Jak se hledá nový šéf firmy nebo vedoucí velkého oddělení

Čím vyšší pozice, tím složitější bývá hledání vhodného člověka. Pokud si firma nevybere nového ředitele z vlastních řad, spustí dlouhý a často i složitý proces.

„Výběrové řízení na místo ve středním a vyšším managementu je většinou vícekolové, kandidáti na nejvyšší pozice ve firmách zpracovávají byznys plán nebo připravují strategii, kterou představí představenstvu či majitelům společnosti,“ říká Tomáš Surka, Managing Partner v personálně-poradenské společnosti Devire.

Takové výběrové řízení trvá několik měsíců, někdy i půl roku nebo je ještě delší. Na žádost majitelů firmy mohou přijít ke slovu psychodiagnostické testy uchazečů, které zjišťují psychické schopnosti a vlastnosti kandidátů. Shánějí se také podrobné reference z jejich předchozích působišť.

Na hledání vrcholových manažerů mají vliv i moderní technologie. První kola výběrového řízení usnadňuje například využití skypu. Personalisté vedou pohovory formou internetových telefonátů, aby zjistili, zda je vůbec vhodné zvát uchazeče k dalším kolům. Následují osobní rozhovory a v některých případech je jejich završením objednání leteckého spojení pro vybraného kandidáta do místa, kde má firma svou mezinárodní centrálu.

„Rozhovory často probíhají v cizím jazyce, bez něhož se lidé ve vysokých funkcích neobejdou. Pokud je zapotřebí ověřit speciální technické vědomosti, přichází ke slovu zadání případové studie. Tu pak uchazeč prezentuje vedení firmy,“ popisuje Tomáš Surka a přidává pár tipů: „S výběrovým řízením pro střední a vyšší management není vhodné spěchat. Vyplatí se také pracovat s přesnými daty o kandidátech, ale na druhou stranu je dobré volit instinktivně.“

Především velké nadnárodní firmy pak se svým managementem pracují jiným způsobem. Dávají přednost rotaci nejvyšších šéfů, kteří se tak se svou prací stěhují někdy i po celém světě.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Další z rubriky Tiskové zprávy

Kuřáci ročně prokouří luxusní dovolenou all inclusive u moře

V Česku podle oficiálních čísel Státního zdravotního ústavu kouří alespoň příležitostně necelých 29 procent obyvatel starších 15 let. Kromě zdravotních problémů má tento zlozvyk velký dopad na rozpočet. Podle průzkumu* Broker Consulting 40 procent výše zmíněných českých kuřáků od 15 do 70 let vykouří měsíčně 20 a …

1. čtvrtletí 2018 pro ČSOB

Nárůst investic do odměňování zaměstnanců a zvyšující se počet klientů. Růst obchodních objemů a vynikající kvalita úvěrů.  Rozvoj služeb nejen v oblasti bankovních a pojišťovacích produktů.

Nejčtenější

„Investiční životní pojištění je hra pro střední třídu,“ říká respektovaný ekonom, profesor Jaroslav Vostatek

RozhovorTéma týdne
V poslední době se hodně mluví a píše o investičním životním pojištění. Požádali jsme proto o rozhovor jednoho z předních českých odborníků, profesora Jaroslava Vostatka. „Investiční životní pojištění není nic jiného, než investiční fond zabalený jako pojištění. To říkám svým studentům dlouhodobě. A kdyby se takové pojištění státu nelíbilo, tak je může zakázat,“ říká v rozhovoru, kterým dnes zahajujeme Téma …
Rolovat nahoru