Potřebný proud nemusí dodat jen jiný akumulátor, stejně poslouží třeba takzvaný booster, což je de facto přenosná rychlonabíječka. Nebo můžete vzít podobné zařízení, které se ale zapojuje do sítě. V obou případech ale nejde o zrovna levné řešení, které navíc nemusí být zrovna po ruce.
Když zkoušíte nastartovat, dejte jednomu pokusu nanejvýš deset sekund. Pak počkejte asi půl minuty a pusťte se do toho znova. Když to nevyjde ani napotřetí, je většinou jediným řešením externí impuls. Použijete tedy kabely: Pak můžete zkusit nastartovat hned, ale když se nic nestane, klidně před druhým pokusem počkejte i deset minut.
Nejčastěji se prostě požádá jiný motorista, zda by ze své baterie nepustil nějakou šťávu do té nemohoucí. Zkusit to můžete i na řidiče náklaďáku, protože jejich 24voltové zdroje občas tvoří dva dvanáctivoltové, takže se stačí napojit jen na jeden z nich. Mějte ale na paměti, že plný a prázdný akumulátor musí mít stejné pracovní napětí.
Bez kabelů to nepůjde
Přesněji řečeno bez pořádných kabelů. Měly by být schopné přenést aspoň 400 ampérů, to znamená, že jejich průřez by měl být aspoň 16 čtverečních milimetrů. Tolik vyžadují benzinové motory, vznětové uvítají 25. Také délka hraje roli, auta se při propojení nesmějí dotýkat, hrozí zkrat.
Tanec propojování
Je zajímavé, že ač jde o jednoduchý proces, jednota v jeho pojetí neexistuje. Například stav motoru auta, které proud dává. Někdo říká, že by měl být i při spojení vypnutý, jiný že v chodu. Když tak se podívejte do manuálu k vozidlu, jak je vše pojato v něm.
První možnost chrání elektrické systémy vybitého auta před energetickým rázem, druhá sází na to, že kabely poteče dost proudu, přičemž někdy se myslí i na zmíněnou ochranu: Doporučuje se, aby měl prázdný vůz zapnutý nějaký spotřebič, třeba světla.
Podstatné je, aby byly propojeny správně póly baterie. Proč by měl být pól mínus alespoň 30 cm od baterie nechápu,ani to jak působí ochranu rozsvícená světla u vybité baterie, nebo proč by se nesměla auta se stejným ukostřením dotýkat, pokud jsou propojena kabely.To platí jen při připojení na jednu z baterek u náklaďáku, pokud použijete tu co vytváří plus pól. Takové rady se neustále přepisují už desítky let.