Do programů JA Czech se mohou zapojit děti již z mateřských škol a naučí se zde základům finanční gramotnosti. Na základních školách se žáci pomocí interaktivních her seznamují s ABECEDOU podnikání. Pro středoškoláky je určen nejrozsáhlejší program JA Studentská firma, ve kterém si posluchači 3. ročníků vymyslí vlastní výrobek nebo obor podnikání a po dobu jednoho školního roku reálně podnikají. Naučí se všem praktickým dovednostem od založení firmy, finančního plánu až po marketing.
„Věříme, že nejlepší přípravou pro vlastní budoucí podnikání jsou praktické zkušenosti, které se snažíme v našich programech studentům nabídnout. Je potřeba připravit mladé lidi na podnikání a práci v 21. století. Podnikavost, flexibilita, umění prezentovat a spolupráce, to jsou dovednosti, které jsou v našem století pro podnikání nezbytné,“ shrnuje poslání programů JA Czech jeho výkonný ředitel Martin Smrž.
Mladí a úspěšní
Mezi úspěšné absolventy programu JACzech patří například osmnáctiletá studentka Obchodní akademie Lucie Částková, která spolu se svou nevidomou spolužačkou vymyslela deskovou hru Olá, která propojuje svět nevidomých a vidomých a boří tak mezi nimi bariéru. Oslovila s prototypem hry organizace, které se problematikou nevidomých zabývají a našla tak reálné odběratele. Jedním z nich je například Neviditelná výstava.
Absolvování vzdělávacích programů Junior Achievement Czech změnilo život také Petrovi Andrýskovi, zakladateli úspěšné firmy SocialSharks. „Před tím, než jsem začal spolupracovat s Junior Achievement Czech, jsem chtěl být profesionálním vojákem. JA Studentská firma ale změnila můj směr. Po absolvování tohoto programu jsme s kamarádem založili vlastní firmu a pak už se to vezlo. JACzech se pro mě stal odrazovým můstkem do světa podnikání.“
Společnosti pětadvacetiletého Tomáše Havrana se jmenuje Datactive a odhaluje úniky firemních dat na veřejných internetových úložištích. Na nápad přišel ve chvíli, když si chtěl z webu stáhnout film Obchodník se smrtí. Jeho klienti jsou především z řad pojišťoven, telekomunikačních firem.
Mezi další úspěšné absolventy programů JA Czech patří například zakladatel společnosti BeWooden Patrik Babinec, či marketingový ředitel společnosti Shopsys Matěj Kapošváry, zakladatel nezávislého srovnávače makléřů www.férmakleri.cz Jan Boruta nebo CEO GrowJob Institutu Josef Muller.
JA Czech je nezisková vzdělávací organizace, která již 27 let realizuje na školách ucelenou koncepci nadstandardního vzdělávání. Formuje podnikatelské myšlení a finanční gramotnost mladých lidí a pomáhá nastartovat jejich úspěšnou profesní kariéru. Ve spolupráci se školami vytváří příznivé a motivující prostředí pro rozvoj osobních dovedností studentů a učitelů v rámci podnikatelského vzdělávání. Více informací naleznete na www.jacr.cz.
Junior Achievement je nejstarší vzdělávací organizace na světě, která letos oslaví své 100. výročí a která působí ve více než 120 zemích světa. Do programů JA se každoročně zapojí milion dětí a studentů. Více informací naleznete na www.juniorachievement.org.