Jak do firmy přilákat mladé a talentované lidi

Na jednu stranu jsou mladí lidé stále nabádání k tomu, aby pečlivě studovali, při studiu získávali praxi, což jim do budoucna zajistí alespoň nějakou práci. To je samozřejmě dobře, ale ve skutečnosti je současná situace taková, že se mnohdy ve finále firmy musí o uchazeče velmi snažit. Konkurenční atmosféra je značná například ve všech odvětvích IT, kde poptávka ze strany firem mnohonásobně převyšuje nabídku. Jak do firmy nalákat mladé perspektivní zaměstnance a ideálně si je tam i udržet?

Řeknete jasně, co děláte a kam směřujete

Firma nejasného zaměření daleko hůře láká uchazeče o zaměstnání než firma, která se jasně specializuje. Celou svou komunikací dávejte najevo, v čem jste dobří, aby potenciální zaměstnanci věděli, že je o co stát. Ještě daleko silněji pak funguje, když řeknete, jaké jsou vaše cíle a že jste si vědomi toho, kam směřujete. Když bude váš cíl pro talentované lidi dostatečně zajímavý, určitě si ho s vámi budou chtít splnit. Pro mladé lidi je hodně důležité to, na čem pracují. Chtějí dělat zajímavé projekty a používat moderní technologie. Pokud chcete tyto lidi oslovit, připravte si detailní popis toho, na čem budou pracovat a vybírejte pro ně zajímavé věci. Údržba starých systémů je moc nepřiláká. Tyto kandidáty také zajímá, jaký bude kariérní a platový postup, jaké mohou mít školení, jaký budou mít prostor se seberealizovat a jaké benefity má pro ně firma připravené. Tohle všechno je dobré mít předem rozmyšlené a připravené. Důležitě je to i dobře komunikovat,radí Jan Silber, jeden ze zakladatelů portálu jobstack.it.

Sociální sítě

Sociální sítě jsou trendem už hezkou řádku let. Zakládají si je všechny firmy a snaží se s nimi fungovat. Ne vždy se to ale daří, není na to dostatek času, nejsou lidé, kteří by se tomu věnovali. Pokud se firma rozhodne něco takového dělat, měla by to dělat pořádně. Pro účely náboru se nejvíce hodí LinkedIn, před nedávnem však možnost vkládání pracovních inzerátů otevřel také Facebook. Buďte kreativní, sociální sítě nabídkami práce nezahlcujte a snažte se odpovídat na všechny reakce, které dostanete. „Naše pracovní nabídky vkládáme na webové stránky a prostřednictvím sociálních sítí o nich jednou za čas dáváme vědět světu. Po sdílení nabídky volných pozic na facebooku se nám pravidelně ozývá velké množství uchazečů, které musíme následně hodně filtrovat. Když chcete mladé nalákat, musíte zkrátka být firmou, která je baví a pro kterou budou chtít pracovat,“ říká Petr Gürth, ředitel eshopu s módou snapbacks.cz.

Nabídněte něco, co ostatní nenabízí

Zejména v oblasti IT je dnes již vysoce nadprůměrný plat standardem a často se pohybuje i v šesticiferných částkách. Kromě toho však je třeba přidat vždy i něco navíc. Mnoho firem láká na kávu či jídlo v kanceláři zdarma, což není špatně, ale také to už nikoho neposadí na zadek. Velmi oblíbená varianta je třeba možnost získat permanentku do posilovny či kamkoliv jinam, dle zájmů zaměstnance. Vítaným benefitem jsou také pravidelná školení v oboru, což obohatí zaměstnance i zaměstnavatele. „Mezi očekávané benefity dnes patří klouzavá pracovní doba a možnost home office, dále jsou pak oblíbené individuální projekty s možností vybrat si spolupracovníky, stáže v zahraničí, pro zaměstnance-rodiče pak možnost umístit děti ve firemní školce. Někdy udělají hodně i zdánlivé maličkosti, jako třeba to, že zaměstnanci dostanou k Vánocům kapra, potvrzuje Olga Medlíková, autorka e-booků, publikací a článků, lektorka, konzultantka, bývalá manažerka, www.olga-ebooky.cz.

Věnujte čas novým zaměstnancům

Představte si, že přišla chvíle, že se vám podařilo skvělého člověka získat. Nejspíše vás to nějaké úsilí a finance stálo a pokud je dobrý, asi si jej budete chtít udržet. S tím byste měli začít hned od začátku.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Stravenkové karty chce přes polovinu lidí, počet uživatelů roste

Popularita elektronických stravenek v Česku prudce roste. Zatímco před třemi lety podle průzkumů společnosti Mastercard usilovalo o stravenkovou kartu pouze pět procent lidí, nyní by ji namísto papírových stravenek chtělo plných 58 procent Čechů. Výrazně přitom roste i počet reálných uživatelů karet. Jen jejich …

Češi investují do nákupu ojetin na splátky stále vyšší částky

Čeští řidiči využívají příznivé ekonomické situace, rostoucích platů a také širokých možností financování k pořízení lepšího automobilu, než jaký by si pořídili ještě před několika lety. Za pět let vzrostla průměrná cena ojetého vozu financovaného z úvěru téměř o polovinu, a to na 260 tisíc korun. Zvýšila se také …

Infolinka ČSOB umí nově komunikovat i s neslyšícími

Infolinka ČSOB umí nově komunikovat i s osobami, které trpí vadami sluchu. Neslyšící nebo nedoslýchaví klienti mohou využít telefonický kontakt podporovaný online simultánním přepisem. Ten odstraňuje komunikační bariéru mezi klientem a operátorem linky, je časově vysoce efektivní a zajišťuje klientovi rovnoprávný …

Nejčtenější

Část domácností se řítí do finanční propasti

Hospodaření některých českých domácností je dlouhodobě jen těžko udržitelné. Ačkoli se majetková a finanční situace za poslední dvě dekády celkově zvedla, je tu i jeden hodně rizikový faktor: v porovnání s výší mezd …

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …
Rolovat nahoru