Letní turistika: stejný zájem, vyšší ceny, lepší služby

Hlavní letní sezóna cestovním kancelářím skončila se závěrem prázdnin, a přestože nadále vypravují do zahraničí tisíce zájezdů týdně, už mohou bilancovat, jak pro ně dopadlo nejdůležitější období celého roku.

Letošní sezona byla pro cestovní kanceláře úspěšná. Ilustrační foto: www.pixabay.com

Podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) si letos každý Čech mířící na dovolenou s cestovní kanceláří připlatil oproti loňsku v průměru zhruba tisíc korun. O zhruba tisícovku vzrostla také průměrná cena last minut zájezdů. Důvodem je nižší kurs koruny, snaha zaplatit si lepší služby v hotelích vyšší kategorie a přesun zájmu směrem k bezpečnějším evropským zemím.

Ve druhém čtvrtletí roku 2015 dosáhl počet dovolených vypravených cestovkami 1,1 milionu, což zhruba odpovídá loňské statistice, nejvíce turistů mířilo tradičně do Chorvatska a Itálie a nejvíce létalo se do Řecka, Španělska a Bulharska.

Nabídka pobytů last minute byla v červenci a první polovině srpna oproti minulým letům omezená, protože taktika turistů se přesunula k zajištění si dovolené v režimu first minute na začátku roku. Vysoké prodeje first minute stojí podle marketingového ředitele společnosti Stanislava Zímy i za rekordními tržbami cestovní kanceláře Exim tours v loňském roce. Ty jí stouply o 16 % na 4,3 miliard korun a zisk před zdaněním firma zvýšila o 57 % na 221,6 milionu korun.

Nejnižší ceny last minute zájezdů CK nabízely tři až jeden den před odletem, především do Tuniska, Turecka a Egypta, což napovídá, že zájemci o tyto destinace berou v úvahu nejen slevu zájezdu, ale sledují do poslední chvíle politickou a bezpečnostní situaci v místě dovolené a podle ní se rozhodují. A ani nízká cena nezabránila přesunu poptávky od Tuniska a Egypta ve prospěch jihoevropských zemí. Po útoku na pláži v Tunisku došlo k propadu zájmu o dovolenou v zemi meziročně o víc než polovinu.

V letošním roce ukončily svou činnost pouze tři cestovky, z nichž největší byla CK Marine tour, která v zahraničí nechala 900 českých klientů. Na českém trhu nyní operuje celkem 942 aktivních pojištěných cestovních kanceláří.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Další z rubriky Cestování

Zavazadla v letecké přepravě budou pod lepší kontrolou

Pasažéři Qatar Airways a ruské letecké společnosti S7 mají díky mobilním aplikacím při cestování své kufry pod kontrolou už dnes. Do roku 2020 umožní cestujícím sledovat pohyb svých zavazadel v reálném čase přes 70 …

Na dovolenou s cestovkami bezpečněji

Minulý pátek prošla třetím čtením v Poslanecké sněmovně novela zákona o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu a teď míří do Senátu. Každý zákazník, jak uvedlo ministerstvo pro místní rozvoj …

Nejčtenější

Investiční životní pojištění: Běžní spotřebitelé vs. „podvedení klienti“

NázorTéma týdne
Je s podivem, že jsou to více než dva měsíce, co tuzemská média začala informovat o aktivitě „poškozených klientů“ pojišťoven v oblasti investičního životního pojištění (IŽP), ale žádné z nich se blíže nepozastavilo nad „modelovými příklady“, které na březnové tiskové konferenci představil Jiří Chvojka. Mluvíme o paní z Prahy, co měla sjednáno devět IŽP a o pánovi z Moravy, jenž vložil do finančního produktu, …
Rolovat nahoru