Jak má vypadat pracovní inzerát a co prozradí o firmě hledající nové lidi

Pracovní inzerát je nejčastější formou, kterou používají firmy při hledání nových pracovníků. Jeho podoba napoví mnohé o firmě samotné i o tom, jak dobré místo nabízí.

Největší výběr pracovních inzerátů v současnosti nabízejí internetové servery, u některých pozic se stále používá dříve nejrozšířenější inzerce v tištěných médiích. Velký boom zažívají sociální sítě, jako jsou Facebook a LinkedIn. Někdy firmy inzerují volné pracovní pozice v rádiích, na plakátovacích plochách a v rámci velkých kampaní nachází uplatnění také televize.

Čtení pracovního inzerátu je pro potenciální pracovníky často prvním kontaktem s firmou hledající nové lidi. Možným zaměstnancům leccos napoví. Pokud je plný gramatických chyb a není jasně formulován, vypovídá to mnoho negativního o fungování společnosti.

Důležité je, aby inzerát dobře vystihl, co bude hledaná osoba v práci dělat a aby podal dost informací o daném oddělení. „Kupříkladu inzerát hledající manažera logistiky, který v náplni práce uvádí, že se jedná o práci při vedení týmu logistiky, není moc vypovídající. Vhodnější je v inzerátu vyjmenovat, co vše do oddělení spadá, jak velký je tým i objem práce,“ říká Tomáš Surka, výkonný ředitel personálně-poradenské společnosti McROY pro střední a východní Evropu.

Inzerát má obsahovat také znalosti a schopnosti, které jsou pro vypsanou pozici důležité. Častou chybou bývá požadavek na perfektní angličtinu, když ji pak pracovník téměř vůbec nevyužije. „Je také dobré popsat, jak bude výběrové řízení probíhat. Platí totiž, že čím přesnější jsou informace v inzerátu, tím více na něj odpoví uchazečů, kteří se na pozici opravdu hodí,“ uvádí Tomáš Surka.

Když je inzerát formulován příliš obecně, lidé na něj moc nereagují, a firma tak může kvůli špatnému inzerátu přijít o dobré adepty. Inzerát většinou vzniká v personálních odděleních firem, u menších společností jej vytvářejí přímo lidé, kteří hledají pracovníky do svého týmu.

Mnoho lidí očekává v pracovním inzerátu informaci o nabízeném platu. Někdy však marně. Výška mzdy může zvýšit počet reakcí na inzerát a zároveň ušetří čas při práci s těmi, kteří mají výrazně vyšší platovou představu.

Pro firmy však zveřejňování platů přináší určitá úskalí. „Mnohé společnosti nechtějí zveřejňovat svou platovou politiku anebo mají nějaké rozmezí, v jehož rámci chtějí plat konkrétnímu zájemci nabídnout. Podle toho, jak je na konkurzu zaujme. Určitě je vhodné v inzerátu uvést všechny nabízené benefity,“ uzavírá Tomáš Surka, výkonný ředitel personálně-poradenské společnosti McROY pro střední a východní Evropu.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB