
Těžko si toho lze nevšimnout. Televize Nova a společnost O2 oznámily spojení svých televizních platforem Voyo a O2 TV v novou platformu Oneplay. Samozřejmě to sdělují tradičním manažerským způsobem, jak to je skvělé a úžasné, i když si víceméně všichni připlatí.
Jenže trochu schované za tímto slučováním je současná úprava mobilních tarifů O2. Tuto změnu už mobilní operátor tak hlasitě neroztrubuje. Vysvětlím na osobním příkladu, jakou past na své zákazníky O₂ připravila.
Před několika lety dostala manželka ve své práci nabídku, že se její rodinní příslušníci mohou přidat do „velké rodiny“ zákazníků O2, jejíchž služeb firma využívala. Na české poměry to bylo poměrně slušná nabídka: neomezené volání a posílání zpráv a k tomu pořádná dávka dat.
A tak jsme se rozhodli, že já i náš syn přestoupíme od jiného operátora. Stačilo si jednoduše spočítat, že s O2 měsíčně něco ušetříme. Operátor nám dokonce ZDARMA nabídl základní programový balíček jejich O2 TV.
Jenže my jsme už měli zaplacenou jinou kabelovou televizi s pro nás dostatečnou programovou nabídkou, O2 TV jsme vlastně nepotřebovali. Pracovník O2 nám opakovaně říkal, že služba je ZADARMO a tak dále. Tak jsme si řekli, proč ne. A tak jsme si O2 TV zprovoznili.
I tak jsme ji ale využívali jen minimálně, protože jsme dlouhodobě byli zvyklí na původní televizi od konkurenční společnosti. O2 TV jsme zapnuli jen občas. A do této situace přišlo oznámení o sloučení platforem Voyo a O2 TV.
Trochu nás toto rozhodnutí překvapilo, protože jsme si mysleli, že to současní diváky spíše odradí, než aby to nové diváky nalákalo, ale budiž. Obě firmy patří PPF, takže z jistého pohledu jde o logický krok.
Jenže pak nám přišlo oznámení přesně v duchu „v rámci zlepšování služeb zákazníkům“ si brzy připlatíte. „Posíláme vám podrobnosti k převodu Vaší O2 TV na službu Oneplay, které spojuje to nejlepší z O2 TV a Voyo,“ stálo v úvodu dopisu.
Hned pod tím bylo ovšem podstatnější oznámení: „Stejně tak se mění i Vaše mobilní tarify.“ A pak ubezpečení: „Nové služby jsou nadále výhodné díky O2 Spolu slevě za kombinaci těchto služeb (televize a mobilních tarifů – pozn. aut.).“
Načež následovala přesná částka: „Na nové tarify Vás převádíme k 19. 4. 2025 a zároveň upravujeme jejich cenu, takže zaplatíte celkem o 328 Kč včetně DPH měsíčně více.“ A aby byl manažersko-marketingový postup dotažen až do konce, následovalo oznámení, že díky tomu ušetříme 200 korun.
Bingo! Zaplatíte více, ale ušetříte. Ročně ta částka navíc dělá téměř čtyři tisícovky, přesně 3 936 korun. To už nejsou zanedbatelné peníze. A tak jsme se vydali do pobočky O2, abychom zrušili televizi, kterou jsme beztak nepotřebovali – a díky tomu ušetřili.
Pracovník společnosti O2 nám řekl, že může zadat požadavek, ale nic jiného dělat nemůže a že se nám někdo do týdne ozve po telefonu (tak od čeho tam je, proč tak sedí???). Nikdo nám nezavolal. A tak jsme do stejné pobočky O2 vyrazili znovu.
Očividně jsme měli štěstí na pracovníka, který byl více v obraze. Napřed se nám omluvil, že nám zatím nikdo nezavolal, což vysvětlil tím, že operátoři jsou totálně zasekaní, protože se v O2 nahromadily tisíce žádostí od zákazníků – těžko asi volali s pochvalou za skvěle vylepšené služby. Trvá prý i hodinu, než se zákazník dovolá.
Pak nám řekl něco, co nám trochu vyrazilo dech, ale co vlastně bylo nepřímo patrné z původního oznámení od O2, totiž to, že když zrušíme O2 TV, respektive Oneplay, tak bude zdražení mobilních tarifů ještě výrazně vyšší. Protože přijdeme o zvýhodněnou nabídku O2 Spolu.
Takže když to všechno shrnu: O2 nám napřed před lety „vnutil“ jejich televizi se základním programovým balíčkem, který byl ZADARMO. Teď nám ji ale společně s mobilními tarify zdraží, a pokud bychom si O2 TV odhlásili, zdražení bude ještě větší.
To je skutečný manažerský majstrštyk! V O2 si možná mnou ruce a počítají, jak se jim zvýší tržby. My se ale nejspíš poohlédneme po nabídkách jiného operátora, i když vím, že v českých podmínkách to není žádná sláva nikde.
Pracovník O2 nám ale také poradil jednu fintu: Máme jejich televizi zrušit, a až nám zdraží mobilní tarif, ať zavoláme na zákaznickou linku, že dáváme výpověď, protože chceme ke konkurenci – prý nám v takovém případě nabídnou slevu. Tak uvidíme…