Koronavirus opět zasáhl do prodejů nových vozidel

Po optimistickém období přišel další pokles, hlásí Svaz dovozců automobilů (SDA). Nejvíce jsou dotčeny počty registrací osobních a lehkých užitkových automobilů, kde celkové meziroční propady činí 21,7 procenta, respektive 20,8 %. Pouze segmenty motocyklů a autobusů vykazují určitý nárůst.
Vozů s čistě elektrickým pohonem, hybridů a plug-in hybridů bylo letos nově registrováno jen necelých 13 tisíc. Foto: FAEI.cz

Kromě stále rostoucích registrací osobních automobilů s elektrickým a hybridním pohonem (ty ovšem vycházejí z nízkých základů, takže „rostou rychleji“ – pozn. red.) se mírně zvýšil i podíl dieselových vozidel.

Podle statistiky Svazu dovozců automobilů registrace nových osobních automobilů poklesly od ledna do konce října o 21,74 procenta (z 211 045 na 165 154 kusy). V říjnu klesly meziročně o 15,55 procenta. Privátní automobily podle statistiky představují cca 27 procent letošních registrací, 73 procenta připadají na firemní automobily.

První je s necelými 38 procenty značka Škoda s 62 749 registrovanými osobními vozy, následuje Hyundai s více než třinácti tisíci aut a téměř osmi procenty a na třetí příčce jsou automobily koncernu Volkswagen s téměř dvanácti a půl tisíc aut a sedmi a půl procenty.

Na dalších pozicích se umístily automobilky Dacia (8 105), Toyota (7 717), Peugeot (7 039), Kia (6 918), Mercedes-Benz (6 000), Renault (5 772) a Ford (4 884). Podle statistiky SDA třetinu nejprodávanějších osobních vozů tvoří vozy Škoda: Octavia, Fabia, Scala, Karoq a Kamiq.

Pokud jde o palivo, mezi nově prodanými osobními vozy za prvních deset měsíců letošního roku vede benzín s dvěma třetinami. Podíl vozů s naftovým motorem meziročně vzrostl o více než dvě procenta na 29,5 %. To znamená, že osobních naftových automobilů bylo letos zatím prodáno necelých 49 tisíc, zatímco vozů s čistě elektrickým pohonem, hybridů a plug-in hybridů bylo nově registrováno jen necelých 13 tisíc.

Počet dovezených ojetých osobních automobilů letos od ledna do října klesl o šestnáct procent na 127 486 kusů. Jejich průměrné stáří je 10,7 roku, přičemž podíl vozidel starších deseti let činí 53,76 procenta, vozů starších patnácti let je téměř 22 procent.

PSALI JSME:
Zájem o bateriové elektromobily v Evropě táhnou dotace

Zavřít reklamu ×
  1. Koupit nový vůz nemá smysl.Spalovací motory budou od roku 2030 zakázány tak nebudu desetileté auto vyhazovat do šrotu kvůli EU.Pokud koupím elektrické auto tak za 10 let bude baterka po smrti a zas budu bez auta.Jediné správné řešení je LPG nebo CNG,koupit zachovalé auto na tento pohon a jezdit co to jde.Problém je i tady,každé 2 roky protáhnout takovou ojetinu přes buzerační státní instituci zvanou STK.Zlatá doba pro motoristy je nenávratně pryč.Taky mám pro jistotu elektrické kolo a to mě snad stát nezakáže provozovat.I když???

    • Existuje spousta lidí s přečipovaným jízdním kolem a dvojitou baterií. Jízdní kola začnou být velký problém, protože to může mít výkon větší než motorka. Buzerace pravděpodobně bude.

      Ten zákaz v roce 2030 je jen vlhký sen. To už by se dnes musely začít stavět jaderné elektrárny jako houby po dešti. Jinak to nebude technicky možné nabíjet auta.

      To se spíše EU rozpadne a její idiotická nařízení zavane prach.

Napsat komentář: Petr Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Šestnáctiletý Bartoš pojede závody formule E

Zeptejte se na sportovce kombinujícího více disciplín a Češi odpoví: Ester Ledecká! Ale fanouškům motosportu na mysli jistě vytane i šestnáctiletý talent Filip Bartoš. Navzdory svému mládí se pohybuje na závodech …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Čtyři z deseti Čechů si nespoří na penzi. Nemají na to

Průzkum
Na penzi si nespoří čtyři z deseti Čechů, nejčastěji ti, kteří ji budou mít v budoucnu nejnižší. Vyplývá to z reprezentativního průzkumu, který pro Asociaci pro kapitálový trh ČR (AKAT ČR) uskutečnila agentura Perfect Crowd a který má redakce Finančních a ekonomických informací (FAEI.cz) k dispozici.