Když jogurt, tak ochucený? Obliba bílých jogurtů každoročně roste

Tuzemští spotřebitelé při nákupu jogurtů sahají většinou po ochucených variantách. Ukazují to data společnosti Nielsen. Častější preference ochucených jogurtů před těmi bílými ukazují data společnosti Nielsen. „Z hlediska objemu jsou síly poměrně vyrovnané. Ochuceného jogurtu se na českém trhu prodává 57 procent, bílý jogurt pak dosahuje zbylých 43 procent,“ uvedla Karolína Vondráčková ze společnosti Nielsen.
Z hlediska příchutí jogurtu je jednoznačně nejoblíbenější jahoda následovaná borůvkou, vanilkou a čokoládou. Ilustrační foto: Pixabay.com

Velmi podobné poměry registrují i samotní prodejci. „V počtu prodaných kusů tvoří nadpoloviční většinu jogurty ochucené. Konkrétně jde o podíl 59 procent ze všech prodejů. Na bílé jogurty pak připadá zbylých 41 procent,“ řekla mluvčí on-line supermarketu Rohlík.cz Zdeňka Svoboda.

Podle předsedy představenstva Českomoravského svazu mlékárenského Jiřího Kopáčka se větší obliba ochucených výrobků projevuje i ve výrobě.

„Bílé jogurty mají v průměru více než pětinový podíl. Mezi výrobci se však podíly tohoto segmentu liší, a to od 22 až do 33 procent,“ sdělil Kopáček s tím, že lze pozorovat postupný nárůst neochucené varianty.

Podíl výroby bílých jogurtů podle něj stále mírně roste, každoročně zhruba o 1 až 1,5 procentního bodu.

Největšího podílu neochucených jogurtů dosahuje tuzemská mlékárna Hollandia Karlovy Vary. „Z hlediska výdajů připadá na neochucené jogurty zhruba jedna třetina, zbylé dvě pak na ochucené. Za poslední období jsme nicméně zaznamenali nárůst výdajů do bílých jogurtů o čtyři procenta,“ řekl marketingový manažer mlékárny Jan Škoda.

Rostoucí oblibu bílých jogurtů lze podle odborníků pozorovat hned z několika důvodů. Podle Kopáčka je důležitým faktorem to, že jogurt v současnosti není jen produktem pro běžnou spotřebu ve studené kuchyni. Stále více se s ním vaří, uplatňuje se i do salátů či k odlehčení majonéz.

„Lze ale zmínit i různé skupiny spotřebitelů, které po bílých jogurtech sahají cíleně. Kromě diabetiků jsou to například lidé s vlastními zahrádkami – ti sahají po bílých jogurtech a sami si je dochucují,“ uvedl Kopáček.

PSALI JSME:
Jablko spadlé na sousedův pozemek už nechtějte zpátky

V neposlední řadě má vliv i důraz na zdravý životní styl. Částečně míří tento impuls od rodičů, kteří se snaží své děti naučit preferovat nesladké varianty a kupují jim tak bílé jogurty. Na trend snahy o zdravý životní styl reagují i výrobci, například zařazením bio variant bílých jogurtů do svého sortimentu.

Rostoucí poptávku po bílých jogurtech potvrzují i data společnosti Nielsen. „Podíl neochucených jogurtu z dlouhodobého hlediska lehce stoupá. Meziročně roste v tržbách celá kategorie jogurtů o 3,8 procenta. Neochucený segment nicméně vykazuje rychlejší růst, konkrétně 5,2 procenta. Oproti tomu ochucené jogurty rostou meziročně jen o tři procenta,“ uvedla Vondráčková.

Koncem roku, konkrétně v prosinci, podle společnosti Nielsen nastává v prodejích ochucených i bílých jogurtů pokles. Podle Kopáčka z Českomoravského svazu mlékárenského je důvodem zejména větší počet svátků v měsíci. „Tedy i nižší počet prodejních dní, podobný trend vidíme i u prodejů mléka. Namísto jogurtů a mléka dostávají během adventu přednost vánočky nebo cukroví, i to ovlivňuje nižší prodeje,“ konstatoval.

PSALI JSME:
Jogurtoví roboti pomáhají s fyzicky namáhavou prací

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Proč euro zlevňuje a americký dolar zdražuje?

Analýza
Směnný kurz české koruny je v posledních letech velmi dynamický a mění se v závislosti na několika nejdůležitějších faktorech: Úrokovém diferenciálu, ekonomická síle, politické stabilitě, tržnímu sentimentu a mezinárodnímu obchodu.