Facebook by měl dnes představit chystanou digitální měnu

Názor
Bezprostředním důvodem aktuálního cenového nárůstu kryptoměny bitcoin (psali jsme) jsou kroky společnosti Facebook, která se chystá veřejnost seznámit s bližšími informacemi o své chystané digitální měně. To dodává vzpruhu celému segmentu kryptoměn, neboť investoři větří přijetí kryptoměn opět o něco širší komunitou. Kromě bitcoinu zdražují i další kryptoměny, jako ether nebo litecoin.
Facebook by měl dnes představit chystanou digitální měnu. Foto: Avopix.com

Bitcoin od začátku letošního roku zhodnotil o více než 150 procent. Podle všeho mu k růstu pomáhá i napjatá atmosféra v mezinárodním obchodě a hrozba oslabení čínské měny. Kryptoměny jsou totiž velmi populární v Číně, která je velmocí v jejich těžbě. Představují tam vítaný zdroj diverzifikace portfolia zejména v napjatější době, jako je tato, kdy hrozí cenový propad konvenčních aktiv.

Kryptoměny jsou sice extrémně kolísavé, avšak v časech, kdy hrozí rozkolísanost právě i konvenčním aktivům, získávají na atraktivitě. Tu pochopitelně umocňuje zájem o segment ze strany velkých a zavedených hráčů, jako je právě Facebook. Lidé, kteří se rozhodnou vložit do bitcoinu peníze, by se však měli nejprve mentálně vyrovnat s tím, že už tyto peníze nemusí nikdy vidět. Je to tak trochu, jako by házeli z okna. Riziko ztráty je tak vysoké, že nelze hovořit o investici, a dokonce ani ne o spekulaci. Jde o ruletu.

Je však pravda, že zavedený finanční svět se k bitcoinu staví vstřícněji než během poslední masivní cenové horečky v segmentu kryptoměn, té ze sklonku roku 2017. Tehdy například šéf největší americké banky JP Morgan Jamie Dimon prohlašoval, že bitcoin objektivně nemá žádnou hodnotu.

PSALI JSME:
Bitcoin pokořil hranici 9 000 dolarů

Dnes analytici téže banky připouštějí, že hodnota jednoho bitcoinu objektivně činí kolem pěti tisíc amerických dolarů. Do jeho ceny je prý totiž třeba započítat cenu elektrické energie, jež je pro vytěžení bitcoinu potřebná.

Facebook by měl svoji chystanou digitální měnu představit dnes. K jejímu vlastnímu spuštění by pak mělo dojít v roce 2020. Facebook dal podle listu Wall Street Journal dohromady konsorcium „Libra“, které sestává z více než tuctu společností zvučných jmen jako Visa, MasterCard, PayPal nebo Uber.

Digitální měna, kterou chce konsorcium vydávat, však bude navázána na koš konvenčních měn jako americký dolar nebo euro. Tím si bude chtít nová digitální měna získat důvěru u uživatelů. Zároveň se tím hned od počátku vzdá étosu a koncepce, která je charakteristická právě třeba pro bitcoin. Spočívá v tom, že bitcoin, stejně jako mnohé další kryptoměny, jsou ryzí alternativou, ba konkurencí konvenčním platidlům a platebním systémům, k nimž řada ze skalních příznivců kryptoměn sdílí naopak značnou nedůvěru.

Autor je hlavní ekonom společnosti Czech Fund
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Bitcoin zažívá comeback. Je nejdražší za poslední rok

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Finance

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Devět z deseti rodičů dává dětem kapesné. Nejčastěji kolem pěti stovek měsíčně

Průzkum
Typické české dítě jako kapesné od svých rodičů dostává kolem 500 Kč měsíčně, rodiče mu je vyplácí pravidelně každý měsíc a nejčastěji v hotovosti. Vyplývá to z marketingového výzkumu, který si na téma rodinné finance u výzkumné agentury Kantar zadala Equa bank. Oceňujeme, že banka šetření neprezentuje jako „reprezentativní průzkum“, což při pěti stech respondentů činí řada jiných firem.

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru