Jak investují čeští milionáři? Mění se to.

Investiční preference českých milionářů se za poslední rok zásadně změnily. Dluhopisy a přímé nákupy akcií již netáhnou. Dva ze tří milionářů investují do fondů či strukturovaných produktů, zejména investičních certifikátů. Vyplynulo to z průzkumu UniCredit Bank mezi téměř dvěma tisíci českými milionáři s disponibilním majetkem nad 10 milionů korun.   

Ilustrační foto: Pixabay

S klesajícími výnosy tlumí čeští milionáři své investice do dluhopisů. Přitom právě na ně ještě nedávno sázela drtivá většina bohatých investorů. Jejich investice se nejčastěji pohybují v jednotkách milionů korun. Zatímco menší částky míří zejména do cenných papírů, vyšší investice často směřují do nemovitostí a v poslední době stále více do půdy.

Jak naznačil průzkum, ve zhodnocování nemovitostí obecně věří 47 % klientů privátního bankovnictví, speciálně půdě pak 41 % z nich.

Zhruba každý pátý investor z řad movitých Čechů také věří, že v budoucnu mu zhodnocení přinesou start-upy nebo investice do venture kapitálu. Naopak v blízké budoucnosti téměř žádný z nich nevidí růstový potenciál ve zlatě a jiných cenných kovech, což vzhledem k vývoji ceny zlata v posledních letech není překvapivé.

Přestože bezmála třetina multimilionářů velmi přesně ví, co se s jejich investicemi děje a devět z deseti si udržuje alespoň orientační přehled, dají kromě svých bankéřů i na rady svých přátel a rodiny. Zároveň mají velké sebevědomí a s penězi si věří.

Stále platí, že bohatého Čecha na ulici běžně nepotkáte. Svůj volný čas tráví na golfu nebo tenisu, jezdí takřka výhradně německou limuzínou a na ruce nosí švýcarské hodinky. Stále více se zajímají o investice do umění, i když v poměru ke svému celkovému majetku do něj investují jen nepatrnou část svých prostředků.

Každý desátý český milionář nakupuje umění nejen jako sběratel, ale také jako investor. Investuje do něj ale obvykle nižší částky do milionu korun. Moderní umění stále vede nad starším, Češi navíc jednoznačně upřednostňují domácí umělce.

Movití Češi se rovněž věnují charitě. Přispívají zejména na lokální projekty zaměřené na děti, vzdělání a zdravotnictví. Myslí také na nadace a velké neziskové organizace se zaměřením na sociální sféru nebo na své oblíbené sportovní kluby.

A kde tráví čeští milionáři nejraději dovolenou? Tradičně vedou Spojené státy americké, v těsném závěsu je Karibik a další tropické ostrovy jako Maledivy, Mauricius či Seychely. Jezdí však také do Evropy – v Itálii či Španělsku mají často vlastní domy.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Investice

Dluhopisy ano, ale jen ty zajištěné

Dluhopisy jsou, bezpochyby, jedním z hlavních investičních nástrojů, který by neměl chybět v portfoliu žádného investora. Než však do nějakého projektu vložíte své finance, měli byste pamatovat na nejhorší. Někdy, i …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Devět z deseti rodičů dává dětem kapesné. Nejčastěji kolem pěti stovek měsíčně

Průzkum
Typické české dítě jako kapesné od svých rodičů dostává kolem 500 Kč měsíčně, rodiče mu je vyplácí pravidelně každý měsíc a nejčastěji v hotovosti. Vyplývá to z marketingového výzkumu, který si na téma rodinné finance u výzkumné agentury Kantar zadala Equa bank. Oceňujeme, že banka šetření neprezentuje jako „reprezentativní průzkum“, což při pěti stech respondentů činí řada jiných firem.

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru