Jak se nenapálit při výběru systému pro EET

Před dvěma lety odstartoval ostrý provoz elektronické evidence tržeb. Povinnost evidovat tržby platí pro ubytovací i stravovací služby, maloobchod a velkoobchod. Na trhu se objevila spousta služeb, zařízení a aplikací, které nabízí technické řešení EET. Jenže u mnoha z nich by měl potenciální uživatel zpozornět.
Ilustrační foto: mfcr.cz

Tak třeba nízká cena služby může být vyvážena tím, že systém nefunguje optimálně. Pokud ovšem podnikatel řádně neplní své povinnosti a neodesílá údaje včas a správně, hrozí mu pokuta až 500 tisíc korun.

Zajímejte se o aktualizace

Jedna skupina systémů pro EET je zdánlivě placena jednorázově – podnikatel má dojem, že jakmile ji zakoupí, nemusí řešit nic dalšího. Druhou skupinu systémů pro EET podnikatelé využívají za měsíční poplatek.

Podle odborníků na jednorázovém principu fungují hlavně různé jednoduché kalkulačky či aplikace. Jsou levnější a lákají hlavně drobné podnikatele. Přesto je třeba být u jejich pořizování obezřetný a ne na místě se ptát, jak bude takový systém adaptovat různé potřebné aktualizace, jestli se do něj promítnou případné změny legislativy a podobně.

PSALI JSME:
Příprava na EET je prý stejná jako výběr účetního software

Prostudujte smlouvy a podmínky

Důkladně prostudujte všechny obchodní podmínky, reklamační řád i samotnou smlouvu. Neváhejte ji probrat s právníkem. Právě u systémů, které garantují pouze jednorázové náklady, můžete narazit na nejasnosti ve smlouvách či obchodních podmínkách.

Zaměřte se na to, zda nejsou zpoplatněné aktualizace, na ceny servisu a na jiné případné další doplatky. Věnujte také čas srovnání reklamačních řádů a tomu, jaké byste měli u jednotlivých společností práva a povinnosti. Důležité také je, kdo ponese odpovědnost, pokud kvůli nefunkčnosti systému vznikne škoda. Vy anebo dodavatel vámi používaného systému EET?

PSALI JSME:
Papírovou evidencí tržeb se vracíme zpět, ke zbytečné ruční práci

Co se stane v případě reklamace?

Většina provozovatelů systémů, které jsou placeny jednorázově, cílí na rychlý růst klientské základny. Klienty proto lákají na představu nízkých dlouhodobých nákladů. Po čase ale řada takovýchto provozovatelů klientům povinně „nabídne“ změnu smlouvy na měsíční poplatek. Tento krok dříve či později nastane u většiny poskytovatelů, pokud nejde o ty nejjednodušší kalkulačky. Podle odborníků je proto třeba s tím počítat.

I u nejlepší služby nebo systému může nastat porucha. Ze zákona máte právo na reklamaci. Už před pořízením služby se ale zajímejte, co vám v takovém případě poskytovatel nabídne. Určitě by se nemělo stát, že poskytovatel zařízení převezme k opravě, ale současně vám neposkytne žádné záložní řešení, upozorňují specialisté, protože to by mohlo vaše podnikání zcela paralyzovat.

Samozřejmostí by proto mělo být zapůjčení náhradního zařízení po dobu reklamačního řízení. A pro ty podnikatele, kteří potřebují řešit nenadálé problémy i mimo obvyklou pracovní dobu je nezbytný nonstop servis.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Podnikání

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru