Každé třetí české dítě začíná lyžovat ještě před nástupem do školy. Bezpečnost ale Češi podceňují.

Zhruba 70 % českých rodičů každý rok alespoň jednou vyrazí s dětmi na lyže nebo snowboard, více než třetina z nich jede minimálně čtyřikrát za zimu. Bezpečnost však často podceňují. Zatímco v helmě pravidelně lyžuje nebo jezdí na snowboardu devět z deseti dětí, u rodičů je to pouze polovina. Třetina z nich dokonce helmu nikdy na hlavě neměla. Podobné je to i s pravidelným servisem – lyže a snowboardy před sezónou do rukou odborníka svěřuje jen 54 % rodin. Vyplynulo to z průzkumu, který provedla pojišťovna MetLife spolu s agenturou IPSOS mezi 525 rodiči.

Sjezdové lyžování se v České republice těší vysoké popularitě, na lyžích jezdí zhruba 60 % dospělých a téměř stejný počet dětí. Dalších 13 % dospělých a 16 % dětí jezdí na snowboardu, zhruba každý desátý střídá oba sporty. Jak ukázal průzkum pojišťovny MetLife, většina rodičů podnikne s dětmi během zimní sezóny jeden až tři lyžařské výlety. Více než třetina českých dětí (40 %) začíná s lyžováním ještě před nástupem do první třídy, 6 % z nich dokonce dříve než ve třech letech. Nejčastěji dle svých slov učí rodiče své děti lyžovat sami (44 %) nebo je svěřují do péče profesionálů v lyžařské škole (40 %). Vlastní lyžařské/snowboardové vybavení má 80 % rodin, zbytek využívá služeb profesionálních půjčoven nebo si je půjčuje od příbuzných a přátel.

Každý desátý malý lyžař už za sebou má úraz

S radovánkami na sjezdovce však bohužel souvisí také zvýšené riziko úrazů. Jen v průběhu prosince 2016 až března 2017 Horská služba ČR ošetřila téměř 7 000 úrazů, nejvíce pak v Krkonoších. Nejčastějšími příčinami úrazů jsou nezvládnutí kontroly nad jízdou a srážky, ať už s pevným objektem (strom/sloup) nebo jiným lyžařem. Úraz na lyžích nebo snowboardu už dle zjištění MetLife zažilo zhruba 10 % českých dětí. „Mezi nejčastější lyžařské úrazy, které u nás v rámci úrazového pojištění řešíme, patří zlomeniny horních a dolních končetin, poranění kloubů, vyražené zuby a časté jsou také úrazy hlavy,“ vyjmenovává Tereza Kůželová, tisková mluvčí pojišťovny MetLife. Právě úrazy hlavy bývají nejvážnější. K řadě z nich by přitom vůbec nemuselo dojít, nebo mohly mít menší následky, kdyby lyžaři používali helmy. Data z průzkumu ukazují, že zatímco téměř 90 % dětí helmy pravidelně nosí, rodiče jejich používání často zanedbávají – helma je pravidelnou součástí lyžařské či snowboardové výstroje pouze poloviny rodičů a celých 30 % z nich ji nikdy na hlavě nemělo. Stejně tak rodiče často podceňují pravidelný předsezónní servis lyží a snowboardů – každý rok lyže a snowboardy celé rodiny dle svých slov vozí do servisu jen polovina lidí. Pětina rodičů dává pravidelně servisovat vybavení pouze dětem a další pětina rodičů lyže a snowboardy do servisu nedává vůbec.

Na úrazové pojištění myslí jen tři z pěti lyžařů

Málokdo už dnes naštěstí vyjede lyžovat do zahraničí bez kvalitního cestovního pojištění a pojištění odpovědnosti, která pokrývají případné náklady na lékařské ošetření v cizině a náklady na zaplacení škody, pokud někdo z rodiny zraní jiného lyžaře nebo způsobí majetkovou škodu. Na úrazové pojištění však lidí často zapomínají. Ti, kteří lyžují v zahraničí, spoléhají právě na cestovní pojištění, lyžaři v tuzemsku pak na domácí zdravotní pojištění. Na další náklady, které mohou přijít po lékařském ošetření úrazu či propuštění z nemocnice, už spousta lidí nemyslí. „Úrazové pojištění by mělo být součástí výbavy každého, kdo jede na lyže nebo snowboard, bez ohledu na to, zda jede do zahraničí nebo zůstává v Čechách. Aktuálně ho však mají zhruba pouze tři z pěti lyžařů,“ říká Tereza Kůželová z MetLife. Správně nastavené úrazové pojištění přitom převezme starosti spojené s léčebnými výdaji, ať už se jedná o léčebné a rehabilitační pomůcky, úhradu nadstandardní léčby a rehabilitace, ušlý příjem nebo náklady na hlídání dětí. Celkové náklady na léčbu vážnějších úrazů se mohou vyšplhat do desítek tisíc korun, u úrazů s trvalými následky až do statisíců. Pojištění přitom představuje pouze minimální zásah do rodinného rozpočtu.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Další z rubriky Tiskové zprávy

Hodnocení ČNB českou veřejností

Ve dnech 1. – 8. 2. 2018 STEM provedl pro Českou národní banku průzkum veřejného mínění, který se zaměřil na názory občanů na ČNB. Reprezentativní soubor obyvatel ČR starších 18 let byl na základě kvótního výběru zkoumán kombinací technik PAPI a CAPI. V osobních rozhovorech bylo dotázáno 1028 osob starších 18 let.

Výsledek BNP Paribas Cardif pojišťovny za rok 2017. Výrazné zlepšení výsledků

Loňský kalendářní rok byl pro společnost BNP Paribas Cardif Pojišťovnu velice úspěšný. Čistý zisk pojišťovny v minulém roce zaznamenal nárůst o 26 % oproti roku 2016. V roce 2017 společnost dosáhla čistého zisku 168 milionů Kč oproti 133 milionům v roce 2016. Celkově společnost předepsala pojistné ve výši 2 262 …

Air Products míří na Mars

Spolupráce společnosti Air Products a americké kosmické agentury NASA trvá už neuvěřitelných šedesát let. Ani nejnovější mise NASA k Marsu nazvaná InSight, která odstartovala 5. května z Vandenbergovy letecké základny v Kalifornii, se nemohla obejít bez významné účasti tohoto chemického koncernu.

Nejčtenější

Ve zkušební době se o důvody výpovědi starat nemusíte

Poradna
Vypadá to, že jste dostali práci snů, ale nakonec se ukáže, že ten sen skončil dřív, než pořádně začal. Vlastně už po pár týdnech, hned ve zkušební době. Ta má sloužit k tomu, aby se zaměstnavatel i zaměstnanec poznali a prakticky kdykoli v jejím průběhu se mohli rozhodnout, zda má smysl ve spolupráci pokračovat.
Rolovat nahoru