Hodnotu velkých domácích spotřebičů zvyšují inovace a rozvíjející se trhy

V první polovině roku 2018 zaznamenal trh velkých domácích spotřebičů (VDS) další pozitivní růst o 3,5 procenta. Za celý rok 2018 GfK očekává na celosvětovém trhu velkých domácích spotřebičů prodeje v celkové hodnotě 178 miliard euro. Za předpokladu fixního kurzu eura je to o solidní 2,2 procenta více než vloni. Hlavní trendy, které se o tento růst zasloužily, jsou multifunkční spotřebiče, konektivita, internetový prodej a velmi silná dynamika prodejů na rozvíjejících se trzích. Toto jsou zjištění GfK týkající se celosvětového trhu VDS, jež byla zveřejněna ne veletrhu IFA 2018 v Berlíně.

Kromě loňského zvýšení celosvětových prodejů, jež činilo 2,6 procenta, zaznamenal letošní rok další silný růst na úrovni 2,2 procenta. V první půli roku 2018 došlo k mimořádnému oživení v Rusku (+11 procent) a v Latinské Americe (+9 procent). Rovněž asijsko-pacifický region pokračoval v růstu a do celkového zvýšení přispěl 66 procenty. Tohoto výsledku bylo dosaženo díky gigantickému čínskému trhu, ale i takoví šampioni jako je Vietnam (+21 procent) představují vynikající příležitosti. V této rozvíjející se zemi se silnou ekonomikou a nízkou inflací se neustále zvyšuje prodej ledniček a praček. Německý trh, na němž po deset let rostl obrat, si nyní bere oddychový čas, ale přesto zůstává třetím největším trhem velkých domácích spotřebičů na světě.

Co je velké, to je krásné

Norbert Herzog, expert GfK na průmysl domácích spotřebičů říká: „U velkých domácích spotřebičů platí, že co je velké, to je krásné. Kapacita je klíčové slovo, které je hnací silou rozvoje trhu. To se odráží na stále se zvyšující kapacitě praček, vyšších a širších ledničkách, jakož i na prostornějších troubách. Například pračky s kapacitou 9 kg a více vzrostly o 15 procent. Tento vysokokapacitní segment je poprvé větší než kterýkoli jiný segment s jinou kapacitou.“

Inovace podněcují rozvoj trhů luxusních výrobků

Bohatší lidé, především v západních zemích, mají větší chuť investovat do technického spotřebního zboží. Proto jde z rodinného rozpočtu stále více peněz na luxusní věci a na nákup posledních inovací. O zvyšování hodnoty se zasloužily především varné desky s integrovanou digestoří za průměrnou cenu vyšší než 2 500 euro, které v první polovině roku 2018 přispěly k prudkému nárůstu tržeb o více než 50 procent. V Německu zaznamenaly v první půlce roku varné desky s integrovanou digestoří nárůst o 36 procent a představují už jednu čtvrtinu celkového obratu za prodej vestavěných varných desek. Dále spotřebitelé oceňují varné desky s teplotními čidly, vícedvéřové lednice a pračky se sušičkou. Celkově stouply prodeje v segmentu luxusního zboží za cenu přes 800 euro o 11 procent a nyní spotřebitelé vydají téměř každé páté euro za zboží v této cenové kategorii.

Konektivita a internetový prodej: spotřebitelé asijsko-pacifického regionu jasně vedou

Asijsko-pacifický region a především Čína se mění z centra výroby na centrum inovací. Digitalizace je prioritou a spotřebitelé bez problémů přijímají konektivitu a integrovaná digitální řešení do svého běžného života. Proto jsou jejich očekávání u smart spotřebičů vysoká a rychlost jejich osvojování je nejvyšší na světě.  Za šest měsíců roku 2018 samotná Čína dosáhla téměř 50 procent všech prodaných smart spotřebičů a růst činí kolem 30 procent. V zemích asijsko-pacifického regionu lidé investují 23 procent do smart spotřebičů, zatímco v západní nebo východní Evropě je to jen deset procent. Přesto však německý trh chytrých domácích spotřebičů v první půli 2018 vzrostl o 50 procent.

Největší impuls k rozšíření internetového prodeje přichází rovněž z Číny. V loňském roce došlo k obrovskému nárůstu na úrovni skoro 29 procent a letos již internetový maloobchodní prodej představuje více než 37 procent hodnoty celého čínského trhu.

Metody používané GfK

GfK využívá maloobchodní panel, pomocí kterého pravidelně shromažďuje data z více než 80 zemí týkající se velkých domácích spotřebičů, jako jsou pračky, sušičky, myčky na nádobí, lednice, mrazničky, sporáky a trouby, sporákové odsávače par a mikrovlnné trouby. Pokud není v textu zmíněno jinak, všechna čísla zde uváděná se týkají období od ledna do června 2018. Růst vyjádřený v procentech se týká tržeb ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Pojem velké domácí spotřebiče zde nezahrnuje klimatizační zařízení.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Daň ze štěstí se může týkat každého

Poradna
Máváte tím kouzelným papírkem a blaženě se usmíváte – konečně jsem vyhrál, štěstí mi snad spadlo z nebe. Je to radost pochopitelná, ale trochu předčasná, protože než výhra v loterii, kurzové sázce či jiné hazardní hře z nebe dopadne až do výhercova klína, ztratí se 15 procent objemu.