Junior Achievement Czech slaví 27. narozeniny

Junior Achievement Czech, pobočka nejstarší neziskové vzdělávací organizace na světě, letos slaví 27. narozeniny. U jejího vzniku stál v roce 1992 Tomáš Baťa ml., který měl vizi připravit mladé lidi v praktickém ekonomickém vzdělání a dovednostech tak, aby jim usnadnil cestu v budoucím podnikání. Ročně absolvuje programy Junior Achievement Czech (JACzech) 10 000 studentů, ve 334 partnerských školách po celé České republice. Za 27 let své existence má JACzech více než 350 000 absolventů.
Ilustrační foto: JACzech

Do programů JA Czech se mohou zapojit děti již z mateřských škol a naučí se zde základům finanční gramotnosti. Na základních školách se žáci pomocí interaktivních her seznamují s ABECEDOU podnikání. Pro středoškoláky je určen nejrozsáhlejší program JA Studentská firma, ve kterém si posluchači 3. ročníků vymyslí vlastní výrobek nebo obor podnikání a po dobu jednoho školního roku reálně podnikají. Naučí se všem praktickým dovednostem od založení firmy, finančního plánu až po marketing.

„Věříme, že nejlepší přípravou pro vlastní budoucí podnikání jsou praktické zkušenosti, které se snažíme v našich programech studentům nabídnout. Je potřeba připravit mladé lidi na podnikání a práci v 21. století. Podnikavost, flexibilita, umění prezentovat a spolupráce, to jsou dovednosti, které jsou v našem století pro podnikání nezbytné,“ shrnuje poslání programů JA Czech jeho výkonný ředitel Martin Smrž.

Mladí a úspěšní

Mezi úspěšné absolventy programu JACzech patří například osmnáctiletá studentka Obchodní akademie Lucie Částková, která spolu se svou nevidomou spolužačkou vymyslela deskovou hru Olá, která propojuje svět nevidomých a vidomých a boří tak mezi nimi bariéru. Oslovila s prototypem hry organizace, které se problematikou nevidomých zabývají a našla tak reálné odběratele. Jedním z nich je například Neviditelná výstava.

Absolvování vzdělávacích programů Junior Achievement Czech změnilo život také Petrovi Andrýskovi, zakladateli úspěšné firmy SocialSharks. „Před tím, než jsem začal spolupracovat s Junior Achievement Czech, jsem chtěl být profesionálním vojákem. JA Studentská firma ale změnila můj směr. Po absolvování tohoto programu jsme s kamarádem založili vlastní firmu a pak už se to vezlo. JACzech se pro mě stal odrazovým můstkem do světa podnikání.“

Společnosti pětadvacetiletého Tomáše Havrana se jmenuje Datactive a odhaluje úniky firemních dat na veřejných internetových úložištích. Na nápad přišel ve chvíli, když si chtěl z webu stáhnout film Obchodník se smrtí. Jeho klienti jsou především z řad pojišťoven, telekomunikačních firem.

Mezi další úspěšné absolventy programů JA Czech patří například zakladatel společnosti BeWooden Patrik Babinec, či marketingový ředitel společnosti Shopsys Matěj Kapošváry, zakladatel nezávislého srovnávače makléřů www.férmakleri.cz Jan Boruta nebo CEO GrowJob Institutu Josef Muller.

JA Czech je nezisková vzdělávací organizace, která již 27 let realizuje na školách ucelenou koncepci nadstandardního vzdělávání. Formuje podnikatelské myšlení a finanční gramotnost mladých lidí a pomáhá nastartovat jejich úspěšnou profesní kariéru. Ve spolupráci se školami vytváří příznivé a motivující prostředí pro rozvoj osobních dovedností studentů a učitelů v rámci podnikatelského vzdělávání. Více informací naleznete na www.jacr.cz.

Junior Achievement je nejstarší vzdělávací organizace na světě, která letos oslaví své 100. výročí a která působí ve více než 120 zemích světa. Do programů JA se každoročně zapojí milion dětí a studentů. Více informací naleznete na www.juniorachievement.org.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Milujeme hrady a zámky. Návštěvnost je famózní

Názor
Návštěvníci, ti z tuzemska i ze zahraničí, mají rádi naše hrady a zámky. Historie v nich zhmotněná je jako magnet. Návštěvnost je famózní. Hradní správci, většinou mladší a nadšení lidé, zároveň do středověkých ochozů a věží vnesli marketing. Rozdělí i zříceninu na okruhy, vyšperkují je projekcemi nebo divadlem a pak tam rodina za víkend nechá i tisíce korun.

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru