Kluk z Vršovic pomáhá vyvíjet herní blockbustery pro miliony hráčů na celém světě

Fallout, Dishonored, Prey, Doom nebo třeba Wolfenstein. To jsou jen některé z populárních herních sérií, které vycházejí pod značkou Bethesda. Část z nich pomáhá od léta vyvíjet také první český zástupce, 33letý vývojář Adam Konrád.
Od letošního srpna je Adam Konrád seniorním programátorem v Bethesda Game Studios v Dallasu, kde navrhuje a vyvíjí backendové systémy a specializuje se na cloud Amazon Web Services. Foto: SSSVT

Herní kritici serveru metacritic.com zařadili značku Bethesda a její Bethesda Game Studios na první místo žebříčku největších vydavatelů počítačových her za rok 2017, až za ní skončili velikáni jako Nintendo nebo Sony. V roce 2016 Bethesda zabodovala novým dílem kultovní střílečky Doom, letos zase vydala mimo jiné konzolovou verzi Fallout Shelter. A právě na těchto dvou titulech se v dallaském vývojářském týmu podílel i český programátor Adam Konrád.

„Hry jsou zábava samy o sobě, ale ani u jejich vývoje se člověk nenudí a naráží na spoustu výzev. Hry využívají všech systémů počítače – 3D grafiku, síť, ovládání, zvuk. Jsou náročné na výkon, takže při vývoji řešíte spoustu různorodých problémů a vyzkoušíte si vývoj také pro zajímavý hardware, včetně všech dostupných herních konzolí. Já se konkrétně věnuji vývoji a provozu celosvětových online služeb, což je vynikající zkušenost. Na druhou stranu je vývoj software někdy hodně frustrující. Při ladění složitých projektů bývá náročné udržet všechny kroky a souvislosti, je třeba mít vysokou motivaci a silnou schopnost identifikovat a řešit problémy, anglicky tomu říkáme ‚strong problem-solving skills‘,“ popsal český vývojář.

Důležité vzdělání

Že chce pracovat s počítači, věděl Adam už na základní škole, ale neuměl si představit nic konkrétního. Navzdory své slabší matematice, kterou doháněl doučováním, se postupně při dalším studiu rozhodl pro programování.

„Už střední škola se zaměřením na ICT mi dala praktické základy, které používám dodnes. Tehdy jsem si mohl všechno vyzkoušet, přijít na to, co mě baví, seznámil jsem se s programováním, databázemi, sítěmi a TCP/IP, grafikou, webem a všechno, co jsem se naučil, jsem skutečně použil. Získat následně vysokoškolský titul bylo důležité také pro úspěch v imigračním procesu USA, který je složitý a může trvat klidně i řadu let,“ popsal absolvent Soukromé střední školy výpočetní techniky a České zemědělské univerzity v Praze.

PSALI JSME:
Česká počítačová hra rozhýbala v Posázaví turistiku

Začátek kariéry

Poprvé se vydal do Států v roce 2007, jako běžný turista toužící po road tripu a fanoušek videoher, který musel na vlastní kůži zažít atmosféru herního veletrhu QuakeCon. V té době, ve 23 letech, už měl jako programátor rozpracovanou vlastní multiplayerovou střílečku FPSCORE postavenou na základu Quake III Areny a zasazenou do reálií stanice pražského metra Muzeum.

„Ve Státech jsme s kamarádem strávili měsíc a mně se díky vlastnímu projektu podařilo získat obchodní vztahy, které vedly k vízu a mé současné pozici. Hra FPSCORE byla skvělým začátkem mé kariéry. Díky ní se mi podařilo prorazit v herním průmyslu. Každý zaměstnavatel ocení, když něco sami vymyslíte, rozjedete a hlavně dotáhnete do konce. Před stěhováním do USA jsem však musel dokončit magisterské studium, bez něj by imigrační proces a uplatnění v zahraničí byly složité,“ podotkl český programátor.

PSALI JSME:
Každý druhý Evropan je digitálně negramotný

Jediný Čech

Za splněním svého amerického snu vidí hlavně kombinaci odhodlání, vytrvalosti a rozhodnutí jít si za tím, co člověk chce. A samozřejmě štěstí. V konkurenci světových vývojářů v USA prorazil na pozici seniorního programátora už před osmi lety ve společnosti Escalation Studios.

„Světové softwarové firmy jsou samozřejmě i v Česku a v posledních letech tu otevírá studia i řada herních firem. USA jsou ale stále světovou špičkou. Místní prostředí umožňuje profesní rozvoj a práci na opravdu velkých projektech. Panuje tu pozitivní, korektní firemní kultura, která odměňuje úsilí, motivaci a odhodlání plnit nové výzvy a umožňuje objevovat příležitosti. Mezi kolegy mám cizince, ale z Čechů jsem zatím jediný,“ uzavřel Adam Konrád.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Technologie

Škodovka testuje brýle s „rozšířenou realitou“

Největší tuzemský výrobce osobních automobilů, společnost Škoda Auto spadající do německého koncernu Volkswagen, informovala, že testuje aplikaci tzv. rozšířené reality (Augmented Reality, pozn. red.) pro údržbu …

Světový den hesel: Jak silná hesla používáte?

Na první čtvrtek měsíce května, tedy na dnešek, každoročně připadá Světový den hesel. Podle loňského průzkumu softwarové firmy Avast 95 procent Čechů používá velmi slabé heslo, skládající se pouze z několika čísel …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Většina Čechů by chtěla na střechu solární panely

Průzkum
Úspora peněz a energetická soběstačnost. To jsou hlavní důvody toho, proč více než polovina Čechů zvažuje pořízení malých fotovoltaických elektráren na střechu svých domů. Přesto má solární panely jen pět procent populace. Překážkou je vstupní investice, administrativní náročnost, ale třeba také nedostatek informací.
Rolovat nahoru