bool(false)

Existence slevových portálů mění domácí cestovní ruch

Nabídka dovolených na slevových portálech nepřímo ovlivňuje cestovatelské zvyklosti českých turistů. Díky těmto portálům jezdíme v rámci České republiky častěji na kratší dovolené, mimo hlavní turistickou sezónu a zejména poznáváme nové destinace.

Graf: CzechTourism

„Realizovaný výzkum nám potvrdil hypotézu, že existence slevových portálů významným způsobem ovlivňuje i cestovatelské zvyklosti českých turistů. Naším hlavním komunikačním nástrojem pro oblast domácího cestovního ruchu je volnočasový portál www.kudyznudy.cz. Aktuálně portál Kudy z nudy obsahuje více než 60 tisíc akcí a aktivit pro trávení volného času ve všech regionech České republiky a v sezoně dosahuje návštěvnosti až 2 miliony měsíčně,“ uvedla Monika Palatková, ředitelka agentury CzechTourism.

Agentura CzechTourism ve spolupráci s výzkumnou agenturou NMS Market Research a portálem Skrz.cz realizovala jedinečnou studii zaměřenou na zjištění dopadu slevových portálů na domácí cestovní ruch.

Z výzkumu vyplynulo, že slevové portály mají vizuálně atraktivní nabídku, která velmi často přesvědčí zákazníky ke spontánnímu nákupu (62 % všech nákupů) a zejména láká k poznávání nových míst a lokalit. Nízká cena je hlavním důvodem nákupu dovolené jen u poloviny zákazníků.

Data z průzkumu ukazují, že se v loňském roce prodalo na slevových serverech a vyhledávačích v rámci domácího cestovního ruchu 2,7 mil. pobytů. Při průměrné ceně pobytu 2 900 Kč je tak velikost trhu odhadována na 7,8 mld. Kč. Oblibu pobytů potvrzuje i David Beška, obchodní ředitel největšího českého vyhledávače slev Skrz.cz: „Tuzemské pobyty u nás dlouhodobě patří mezi vůbec nejoblíbenější nabídky. Pro penziony a hotely je to rychlý způsob, jak vyplnit kapacity v termínech s nižší obsazeností nebo o sobě dát vědět v začátcích podnikání.”

Více než třetina české populace alespoň jednou nakoupila dovolenou v České republice přes slevový portál. Pozitivním zjištěním je skutečnost, že 97 % dotázaných lidí by si dovolenou na slevovém portálu koupilo znovu. Po překonání prvotní nedůvěry, kdy lidé zvažují, zda si tímto způsobem dovolenou koupit, následuje velmi vysoká spokojenost se samotnou dovolenou a reklamace se zejména v poslední době prakticky nevyskytují.

Z výzkumu také vyplynulo, že nakupování dovolené přes slevový portál není výsadou určité cílové skupiny, ale jde napříč různými segmenty v populaci. Dovolenou nakupují na portálech starší i mladší páry, stejně tak rodiny s dětmi. Velmi často na portálech nakupují dovolenou i lidé z vyšších příjmových skupin. Češi si díky nabídkám na slevových portálech dopřávají luxusnější typ dovolené. Ta se stává dostupnou i pro lidi se středními a nižšími příjmy, kteří vyhledávají především víkendové wellness pobyty.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

95 % lidí netuší, že ohrožují bezpečnost svých osobních údajů přihlašováním do veřejných WiFi sítí. V létě je využíváme nejčastěji.

Léto je dobou, kdy cestujeme, jsme delší dobu vzdálení od svých domácích a pracovních sítí, a tak častěji využíváme veřejné WiFi. Bezplatný bezdrátový přístup k internetu je k dispozici v hotelech, na letištích, v celé řadě restaurací i ve veřejných prostorech a dopravních prostředcích a jeví se jako skvělá …

Klienti skupiny ČSOB v Chorvatsku ušetří při placení kartou

Klienti ČSOB a Poštovní spořitelny mohou výrazně ušetřit, pokud budou v Chorvatsku platit za zboží a služby bezhotovostně. Banka bude držitelům karet Mastercard v červenci účtovat zvýhodněný kurz. Plná nádrž paliva tak díky placení kartou bude například stát v přepočtu 2502 korun, což je o 127 korun méně než při …

Nejčtenější

Brigádníky nenaláká ani 150 korun na hodinu

Firmy už od konce dubna hledají brigádníky na nadcházející letní měsíce. Jenže zájem je malý, klesá. Lidé, kteří mají přece jen o brigády zájem, nedokáží zdaleka pokrýt všechna volná pracovní místa. Podle údajů …
Rolovat nahoru