Elektromobily jsou propadák. Češi dál kupují hlavně benzínové a naftové automobily

Názor
Na jeden nově registrovaný elektromobil připadá 265 nově registrovaných benzínových automobilů a 102 naftových vozů. Z toho je patrné, že Češi o elektromobily jeví jen minimální zájem. Nejčastěji nově registrovaným vozem je Škoda Octavia. Následuje ji Škoda Fabia a Škoda Rapid. Na čtvrtém a pátém místě jsou Škoda Karoq a Škoda Kodiaq. Až na dalších místech se umístily vozy jiných výrobců. Jedná se o Hyundai i30 a Dacia Duster.
Nejčastěji nově registrovaným vozem je Škoda Octavia. Lidé nejčastěji preferují provedení vozů typu SUV a kombi a bílou barvu. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Za leden až září letošního roku se v České republice registrovalo 191 110 osobních automobilů. Oproti předchozímu roku se jedná o výrazný propad. Za prvních devět měsíců loňského roku se totiž registrovalo 207 784 osobních vozů. Mezi spotřebiteli vede značka Škoda. S velkým odstupem následují značky Volkswagen, Hyundai a Dacia.

Drtivá většina nově registrovaných vozů je poháněna benzínovými motory. Celkem jich bylo 134 230, tedy 70,24 procenta ze všech registrovaných osobních automobilů. S výrazným odstupem následují naftové vozy, kterých bylo registrováno 51 615, což představuje podíl o velikosti 27,01 procenta. Češi naopak neprojevili téměř žádný zájem o elektromobily. Za devět měsíců letošního roku jich bylo registrováno pouze 507, tedy 0,27 procenta ze všech osobních vozů.

Nově registrované vozy mají nejčastěji bílou barvu, která byla na 28,44 procentech automobilů. Následuje šedá barva s podílem 25,41 procenta. Modrá barva těsně porazila červenou barvu. Ostatní barvy jsou zastoupeny pouze zanedbatelně. Lidé nejčastěji preferují provedení vozů typu SUV a kombi.

Autor je hlavní ekonom společnosti BH Securities
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Autonomní vozy a elektromobily zatím v Česku moc netáhnou

Zavřít reklamu ×
  1. Co by na těchto vozech mělo zákazníka táhnout? Když si koupím elektromobil, tak pojedu k nabíječce velmi daleko. Když se vrátím domů, tak zjistím, že už tam musím jet znovu. Abych si elektromobilu koupil ještě elektrocenrálu a nechal ho dobíjet celou noc.
    Auto s autonomním řízením je velmi nespolehlivé. Stačí kolik neplech už napáchaly ty moderní asistenty. Pokud někdo neumí řídit, neměl by si auto pořizovat. Spolehat se na to, že vše zvládne elektronika je velmi riskantní

  2. ..auto ma jezdit na naftu a to do 5litrů,vydržet tricet let,,a pak bude vse ekologické,,aut třetina,,misto elektro nesmyslu,by se venovali osvětě a lidskemu rozvoji.pak by bylo na světě čisto,skromno a krásně,,ne dělat s dementnich vozitek lifestyle…lidi jsou povrchni..

  3. Ačkoliv mám hotovost,že bych si klidně mohl koupit Teslu tak takovou blbost nikdy neudělám.Se svojí RAV4 na LPG jsem plně spokojem a příště koupím zas LPG nebo popř. CNG. Žádný benzín,nafta ani elektřina mě nezajímá!!!

  4. Elektřinu ani omylem. Dokud to půjde zůstanou u pašika 1.9tdi. Kolem 5l/100 km a při správné údržbě nesmrtelný motor. A az jednou nastane jeho čas tak prejdu na plyn. Vzhledem k nájezdu asi 380000 to hned tak nebude.

  5. Tento ekonomickej a ekologickej nesmysl prosazují jen hlupáci a lidé ze zjištných důvodů . Možná by bylo k zamyšlení prokázání této nesmyslnosti žalovat jako úmyslné poškozování zdraví . Jak jinak si vysvětlit , že elektromobil má nulové emise . Jen mi to trochu připomíná panenku Marii . Že by davová psychóza ?

  6. Dokud to nenajede aspoň 500km na jedno nabití, které bude trvat max 5min a nabíječka nebude za každým rohem…tak to nikdy neprorazí..a můžou si to dotovat jak chcou…

  7. Ještě jsem neviděl elektromobil který by mněl závěs? Až zapojím 700kg. tak abych nezapomněl přidat i centrálu.

  8. Taky mě elmo nadchla ale hned jsem vychladl: obrovská pořizovací cena, spalovací motory u nás nikdo nezakazuje a neomezuje, podpora nulová

Napsat komentář: Fikusek Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Škodovka ukázala elektrický městský crossover Epiq

Největší tuzemská automobilka, Škoda Auto, spadající do německého koncernu Volkswagen, odtajnila v pátek jméno svého elektrického městského crossoveru, a to společně s designovou studií nabízející první pohled na …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.