Přechodem na tuto formu příspěvku na stravování ušetřila v posledních dvou letech téměř 13,5 milionu papírových stravenek, což odpovídá zhruba papíru z 26,5 tisíců stromů.

Konkurence nespí

Nejnovějším konkurentem na poli elektronických stravenek je Gusto Karta, která se za necelý rok své existence rozšířila již do 3 000 obchodních míst po celé republice. Měsíčně přibývá dalších zhruba tři sta subjektů, kde lze kartou platit.

„Elektronické stravenky se postupem času stávají novým standardem zaměstnaneckých benefitů,“ uvedl Lukáš Malík, marketingový ředitel Gusto Karty. „Platba Gusto Kartou s sebou přináší i další výhody: Třeba cash back, kdy zákazník, který si nahrává vlastní stravné, dostane 1,5 % zpět. Výhody však neplynou jen pro zaměstnance, firmám šetříme čas a snižujeme administrativní zátěž, která je s klasickými papírovými kupony spjatá,“ dodal.

Kromě nových akceptačních míst Gusto Karta, za níž stojí investiční skupina Arca Capital, chystá další novinky. Jde jak o zavedení dětské karty s funkcí kapesného, tak o rozšíření služeb o poskytování volnočasových benefity. Kartu tak bude možné využívat v síti kulturních, sportovních či ubytovacích zařízení, ale také v lékárnách či knihkupectvích.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Technologie

Nejčtenější

Část domácností se řítí do finanční propasti

Hospodaření některých českých domácností je dlouhodobě jen těžko udržitelné. Ačkoli se majetková a finanční situace za poslední dvě dekády celkově zvedla, je tu i jeden hodně rizikový faktor: v porovnání s výší mezd …

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …
Rolovat nahoru