bool(false)

Firmy chtějí stále výkonnější zaměstnance

Jak být efektivnější? V posledních letech je stále markantnější tlak na to, aby rozvoj a vzdělávání zprostředkované zaměstnavatelem prokazatelně vedlo ke zvýšení výkonnosti. S tím jde ruku v ruce trend validního měření a analyzování efektivity vykonané práce. Zaměstnavatelé mají dnes k dispozici nepřeberné množství nástrojů a technologií, jak mapovat výkonnost zaměstnanců, případně jak rozvíjet a posilovat jejich efektivitu.

Je logické, že manažeři budou mít jiné potřeby než řemeslníci. Ovšem právě manažerova rozhodnutí ovlivní firmu jako celek. Manažer zodpovídá za chod organizace, řídí a provozuje ji v zájmu vlastníků a veškeré činnosti provádí ve snaze o dlouhodobou prosperitu a rozvoj. Musí mít vizi a přehled o současné situaci, musí umět správně komunikovat a systémově myslet. Ideální manažer se chová vždy eticky, umí se pro danou věc nadchnout a být vzorem pro ostatní. Nebojí se změn a v neposlední řadě na sobě neustále pracuje a je ochotný se celoživotně vzdělávat.

„Vzdělávání a rozvoj manažerů jsou důležitými body pro zvyšování konkurenceschopnosti celé firmy. V dnešní době se však nejedná pouze o rozšiřování odborné kvalifikace, ale je potřeba věnovat pozornost i formování osobnosti, chování a sociálním oblastem života, které představují například partnerské vztahy, trávení volného času a seberealizaci,“ říká ředitel vzdělávacího institutu CEMI Mgr. Štěpán Mika.

Na zaměstnance jsou bez ohledu na jejich pracovní pozici kladeny stále větší nároky. Zaměstnavatelé očekávají vysokou kvalifikaci, samostatnost, vysokou míru odpovědnosti, kreativitu, neustálé zvyšování míry nasazení a iniciativu. Zaměstnanec dnes již nevystačí s vědomostmi, které nabyl během studia. Příkladem může být nebývalý rozvoj užití nových technologií. Za poslední dekádu se nové technologie staly součástí téměř každé pracovní pozice. Nevyhýbá se tedy ani lidem v předdůchodovém či důchodovém věku.

Čeští zaměstnavatelé přitom neodmítají možnost financování vzdělávacích kurzů jako součást benefitního zaměstnaneckého systému. Institut CEMI si nechal vyhotovit renomovanou agenturou IPSOS průzkum mezi českými vlastníky firem. Z průzkumu vyplynulo, že by do vzdělání podřízeného (za kalendářní rok) nejčastěji investovali částku v rozmezí 30.001 až 70000 korun. Méně než 30.000 korun by do svých pracovníků vložilo 23 %, naopak větší obnos je ochotno zaplatit téměř 40 % dotázaných (70.001 až 100.000 korun tvoří 20 % a 100. 001 až 150.000 korun 19 %).

Vzdělávací institut CEMI poskytuje do 31. července 2016 v rámci oslav pátého výročí vzniku všem zájemcům výjimečné slevy – školné ročního online programu MBA či LLM je možné získat již od 85 tisíc korun bez DPH. Zájemci mohou volit celkem z devíti studijních oborů, které jsou vyučovány v českém či anglickém jazyce odborným týmem lektorů, který studentům předává své dlouholeté manažerské zkušenosti z praxe.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Mít nové technologie neznamená inovovat

Fintech se stalo módním slovem a každá banka jej zařadila do svého slovníku. Podobně jako před několika lety CRM, tedy řízení vztahů se zákazníky. Podle požadavků těchto trendů banky investují až stovky milióny korun do technologií s pocitem, že mají fintech a CRM vyřešeny, a že jsou moderní bankou reagující na …

5 tipů nejen pro podnikatele, jak se vypořádat s nebankovní půjčkou

Lidé mnohdy tápou v základních pojmech a principech fungování finančních produktů. Ve světě půjček jim však v loni vyšel vstříc nový zákon o spotřebitelském úvěru, který například omezil přemrštěné sankce poskytovatelů nebo umožnil přehlednější porovnání různých půjček. Jiná je situace v oblasti úvěrů pro firmy a …

Nejčtenější

Brigádníky nenaláká ani 150 korun na hodinu

Firmy už od konce dubna hledají brigádníky na nadcházející letní měsíce. Jenže zájem je malý, klesá. Lidé, kteří mají přece jen o brigády zájem, nedokáží zdaleka pokrýt všechna volná pracovní místa. Podle údajů …
Rolovat nahoru