Mezi strategické oblasti podnikání, které stojí za loňským růstem společnosti, patří digitální prodeje a podniková (enterprise) řešení. Společnost navýšila prodeje prostřednictvím digitálních kanálů o čtyři procenta. Velký nárůst (o 16 %) zaznamenal segment podnikových řešení a zejména jeho část zaměřená na non-endpoint produkty a služby, která rostla o 55 %.
Společnost tak celkově vykazuje velmi dobré výsledky, kterých dosáhla díky jedněm z nejlepších produktů a služeb ve svém oboru. Zároveň neustále vyvíjí nová řešení a technologie, které detekují a blokují i ty nejsofistikovanější kybernetické hrozby.
„Minulý rok byl pro nás velmi důležitý. Po všech výzvách a nepodložených obviněních, která s sebou přinesl rok 2017, jsme cítili povinnost ukázat, že si naše firma a její zaměstnanci zaslouží důvěru svých partnerů a zákazníků. Kladné finanční výsledky jsou nejlepším důkazem toho, že uživatelé dávají přednost nejkvalitnějším produktům a službám na trhu, které chrání před jakýmikoliv kybernetickými hrozbami bez ohledu na jejich původ,“ komentoval výsledky Eugene Kaspersky, CEO společnosti Kaspersky Lab.
Celosvětové tržby táhly nahoru především regiony META (Blízký východ, Turecko a Afrika: +27 %). Šestiprocentním podílem se zasadily také Rusko, země centrální Asie a členské státy organizace Společenství nezávislých států. Šestiprocentní nárůst zaznamenal také Asijsko-pacifický region a Evropa. Tržby v Latinské Americe klesly o 11 % především kvůli devalvaci tamních měn.
Náročná geopolitická situace v severní Americe se podepsala pod celkovým zpomalením růstu v této oblasti a pod čtvrtinovým propadem prodejů. I navzdory těmto okolnostem zůstala společnost Kaspersky Lab na tomto trhu aktivní a zaznamenala osmiprocentní nárůst prodeje nových licencí prostřednictvím digitálních kanálů.