Jak časté jsou případy úmrtí během dovolených? Zeptali jsme se cestovních kanceláří

AnketaTéma týdne
Cestovní kanceláře se s úmrtím svých klientů na dovolené setkávají poměrně zřídka, jak vyplývá z ankety redakce portálu Finanční a ekonomické informace (FAEI.cz) mezi několika významnými tuzemskými CK. Jde o výjimečné a ojedinělé případy, které řeší ve spolupráci s pojišťovnami.
Smrt v zahraničí je pro cestovní kanceláře velmi citlivé téma. Naštěstí takovýchto tragédií není mnoho. Ilustrační foto: Pixabay

I v takto smutných případech se cestovky musí postarat o klienty či pozůstalé. Jejich zaměstnanci nebo delegáti např. spolu s pojišťovnou zajišťují všechny úřední úkony na místě, tlumočí rodině a podobně. Níže přinášíme odpovědi vybraných CK (v abecedním pořadí).

Petr Šatný, marketingový ředitel, Alexandria:
„Naštěstí se s úmrtím klientů setkáváme poměrně zřídka a stále se jedná o výjimečné a ojedinělé případy. Pokud má zákazník zakoupené cestovní pojištění, řeší se repatriace za pomoci pojišťovny. Pracovníci pojišťovny ERV, se kterou spolupracujeme, jsou zkušení a jsou výborně připraveni tyto situace řešit. A protože i naše delegáty školíme na nejrůznější postupy, aby spolupráce s ERV byla co nejplynulejší a pro zákazníka co nejefektivnější. Navíc náklady hradí samozřejmě pojišťovna. Pokud zákazník pojištění nemá, je to již výrazně složitější a musí si hradit veškeré náklady sám, respektive rodina.“

Hana Součková, marketingová manažerka, Čedok:
„Řádově se jedná o jednotky klientů. Snažíme se vycházet maximálně vstříc pozůstalým. Jedná se především o asistenci našich delegátů v jednotlivých destinacích a při nezbytné komunikaci s místními úřady i s pojišťovnou. V případě úmrtí řeší repatriaci především pojišťovny, jimž naše cestovní kancelář poskytuje nezbytnou součinnost.“

Stanislav Zima, marketingový ředitel, Exim tours:
„Vzhledem k počtu klientů, který každý rok s námi vycestuje, není naštěstí takovýchto tragédií mnoho. Řádově se jedná o jednotlivé případy. Díky našemu zázemí ve většině destinací, kam klienty vozíme, se dokážeme i v takto smutných případech o klienty či pozůstalé postarat. Naši zaměstnanci potom zajišťují spolu s pojišťovnou – všechny úřední úkony na místě, tlumočí rodině a podobně. Dobrá pojišťovna je přitom velmi důležitá. Apeluji proto na klienty, aby si sjednávali pojištění přímo u CK, která zájezd pořádá. Delegáti i cestovní kancelář potom ví, do kterých zdravotnických zařízení klienty převést, potom i finančně náročné zákroky nemusí klient na místě platit, vše okamžitě přebírá pojišťovna.“

Eva Němečková, tisková mluvčí, Firo-tour:
„Smrt v zahraničí je pro nás velmi citlivé téma. Když se něco stane, volají naši vyškolení delegáti o pomoc lékaře a ihned kontaktují naší pojišťovnu. Pak už vše probíhá mimo nás. Následnou komunikaci s pozůstalými, případně i odbornou lékařskou pomoc zajišťují pojišťovny.“

Jan Šrámek, marketingový ředitel, CK Neckermann (Thomas Cook):
„Případy úmrtí evidujeme pouze ojediněle. V této sezóně se tento případ stal jednou. Obvykle se jedná o přirozené příčiny úmrtí. Delegát zájezdu je nápomocen pozůstalým na místě pobytu, především v případě tlumočení s úřady, zástupci nemocnice či policie, snaží se být i psychickou podporou. Zde v ČR jsme v kontaktu s rodinou a snažíme se zjistit co nejvíce podrobností k případu, můžeme také zajistit dopravu a ubytování pro členy rodiny, kteří se chtějí vydat na místo zájezdu a chtějí být u vyřizování potřebných náležitostí. V rámci skupiny Thomas Cook pak existuje rozsáhlé krizové centrum, které s ohledem na okolnosti úmrtí vyhodnocuje možné hrozící nebezpečí pro další klienty. Prioritou je pak samozřejmě zajištění bezpečí pro všechny naše klienty.“

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Cestování

5 tipů na předvánoční relax

Dobijte si baterky v pivní kádi, zlatou maskou s výhledem na starou Prahu, romantickým rituálem pro páry nebo přímo V Nebi. Je totiž ideální čas utéct aspoň na chvíli od přeplněných obchoďáků, shonu a vyčistit si …

Zimní turistika je „in“ aneb Rozhlédni se, člověče

Jsme národem turistů a lákají nás zajímavé cíle. Rozhledny jsou díky unikátním výhledům jedny z nejatraktivnějších lokací, a přispívají rovněž k rozvoji turistického ruchu. Dříve jen zřídka využívaná turistická …

Získat náplast na poškozený kufr není legrace

Je to hodně nepříjemná situace, která dokáže pokazit celou dovolenou. Na letišti čekáte na svůj kufr a po pásu se přisune balík bez úchytů a koleček. Odborně se tomu říká poškozené zavazadlo. A máte dvě možnosti. …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Část domácností se řítí do finanční propasti

Hospodaření některých českých domácností je dlouhodobě jen těžko udržitelné. Ačkoli se majetková a finanční situace za poslední dvě dekády celkově zvedla, je tu i jeden hodně rizikový faktor: v porovnání s výší mezd …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru