Cesta fosilních paliv je zpečetěná a automobilky ve velkém chrlí drahé elektromobily a hybridy. Jen je tu drobný problém. Lidé jim moc nevěří, infrastruktura potřebuje investice a pořádné vylepšení. Tisíce těchto vozů stojí na odstavných parkovištích výrobců po celé Evropě.
Potíže hlásí snad každý koncern, na který si vzpomenete. Nejvíc je asi slyšet o Volkswagenu, jemuž hrozí uzavření několika továren a propouštění tisícovek zaměstnanců. Právě odstavné parkoviště v Essenu je smutným obrazem dění. Fabrika Audi v Bruselu právě vyhlásila konec, nenašel se ani kupec, který by ji převzal.
Jenže tento problém se šíří do celé ekonomiky, na automobilový průmysl je navázáno asi sedm procent evropského hrubého domácího produktu (HDP). U nás pak devět procent. Nezní to tak zle? Pojďme si čísla rozšířit. Automotive tvoří v České republice asi 26 procent celkové výroby a 24 procent exportu. Jak to zní teď? Jako kardinální průšvih.
Velkým automobilkám dodává komponenty a služby řada malých a středních českých podniků, pochopitelně je největším zahraničním partnerem právě Německo s koncernem Volkswagen. A co teď? Bohužel, tahle krize jen tak neodezní. Českým dodavatelům bych v tuto chvíli radil začít zvažovat krizové scénáře a inovaci výrobních programů pro jiná, perspektivnější odvětví.
Autor je zakladatel společnosti JPF Czech
(Redakčně upraveno)
Příspěvek byl odstraněn pro porušení pravidel diskuse.
Musíme si více věřit a ekonomika jede. Tak nějak to vláda říká. Vůbec nechápu, co se to tady píše. 🤣😂🤣 Pro nechápavé se jedná o ironii.😉 Teprve tento rok to malinko začne drhnout a potom více a více.
Tak tohle je moc:) V nadpisu je něco co ukazuje nesmyslnost a naprostou absenci inteligence. Nebo spíš totální zabedněnost. „PLANETA ANO, ALE ZA JAKOU CENU“? Uvědomujete si co jste napsali??? Tohle aspiruje na nejhloupější výrok tisíciletí.