Jak se hledá nový šéf firmy nebo vedoucí velkého oddělení

Čím vyšší pozice, tím složitější bývá hledání vhodného člověka. Pokud si firma nevybere nového ředitele z vlastních řad, spustí dlouhý a často i složitý proces.

„Výběrové řízení na místo ve středním a vyšším managementu je většinou vícekolové, kandidáti na nejvyšší pozice ve firmách zpracovávají byznys plán nebo připravují strategii, kterou představí představenstvu či majitelům společnosti,“ říká Tomáš Surka, Managing Partner v personálně-poradenské společnosti Devire.

Takové výběrové řízení trvá několik měsíců, někdy i půl roku nebo je ještě delší. Na žádost majitelů firmy mohou přijít ke slovu psychodiagnostické testy uchazečů, které zjišťují psychické schopnosti a vlastnosti kandidátů. Shánějí se také podrobné reference z jejich předchozích působišť.

Na hledání vrcholových manažerů mají vliv i moderní technologie. První kola výběrového řízení usnadňuje například využití skypu. Personalisté vedou pohovory formou internetových telefonátů, aby zjistili, zda je vůbec vhodné zvát uchazeče k dalším kolům. Následují osobní rozhovory a v některých případech je jejich završením objednání leteckého spojení pro vybraného kandidáta do místa, kde má firma svou mezinárodní centrálu.

„Rozhovory často probíhají v cizím jazyce, bez něhož se lidé ve vysokých funkcích neobejdou. Pokud je zapotřebí ověřit speciální technické vědomosti, přichází ke slovu zadání případové studie. Tu pak uchazeč prezentuje vedení firmy,“ popisuje Tomáš Surka a přidává pár tipů: „S výběrovým řízením pro střední a vyšší management není vhodné spěchat. Vyplatí se také pracovat s přesnými daty o kandidátech, ale na druhou stranu je dobré volit instinktivně.“

Především velké nadnárodní firmy pak se svým managementem pracují jiným způsobem. Dávají přednost rotaci nejvyšších šéfů, kteří se tak se svou prací stěhují někdy i po celém světě.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Nadace Via učí mladé Dobro-druhy, jak pomáhat druhým

Nadace Via opět otevírá dobročinný program Dobro-druzi. Až 15 týmů dětí a studentů může uspořádat vlastní dobročinnou akci a nadace výtěžek zdvojnásobí 1:1 až do výše 20 000 Kč. Jen minulý rok se v rámci programu vybral víc než 1 milion Kč.

Společnost NG RE mění název na Natland Real Estate

Společnost NG RE ze skupiny Natland bude své další plánované projekty realizovat pod novým názvem Natland Real Estate. V investiční skupině bude nadále zajišťovat developerské projekty, které jsou pro ni jedny z …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru