GSK potvrzuje svou roli inovátora nejen na poli farmaceutického průmyslu, ale také v oblasti HR

Rovné příležitosti nebo zájem o kvalitu osobního života zaměstnanců. To jsou jen některé z oblastí HR, ve kterých společnost GSK vyniká nejen ve světě, ale i v České republice. Na příklady dobré praxe upozorňují výsledky auditu rovných příležitostí, který u jednoho z nejvýznamnějších hráčů na poli farmaceutických firem provedla nevládní nezisková organizace Gender Studies, o. p. s.

Z výsledků vyplývá, že GSK patří mezi firmy s velmi dobrou politikou rovných příležitostí, která aktivně řeší jak genderové zastoupení žen a mužů, tak jejich věkové složení. Rovnost příležitostí je zakotvena jako princip ve většině strategických dokumentů a je skutečně aplikována v každodenní praxi. I proto v současné době zastávají 70 % všech vedoucích a 67 % manažerských pozic ženy, což je na české poměry velmi neobvyklé. „Už při náboru pracujeme od určité úrovně řízení s genderově vyrovnanými shortlisty, kdy do dalších kol postupují jak nejlepší kandidáti z řad mužů, tak nejlepší uchazečky,“ vysvětluje HR Country Manager GSK pro Českou republiku Pavla Bučilová. Z výsledků průzkumu mezi zaměstnanci firmy vyplynulo, že při výběru nových lidí do týmu nehraje roli, zda jde o ženu nebo muže.

„Uvědomujeme si, že životní role žen a mužů, včetně rolí pracovních a rodinných, jsou do velké míry stále ovlivňovány zažitými stereotypy, které dnes mnohdy neodpovídají realitě. Politiku rovných příležitostí proto považujeme za nutnou a logickou reakci a zároveň ji vnímáme jako jeden ze základních kamenů našich úspěchů,“ uvádí Emmanuelle Boishardy, generální ředitelka české pobočky GSK. Zaměstnankyně s malými dětmi se do firmy zpravidla vracejí dříve, než po uplynutí 3 leté rodičovské dovolené a firma se jim snaží vyhovět úpravou pracovní doby. „Díky dobrým vztahům na pracovišti a kontaktům s nadřízenými k tomu nepotřebujeme ani žádnou speciální směrnici,“ dodává Emmanuelle Boishardy. Přístup podporující rodinný život je podle ní klíčovým faktorem, který má vliv na angažovanost a loajalitu zaměstnanců.

Mezi nástroje slaďování osobního a pracovního života patří v GSK zejména flexibilní pracovní doba, práce z domova, spolupráce během mateřské a rodičovské dovolené a bohatá škála benefitů. Auditorský tým zaujalo například to, že práce z domova není umožňována pouze rodičům s malými dětmi, ale všem, kteří o tuto možnost požádají a jejichž charakter práce to umožňuje. Z domova pracují i lidé na vedoucích místech, a dávají tak jasný signál, že je možné tento způsob práce aplikovat i na nižších pozicích „Jsme rádi, že v našem případě nejde jen o plané řeči a nikdy nerealizované teorie. To, že vycházíme vstříc jejich potřebám, potvrdilo 89 % dotázaných zaměstnanců bez ohledu na jejich pracovní zařazení,“ komentuje výsledky personální ředitelka Pavla Bučilová.

Stejně tak v GSK nepodléhají ani stereotypům vztahujícím se k věku. Gender Studies pozitivně hodnotí orientaci na nábor absolventů bez předchozích pracovních zkušeností a zároveň, že na úkor toho nedochází ke znevýhodňování starších lidí. Společnost naopak reflektuje délku působení ve firmě pomocí řady benefitů. Jde například o dny dovolené navíc za odpracovaná léta, případně finanční odměny k pracovním výročím či při odchodu do důchodu. Podle auditorů může GSK díky těmto svým aktivitám sloužit jako příklad dobré praxe pro ostatní firmy i pro státní správu.

Genderová analýza firemní politiky a audit rovných příležitostí s důrazem na skupinu lidí 30+, žen vracejících se z mateřské dovolené a zaměstnanců v terénu byly realizovány v rámci projektu financovaného z Operačního programu Zaměstnanost MPSV. Potěšující je, že závěry českých odborníků z Gender Studies potvrzují globální nastavení a směřování společnosti, která v roce 2017 obsadila osmou příčku indexu FTSE 100, jakožto firma s nejvyšším poměrným zastoupením žen v představenstvu. Celkové zastoupení žen na vedoucích pozicích dosahuje v GSK na globální úrovni 44 % a firma se do dalších let zavázala ke zvyšování tohoto poměru.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Posvítí nám semafor na cestu ke zdraví?

Analýza
Snaha usnadnit spotřebitelům orientaci v obalech, aby se nenechali zmást líbivými obrázky a lákavými tvrzeními. Systém, který nám pomůže v boji s nezdravými stravovacími návyky. To zní jako krok, proti němuž není možné nic namítat. Ale opravdu je evropské Nutri-Score tou cestou, jíž by se mělo značení potravin ubírat?