FAEI: Konec kapitoly sportovního sponzoringu

Klesající zisk polostátní skupiny ČEZ v posledních pěti letech, který se snížil ze 47 mld. Kč v roce 2010 až na loňských 29,5 mld., se projevil v nižších výdajích na reklamu, ale také ve slábnoucí podpoře kultury a sportu. ČEZ v této oblasti během pěti let snížil výdaje o 33 % a podle slov jeho představitelů nelze vyloučit další škrty.
Finanční a ekonomický institut

Klesající zisk polostátní skupiny ČEZ v posledních pěti letech, který se snížil ze 47 mld. Kč v roce 2010 až na loňských 29,5 mld., se projevil v nižších výdajích na reklamu, ale také ve slábnoucí podpoře kultury a sportu. ČEZ v této oblasti během pěti let snížil výdaje o 33 % a podle slov jeho představitelů nelze vyloučit další škrty.

Energetická firma tak následuje příkladu dalších firem s majetkovou účastí státu, jakými jsou např. Lesy ČR, Česká pošta, VZP nebo Budvar, které rovněž přehodnotily svůj dřívější program štědrého sponzoringu. Především sportovním klubům tak nastávají hubenější roky, protože se ještě nevypořádaly s výpadkem cca 2,5 mld. Kč ročně od Sazky a nový systém státního financování sportu, který počítá s vyšším zdaněním hazardu, zatím není ani nastaven, natož aby mohl být zahrnut do rozpočtu sportovních organizací.

Přiškrcení sportovního sponzoringu ČEZ se už projevuje v konkrétních krocích. Svůj rozpočet bude zřejmě muset osekat BK Nymburk, který se díky desítkám „duhových“ milionů korun ročně dostal do širší evropské špičky, účastnil se „postsovětské“ VTB ligy i různých jadranských soutěží, ale do prestižní Euroligy se nikdy neprobojoval, přestože měl kádr složený výhradně z Američanů a českých reprezentantů. Podle posledních zpráv se odhlásil z nastávajícího EuroCupu, stříbrné klubové soutěže, a bude zřejmě startovat pouze ve zcela nové evropské soutěži, Poháru FIBA.

Podle prezidenta tenisové federace Ivo Kaderky nastaly pro český sportovní sponzoring zřejmě nejhorší časy, protože podobně jako ČEZ se chovají i další bývalí velcí donátoři. Zatímco dříve byly ve hře miliony od jednotlivých partnerů, dnes jde spíš o statisíce. „Velké státní firmy by v tom samozřejmě měly být lídrem. Podívejte se, jak to v tomto směru funguje v Německu,“ upozorňuje.

Více informací v tomto článku.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky [S] Pro média

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Vozidlo končí až nosičem na jízdní kola

Poradna
Plánujete si vzít na dovolenou nebo na víkend jízdní kola? Pak byste měli v první řadě vyřešit, jak je budete přepravovat. Při rodinné dovolené v kufru auta asi těžko. Střešní nosiče výrazně zvyšují spotřebu a musíte to s nimi umět. Podle názoru odborníků je nejbezpečnější variantou nosič za autem, což však v sobě skrývá jedno úskalí. A sice nutnost na nosič umístit registrační značku vašeho vozu.

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru