Klimatizace v ojetinách? U „áček“ si za ni připlatíte

Ještě nedávno luxus, dnes naprostá samozřejmost – klimatizací je aktuálně vybaveno 93 procent nabízených ojetin, zatímco v roce 2008 to bylo jen každé druhé auto. Vyplývá to z prodejních dat největšího tuzemského prodejce ojetých vozidel AAA AUTO. Ze stejných údajů ale vyšlo najevo, že mezi srovnatelnými vozy s klimatizací a bez ní je i více než třetinový rozdíl v prodejní ceně.
Ilustrační foto: Pixabay

„V dnešní době má klimatizace jako běžná součást výbavy jen minimální dopad na výši ceny. Ten se u dvou srovnatelných ojetých vozů pohybuje v řádech pouze jednotek tisíc korun,“ tvrdí Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva Aures Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter ojetých automobilů.

„Klimatizace dnes představuje zcela standardní výbavu vozu a kupující díky tomu má další stupeň výbavy navíc, ovšem ceny se to dotýká jen minimálně,“ tvrdí Topolová. Není to ale až tak úplně pravda, jak ostatně dokazují prodejní statistiky tohoto prodejce ojetin.

Klimatizace chybí nejčastěji tuzemským škodovkám, zejména vozům Fabia první generace. Těch se bez klimatizace prodá téměř 60 %, a to za průměrnou cenu 52 200 Kč.

S klimatizací se ale cena vyhoupne na 66 600 Kč. Větší model Octavia, rovněž v první generaci, se bez klimatizace prodává ve 14 % případů za průměrných 48 300 Kč, s klimatizací za 65 900 Kč.

Jeden nemusí být velký počtář, aby zjistil, že nejde o „řády jednotek tisíc korun“, jak tvrdí Topolová, nýbrž o desetitisíce. Fabia první generace s klimatizací je téměř o 14,5 tisíce korun dražší, než srovnatelný model bez ní. Tedy o více než čtvrtinu ceny Fabie bez klimatizace. V případě modelu Octavia je pak průměrná cena auta s klimatizací vyšší více než o třetinu (36 %), resp. o více než 18 tis. Kč.

PSALI JSME:
Kdo vynalezl klimatizaci?

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Šestnáctiletý Bartoš pojede závody formule E

Zeptejte se na sportovce kombinujícího více disciplín a Češi odpoví: Ester Ledecká! Ale fanouškům motosportu na mysli jistě vytane i šestnáctiletý talent Filip Bartoš. Navzdory svému mládí se pohybuje na závodech …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Proč euro zlevňuje a americký dolar zdražuje?

Analýza
Směnný kurz české koruny je v posledních letech velmi dynamický a mění se v závislosti na několika nejdůležitějších faktorech: Úrokovém diferenciálu, ekonomická síle, politické stabilitě, tržnímu sentimentu a mezinárodnímu obchodu.