GDPR straší. Lidé a firmy ale mnohem více než data podceňují bezpečnost soukromí

Blíží se květnové datum vstupu v platnost nařízení GDPR, a to děsí stále více lidí. Denně probíhají školení, ve firmách platí nové interní předpisy, přicházejí noví experti na zákonně správné nakládání s osobními informacemi. Mnohem větší riziko však představuje laxní přístup lidí a firem k dobrému zabezpečení soukromí. Například citlivé soukromé informace týkající se financí nebo třeba zdravotního stavu přímo volají po větším zabezpečení.

„Poprask kolem GDPR je jistě na místě, ale je otázkou, zda důkladné zabezpečení důvěrné komunikace například v bance nebo u lékaře není důležitější,“ říká ředitel firmy Audiopro Andrej Hronec. „Do technologií které umějí zajistit, aby důvěrná komunikace zůstala neodposlechnuta, přitom již ty progresivní firmy investují.

Diskrétní informace mohou z bank, pojišťoven, zdravotnických zařízení a dalších institucí unikat naprosto banálním způsobem – někdo poblíž je uslyší. Diskrétní zóny mají ve finančních ústavech nebo lékařských zařízeních zajistit, aby privátní informace, které sdělujeme pracovníkovi „za přepážkou“, zůstaly opravdu soukromé a náš rozhovor nevyslechli i všichni ostatní, kteří se zde nacházejí. Čára na zemi ale obvykle nic neřeší. Pomoci zde může sound masking, který kromě zklidnění veřejných prostor umí také odstínit určité zóny tak, aby bylo obtížné vyslechnout, či lépe řečeno porozumět konverzaci, která zde probíhá. Navíc tato technologie zajistí soukromí bez nákladných úprav interiéru či přestaveb.

„Maskování zvuku funguje tak, že do požadovaného prostoru vysíláte uniformní tichý zvuk připomínající šum větru. Je upravený do pásma lidské řeči a optimalizovaný tak, aby překrýval probíhající komunikaci. Rozhovor je pak obtížnější vyslechnout,“ prozrazuje k nové technologii Hronec z Audiopro.

Již staří Římané odstiňovali své domy od rušivé ulice zvukem fontány. Moderní maskování zvuku pracuje na podobném principu – uniformní šum, který po vstupu do takto vybaveného (open space) prostoru či místnosti vůbec nevnímáte, překrývá konverzaci ve vzdálenosti od cca 3,5 m. Sound maskingem lze zvukově odstínit např. i jednací místnost nebo kancelář managera. Obsah komunikace tak opravdu zůstává za zavřenými dveřmi. Technologie je téměř neviditelná a nezasahuje rušivě do podoby interiéru. Systém je tvořen malými reproduktory – tzv. emitory a centrální ovládací jednotkou.

Podle velikosti prostoru a na základě vypracované studie optimálního rozmístění je možné sound masking nainstalovat v řádu několika hodin či dnů. Zařízení je bezúdržbové a nevyžaduje žádné zásahy obsluhy. Systém je energeticky velmi úsporný, má spotřebu menší než běžná žárovka.

Praxe pravděpodobně nakonec ukáže, že kolem GDPR bylo více povyku, než bylo třeba, zabezpečení zneužitelných soukromých informací by se však měla věnovat pozornost zcela určitě.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kyberzločinec se natahoval pro 13 milionů korun, ale neuspěl

Průzkum
Více než polovina Čechů a Češek se dostala do situace, kdy se někdo snažil ukrást peníze z jejich účtu nebo platební karty. Vyplývá to z výsledků nejnovějšího průzkumu, který Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) poskytla technologická a platební společnost Mastercard. Podle České bankovní asociace (ČBA) je nejvyšší zachráněná částka u jednoho klienta 13 milionů korun.