Kiwi.com je 10 let

Kiwi.com slaví 10. výročí od svého vzniku, tedy od okamžiku, kdy představilo koncept virtuálního propojování letů, a zajistilo si tak unikátní pozici v cestovním průmyslu.
Zdroj: Kiwi.com

Inovace, kterou Kiwi.com přineslo, zásadně změnila cestovatelské možnosti, díky kterým si lidé mohou vybrat vlastní cestovní itinerář s nejlepší možnou trasou a cenou bez ohledu na to, s jakou aerolinkou letí nebo zda kombinují tradiční či nízkonákladové dopravce.

Algoritmus Kiwi.com, který za touto inovací stojí, dnes vyhledává miliony leteckých možností v reálném čase, aniž by se omezoval na partnerské dohody aerolinek či typ dopravce.

Za uplynulých deset let Kiwi.com prodalo před 50 milionů sedadel, vytvořilo deset milionů virtuálně propojených letů a jeho zákazníci nalétali 30 miliard kilometrů. Více než 1,2 milionu pasažérů letělo přes Barcelonu, nejnavštěvovanější letiště zákazníků Kiwi.com. Oblíbené Thajsko navštívilo přes 90 tisíc baťůžkářů, ovšem absolutní rekord drží neznámý pasažér, který cestoval s 36 zavazadly.

„Propojili jsme doposud nepropojená letiště a města, umožnili jsme mnoha pasažérům létat na doposud nemožných či nedostupných trasách a v neposlední řadě jim ušetřili spoustu peněz. Přes 10 milionů lidí si díky naší technologii vytvořilo unikátní itinerář, který nebyl a doposud není schopen nabídnout nikdo jiný,“ rekapituluje deset let Oliver Dlouhý, spoluzakladatel a ředitel Kiwi.com.

„Na začátku nebyla žádná pravidla, jen jeden velký punk s velkou dávkou svobody. Ráno jsme dostali nápad a o půlnoci už se na něm pracovalo. Měli jsme samozřejmě taky velkou dávku štěstí, a jak se říká – the harder you work, the luckier you get. Jenže ne vždycky intuice zafunguje, tenkrát jsme nadělali spoustu chyb a investovali do projektů, které nevyšly. Kdybychom tehdy věděli to, co víme teď, ušetřili bychom si mnoho přešlapů. Dnes jsme firmou s tou správnou úrovní profesionality a jsme schopni věci předvídat, což je pro dlouhodobý a udržitelný byznys nezbytné,“ dodává.

Budoucnost ve znamení zákazníka

„V první řadě se chceme zaměřit na zákazníka a jeho zkušenost. A poskytovat takovou hodnotu, díky které bude loajální a bude se k nám vracet napřímo, ať už na web, nebo skrze aplikaci. Vidíme, že model přímé komunikace se zákazníky funguje, a jsme přesvědčeni, že jim tak můžeme přinést i větší hodnotu. Chceme do bližšího vztahu s cestujícími investovat i nadále a na dalších trzích,” plánuje Oliver Dlouhý.

Aktuálně je Kiwi.com svědkem návratu důvěry v cestování – během jediného březnového dne společnost dosáhla dosavadního rekordu, 58 711 rezervovaných sedadel.

Klíčové milníky

Říjen 2011
Oliver Dlouhý a Jozef Képesi se setkávají v Pomalém Baru v Brně, kde se rodí zásadní myšlenka Kiwi.com
Duben 2012
Registrace společnosti Skypicker (původní název Kiwi.com)
Červenec 2012
Je prodán první virtuálně propojený let: Budapešť-Madrid-Lisabon
Leden 2014
Skypicker kupuje meta vyhledávač WhichAirline.com
Květen 2016
Skypicker mění název na Kiwi.com
Červenec 2017
Kiwi.com a Amadeus podepisují kontrakt Kiwideus a vytváří tak největší lokální letovou databázi na světě
Říjen 2017
Kiwi.com bylo jmenováno by Deloitte’s Technology Fast 50 Central Europe nejrychleji rostoucí společností ve střední Evropě v kategorii Rising Star
Prosinec 2017
Do vyhledávací funkce Kiwi.com je zařazena pozemní doprava
Únor 2018
Otevření pobočky v Barceloně
Červen 2018
Představení funkce NOMAD umožňující automatizaci „multi-city“ letů, díky níž cestovateli nabídne optimální pořadí a kombinaci míst, která chce v rámci daného termínu navštívit
Listopad 2018
Uvedení B2B platformy TEQUILA, která partnerům umožňuje nabízet obsah Kiwi.com
Červen 2019
Investice General Atlantic do Kiwi.com
2020
Covid-19 uzemňuje všechny lety, čímž začíná největší krize v cestovním průmyslu, která bude trvat další dva roky. Zákaznická zkušenost utrpěla velkou ránu, společnost se zaměřuje na refundační proces a získávání peněz od aerolinek, které následně zasílá zákazníkům
2021
Kiwi.com investuje do procesů zákaznické zkušenosti a služeb, vyplácí refundace z vlastní kapsy v případech, kdy jsou peníze od aerolinek ztraceny. Začíná obnova a zotavování cestovního průmyslu
Březen 2022
Důvěra v cestování se vrací, Kiwi.com dosahuje rekordu v objemu zpracovaných rezervací a obsloužených zákazníků

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Proč euro zlevňuje a americký dolar zdražuje?

Analýza
Směnný kurz české koruny je v posledních letech velmi dynamický a mění se v závislosti na několika nejdůležitějších faktorech: Úrokovém diferenciálu, ekonomická síle, politické stabilitě, tržnímu sentimentu a mezinárodnímu obchodu.