Dvouciferným tempem se počty registrací snižovaly ve všech státech Evropské unie a také u všech výrobců. Vyhlídky pro následující období však také nejsou zrovna růžové. Již před koronavirovou krizí se výrobci automobilů, včetně navazujících dodavatelských odvětví, potýkali s celosvětovým nedostatkem poptávky a s přechodem na přísnější emisní limity.
Současná situace útlum poptávky pravděpodobně dále urychlí. Nepůjde jen o to, že automobily představují luxusní statek, po kterém v době krize poptávka zcela logicky klesá, nýbrž i to, že během karanténních opatření došlo ke změnám, které mohou mít na automobilový průmysl zásadní dopad.
Jde o stále se rozšiřující trend výkonu práce na dálku, který vede k nižší potřebě i frekvenci se přemisťovat. To může vést k preferenci sdílení automobilů, upřednostnění jiných způsobů dopravy, či jednoduše k pozvolnější obměně stávajících automobilů v důsledku nižšího opotřebení. Vše uvedené však vede k jedinému – k nižší poptávce po automobilech.
Autor je ekonom Komerční banky
(Redakčně upraveno)
To je všechni vina Bruselu.Euro 6 je nesmyslná emisní norma pro osobní auta a elektrické auto je ropák roku.
Přišek koronavirus a automobilky jsou na huntě ! Za „X“ let každá automobilka rejžovala neskutečné peníze z každého prodaného auta a teď chudácu nemají na chleba ? Vždycky to odnesou obyčejní zaměstnanci, vedení těchto firem má peněz víc než dost. Krom toho, můžou prodávat auta za rozumné peníze a budou toho prodávat víc !!! Výrobní hodnota auta je 60 tisíc korun a přesto se to prodává za půl míče i víc ?
Není něco špatně ?
Vencl, radeji nekomentovat, cemu nerozumet, vyrobni hodnota auta 60000, haha, a co vyvoj, investice, odbory, atd…. zalezt do komory