Jak se hledá nový šéf firmy nebo vedoucí velkého oddělení

Čím vyšší pozice, tím složitější bývá hledání vhodného člověka. Pokud si firma nevybere nového ředitele z vlastních řad, spustí dlouhý a často i složitý proces.

„Výběrové řízení na místo ve středním a vyšším managementu je většinou vícekolové, kandidáti na nejvyšší pozice ve firmách zpracovávají byznys plán nebo připravují strategii, kterou představí představenstvu či majitelům společnosti,“ říká Tomáš Surka, Managing Partner v personálně-poradenské společnosti Devire.

Takové výběrové řízení trvá několik měsíců, někdy i půl roku nebo je ještě delší. Na žádost majitelů firmy mohou přijít ke slovu psychodiagnostické testy uchazečů, které zjišťují psychické schopnosti a vlastnosti kandidátů. Shánějí se také podrobné reference z jejich předchozích působišť.

Na hledání vrcholových manažerů mají vliv i moderní technologie. První kola výběrového řízení usnadňuje například využití skypu. Personalisté vedou pohovory formou internetových telefonátů, aby zjistili, zda je vůbec vhodné zvát uchazeče k dalším kolům. Následují osobní rozhovory a v některých případech je jejich završením objednání leteckého spojení pro vybraného kandidáta do místa, kde má firma svou mezinárodní centrálu.

„Rozhovory často probíhají v cizím jazyce, bez něhož se lidé ve vysokých funkcích neobejdou. Pokud je zapotřebí ověřit speciální technické vědomosti, přichází ke slovu zadání případové studie. Tu pak uchazeč prezentuje vedení firmy,“ popisuje Tomáš Surka a přidává pár tipů: „S výběrovým řízením pro střední a vyšší management není vhodné spěchat. Vyplatí se také pracovat s přesnými daty o kandidátech, ale na druhou stranu je dobré volit instinktivně.“

Především velké nadnárodní firmy pak se svým managementem pracují jiným způsobem. Dávají přednost rotaci nejvyšších šéfů, kteří se tak se svou prací stěhují někdy i po celém světě.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

O kolik zdražil řízek, guláš nebo smažák. Velké srovnání cen

Analýza
Restauracemi se v úvodu roku prohnala vlna skokového zdražování způsobená zvýšením DPH. Navzdory klesající inflaci jsou březnové ceny v průměru o osm procent vyšší než před rokem. O kolik ale za posledních pět let zdražila běžná jídla, jako je svíčková, řízek nebo guláš? Společnost Dotykačka poskytla Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) detailní údaje o růstu cen vybraných pokrmů.