Ještě nemáte v garáži kabriolet? Konec léta je ideální dobou k jeho pořízení

Snad ve všech autobazarech v Česku na jaře registrují zvýšenou poptávku po automobilech se stahovací střechou. Na konci letní motoristické sezóny ceny sportovních aut a kabrioletů tradičně klesají a čím více se blíží podzim, tím výhodněji se dá pořídit nějaká ta „hračka pro dospělé“. Ceny s koncem letní sezóny mírně klesají, protože prodejci potřebují uvolnit prostor pro auta, o něž je na podzim větší zájem.
O kabrioletech se říká, že je to hračka pro dospělé. Ti, kdo jej řídí, ale vědí své. Foto: Depositphotos.com

„Kabriolety a sportovní vozy se sice na našich celkových prodejích stále podílejí jen z několika málo desetin procenta, zajímavá je však dynamika jejich rostoucí obliby. Stojí za ní všeobecné oteplování, zvyšující se životní úroveň a s ní spojená cenová dostupnost i těchto aut pro širší skupinu lidí,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings, která provozuje sít autocenter AAA AUTO.

Jeho slova potvrzují i prodejní statistiky. Jen za letošní rok prodalo společnost ve střední Evropě přes 450 kupé a kabrioletů. Na začátku letošní sezóny, v květnu, nabídka autobazaru na tuzemském trhu představovala 34 kabriolety, což nebylo ani půl procenta z více než devíti tisíc nabízených vozů. K dnešnímu dni autobazar nabízí 14 vozů se stahovací střechou. Od nejlacinější devatenáct let staré Mazdy MX 5 za akční cenu 58 000 Kč po Fiat 124 Spider z letošního roku s automatickou převodovkou a devíti najetými kilometry v ceně 550 tisíc korun.

V nabídce má autobazar i dvě veteránské lahůdky – předchůdce současného Spidera, Fiat 124 Spider z roku 1976 s třiceti tisíci nájezdu (220 tisíc Kč) a o rok mladší bílý Mercedes Benz SL 450 v automatu a kůži po prvním majiteli. Ten je ale o 50 tisíc korun dražší, přestože má nalítáno o téměř 200 tisíc kilometrů víc.

PSALI JSME:
Letní „hračku pro dospělé“ pořídíte od dvaceti tisíc. Ojetý kabriolet ale může stát i přes deset milionů

Naproti tomu na inzertním serveru sauto.cz se situace ve srovnání s letošním květnem, pokud jde o kabriolety, situace příliš nezměnila: V květnu se zde nabízelo téměř 86 tisíc vozidel, z toho 1278 byly kabriolety. Dnes je v nabídce 1272 aut se stahovací střechou a 47 roadsterů z celkové nabídky přesahující 86 tisíc vozů.

Nejlacinější Opel Astra Cabrio z roku 1995 je v nabídce za devět tisíc korun, nejdražším vozem je za cenu přes 23 miliony korun deset let starý Mercedes-Benz SLK v tmavě modré metalíze s 1800 najetými kilometry a pěti a půl litrovým motorem. Pro srovnání: V květnu byl nejdražším nabízeným ojetým kabrioletem v Česku Lamborghini Aventador s 639 najetými kilometry za 13 690 000 korun.

Mimochodem – vůbec nejdražší kabriolet, který se kdy v Áčkách prodal, byl před třemi lety také Mercedes-Benz – a sice G500 Cabrio Final Edition 200 z limitované edice posledních dvou set vyrobených kabrioletů třídy G. Tento sběratelský a investiční kousek, který pocházel ze soukromé sbírky zakladatele největšího tuzemského autobazaru Anthonyho Jamese Dennyho, si nový majitel pořídil za 6,3 milionu korun.

PSALI JSME:
Investice s vůní benzínu

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Motorismus

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru