Jednotělesová turbína Doosan Škoda Power na cestě do Nigérie projela Plzní na speciálním návěsu

Z areálu plzeňského výrobce parních turbín Doosan Škoda Power vyrazil unikátní náklad v podobě jednotělesové parní turbíny OKPAI o výkonu 150 MW. Díky tomu, že turbína oproti běžné praxi opustila závod již smontovaná, šlo o nejtěžší turbínu, která kdy z Plzně vyjela. Kvůli výšce nákladu a trolejovému vedení v okolí závodu bylo nutné břemeno naložit na speciální snížený návěs. Celá přepravní souprava – tedy samotná turbína, přepravní rám, kotvicí klec a snížený návěs – se tak svou hmotností přiblížila hranici 450 tun.

„Snížený návěs jsme museli využít hlavně kvůli obousměrnému trakčnímu vedení pro trolejbusy v okolí závodu. To jde totiž, v součinnosti s dopravním podnikem, zvednout do maximální výše 5,80 m, a to by turbína na běžném návěsu neprojela,“ říká Stanislav Bálint, manažer projektu ve společnosti Doosan Škoda Power. Samotná turbína s rozměry 950x550x520 centimetrů je sama o sobě neobvykle rozměrným, a hlavně těžkým břemenem. Přepravní rám a kotvicí klec pak rozměry a váhu nákladu ještě navýšila. Turbína z dílny následně zamířila do Křimic, kde byla z trafomostu přeložena na standardní návěs, na kterém pokračovala do přístavu v Lovosicích. Tam bude naložena na loď a přes Hamburk se po moři vydá do své cílové destinace v nigerijském přístavu Warri.

Turbína bude na objednávku italské společnosti Saipem Servizi Energia Italia nainstalována do paroplynového cyklu o celkovém výkonu 450 MW v rámci projektu OKPAI Phase II, a bude zásobovat elektrickou energií rozvodovou síť v jihovýchodním cípu země. Výstavbou nového bloku dojde k navýšení kapacity elektrárny Independent Power Plant Okpai o stávajícím výkonu 480 MW nově na 930 MW. Elektrárna pak bude energií zásobovat zhruba 20 milionů obyvatel země. Tato turbína je rovněž historicky první z plzeňské produkce, která bude instalována v Nigérii.

Turbíny se běžně přepravují rozložené a montují se až na místě realizace. Podle expertů společnosti Doosan Škoda Power je však zapotřebí řešit každý projekt individuálně podle požadavků zákazníka, případně podmínek v místě instalace. „Letos v únoru jsme pro projekt TeesREP do Spojeného království také expedovali již smontovaný VT/ST díl 300MW parní turbíny. Tehdy však byl náklad nižší a pod troleje se pohodlně vešel,“ dodává Michal Buršík, Vedoucí odboru produktového vývoje společnosti Doosan Škoda Power. Turbína sama o sobě váží cca 200 tun. Přepravní rám a klec pak dalších 70 tun. Celá souprava se pak podle studie firmy Nosreti Specialtransport bude svou vahou blížit 450 tunám a dosáhne délky 87 m včetně postrků.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru