E-stravenky ušetřily papír dlouhý z Prahy do Benátek a zpět

Společnost Sodexo Benefity, lídr na trhu zaměstnaneckých benefitů ušetřila zavedením elektronických stravenek za poslední dva roky více než 10,6 tun papíru. Pokud by se všechny ušetřené stravenky (o rozměrech 12x7,3 cm) poskládaly za sebe, pokryly by silniční trasu z Prahy do Benátek a zpět.
Přechodem na elektronické stravenky se ušetřilo papíru z 26,5 tisíců stromů. Foto: Pixabay

V současnosti využívá benefitní karty 160 tisíc uživatelů, ovšem v příštím roce by se jejich počet měl zdvojnásobit. Společnost Sodexo Benefity vidí v digitalizaci velký potenciál do budoucna.

„Počítáme s tím, že během několika let bude většina lidí využívat stravenkové karty a papír již nebudeme potřebovat. Navíc pozorujeme nárůst zájmu o volnočasové benefity, zejména o systém Cafeteria, jehož největší výhodou je, že nevyužívá papír vůbec a umožňuje snadný způsob čerpání benefitů kdykoli,“ řekl Štěpán Tůma, marketingový ředitel společnosti Sodexo Benefity.

Společnost se snaží zákazníkům nabídnout stále něco nového. Loni v listopadu například spustila novou platební aplikaci pro mobilní telefony se systémem Android – Sodexo Mobilní platba, díky níž mohou uživatelé platit v rámci partnerské sítě Sodexo bezkontaktně svým mobilním telefonem.

Jedním z klíčových témat firmy je právě i ekologie. Spolu s rostoucím zájmem českých zaměstnavatelů o digitální produkty to byl jeden z důvodů, proč se společnost rozhodla uvést na trh kartu Gastro Pass CARD. Přechodem na tuto formu příspěvku na stravování ušetřila v posledních dvou letech téměř 13,5 milionu papírových stravenek, což odpovídá zhruba papíru z 26,5 tisíců stromů.

Konkurence nespí

Nejnovějším konkurentem na poli elektronických stravenek je Gusto Karta, která se za necelý rok své existence rozšířila již do 3 000 obchodních míst po celé republice. Měsíčně přibývá dalších zhruba tři sta subjektů, kde lze kartou platit.

„Elektronické stravenky se postupem času stávají novým standardem zaměstnaneckých benefitů,“ uvedl Lukáš Malík, marketingový ředitel Gusto Karty. „Platba Gusto Kartou s sebou přináší i další výhody: Třeba cash back, kdy zákazník, který si nahrává vlastní stravné, dostane 1,5 % zpět. Výhody však neplynou jen pro zaměstnance, firmám šetříme čas a snižujeme administrativní zátěž, která je s klasickými papírovými kupony spjatá,“ dodal.

Kromě nových akceptačních míst Gusto Karta, za níž stojí investiční skupina Arca Capital, chystá další novinky. Jde jak o zavedení dětské karty s funkcí kapesného, tak o rozšíření služeb o poskytování volnočasových benefity. Kartu tak bude možné využívat v síti kulturních, sportovních či ubytovacích zařízení, ale také v lékárnách či knihkupectvích.

×

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Technologie

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB
Rolovat nahoru