Grand Prix 2018 Marketingového institutu získala společnost AXA

Cenu Grand Prix získala v 8. ročníku Problem Solving Competition Marketingového institutu společnost AXA Assistance za zásadní zvýšení ROI affiliate programu. Odbornou porotu letos oslovily nejvíce právě ty práce, kterým se podařilo posunout marketing do pozice partnera byznysu. Tento přístup zároveň charakterizuje nejvýraznější trend, na který by se podle expertů měli marketéři zaměřit.

Do soutěže, jejímž cílem je ukázat ty nejzajímavější řešení konkrétních problémů z praxe, poskytnout firmám zpětnou vazbu na jejich práci a také inspirovat veřejnost, se letos přihlásily desítky prací velkých nadnárodních firem, rodinných podniků i inovativních projektů.

Nejvyšší ocenění odborné poroty složené z marketingových specialistů získala společnost AXA Assistance za podrobnou analýzu svého affiliate programu. Analýza detailně ukázala reálný přínos jednotlivých partnerů tak, aby mohla firma následně celý affiliate program zásadně zefektivnit. Pomocí tzv. data-driven atribučního modelování, s tím související tvorbou metodiky pro kontinuální monitoring a následné optimalizaci affiliate programu se společnosti AXA Assistance podařilo dosáhnout zvýšení ROI affiliate programu o 180 %.

„Marketing se musí vymanit ze škatulky něčeho, co je pěkné mít, jen pokud se firmě daří a není hluboko do kapsy. Je třeba být efektivnější, měřit a automatizovat. Pouze tak může být marketing brán opravdu vážně a posunout se do pozice důležitého partnera pro byznysový růst,“ vysvětluje rozhodnutí odborné poroty Tomáš Poucha, ředitel Marketingového institutu. Mezi nejúspěšnější se tak letos zařadily právě práce s jasným byznysovým přínosem.

Trendu navzdory

Právě takovou prací byla i zásadní změna byznys modelu vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA, kde se podařilo najít nové obchodní příležitosti za pomoci nově vytvořených produktů, které klientům umožňují lokální zacílení. Díky jednotné strategii, vytvoření profesionálního týmu s profesionální péčí, modernějším metodám, efektivnějšímu plánování a kontrolování procesů získalo vydavatelství stabilnější pozici na trhu a dokázalo obrátit dlouhodobě klesající trend v růst.

Který zákazník je nejdůležitější?

Jednoznačný dopad na prodeje měla také komplexní automatizace obchodních a marketingových aktivit ve společnosti Enehano za pomoci využití nástroje na kategorizaci a prioritizaci obchodních příležitostí. Přesné rozškálování klientů podle jejich potřeb a nároků vedlo nejen k efektivnějšímu využívání interních zdrojů a úspoře času, ale hlavně umožnilo obchodníkům zaměřit se na ty nejdůležitější obchodní příležitosti.

„Podobné práce přitom nejsou ani zdaleka důležité jen pro firmy samotné, měly by inspirovat celou marketingovou veřejnost. Teď sice máme ekonomický přebytek a spousta marketérů se věnuje jiným věcem, protože cítí zdánlivý klid. Ale to je chyba. Už nyní je potřeba pracovat na zprůhlednění a zdůraznění návratnosti marketingových aktivit a chápat tyto činnosti jako přípravu na krizi, která dříve či později přijde,“ říká Tomáš Poucha, jeden ze zástupců odborné poroty.

Proti proudu

Vedle prací zaměřených na dominantní téma letošního ročníku oslovily porotu také originální přístupy a řešení jdoucí proti proudu. Takovým případem byl i vítěz v kategorii Projekt, společnost Footshop. Ta se rozhodla upozornit na svůj obchod pomocí speciálního eventu – přemalování fasády hotelu Kyjev v Bratislavě. V projektu šlo o krásné propojení několika cílů společnosti – podporu umění skrze obchody, zvýšení mediálního zásahu na slovenském trhu a zvýšení návštěvnosti obchodu v Bratislavě. „Je osvěžující vidět ještě dnes někoho, kdo nedbá na poučky a dělá si všechno po svém. Navíc, když mu to tak skvěle funguje,“ uzavírá Poucha.

Přehled všech oceněných prací v jednotlivých kategoriích:

Projekt

Firma a název práce

Čestné uznání

1. Footshop – Hotel Kyjev

Big balls – Bez strachu do projektu

2. Siemens – Cena Wernera von Siemense

Kontinuální práce v oblasti společenské odpovědnosti firmy

3. KolorkyUvedení na trh

Nadšenectví a chuť jít dále

GUMEX – Automatizace mailové komunikace

Urputné hledání správné cesty v B2B světě

VLM – Setkání s hejmanem

Navázání a vytěžení úzkých vztahů napříč regiony

Jiný pohled a přístup

Firma a název práce

Čestné uznání

1. AXA – ROI Affiliate Program

Grand Prix 2018

2. VLM – 4 základní nohy VLM

Zásadní změna business přístupu

3. EnehanoSalesforce řešení pro oblast automatizace obchodních a marketingových aktivit

Automatizace řízení marketingu a obchodu

Provident Financial – Cash Crew

Relevantní propojení komunikace, image, se CSR aktivitou na mladou CS

ESET – 30 let antiviru

Inspirace strategického posílení brandu

Home Credit patrondeti.cz

Inovativní business přístup k novým segmentům

IBM From Hero To Zero

Lidský přístupu k zaměstnancům v korporaci

SIEMENS – Nová prezentace

Srozumitelné přiblížení B2B témat do běžného světa

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Zájem o nájemní bydlení roste. I přes zdražování.

Zájem o nájemní bydlení poslední dobou roste. Společně s tím se ale zvyšují také ceny nájmů. Na jeden byt se hlásí velký počet zájemců, mezi kterými si majitel může více vybírat. Čím dál častější jsou různé formy výběrového řízení na nájemníka.

Nejčtenější

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …
Rolovat nahoru