Letní turistika: stejný zájem, vyšší ceny, lepší služby

Hlavní letní sezóna cestovním kancelářím skončila se závěrem prázdnin, a přestože nadále vypravují do zahraničí tisíce zájezdů týdně, už mohou bilancovat, jak pro ně dopadlo nejdůležitější období celého roku.

Letošní sezona byla pro cestovní kanceláře úspěšná. Ilustrační foto: www.pixabay.com

Podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) si letos každý Čech mířící na dovolenou s cestovní kanceláří připlatil oproti loňsku v průměru zhruba tisíc korun. O zhruba tisícovku vzrostla také průměrná cena last minut zájezdů. Důvodem je nižší kurs koruny, snaha zaplatit si lepší služby v hotelích vyšší kategorie a přesun zájmu směrem k bezpečnějším evropským zemím.

Ve druhém čtvrtletí roku 2015 dosáhl počet dovolených vypravených cestovkami 1,1 milionu, což zhruba odpovídá loňské statistice, nejvíce turistů mířilo tradičně do Chorvatska a Itálie a nejvíce létalo se do Řecka, Španělska a Bulharska.

Nabídka pobytů last minute byla v červenci a první polovině srpna oproti minulým letům omezená, protože taktika turistů se přesunula k zajištění si dovolené v režimu first minute na začátku roku. Vysoké prodeje first minute stojí podle marketingového ředitele společnosti Stanislava Zímy i za rekordními tržbami cestovní kanceláře Exim tours v loňském roce. Ty jí stouply o 16 % na 4,3 miliard korun a zisk před zdaněním firma zvýšila o 57 % na 221,6 milionu korun.

Nejnižší ceny last minute zájezdů CK nabízely tři až jeden den před odletem, především do Tuniska, Turecka a Egypta, což napovídá, že zájemci o tyto destinace berou v úvahu nejen slevu zájezdu, ale sledují do poslední chvíle politickou a bezpečnostní situaci v místě dovolené a podle ní se rozhodují. A ani nízká cena nezabránila přesunu poptávky od Tuniska a Egypta ve prospěch jihoevropských zemí. Po útoku na pláži v Tunisku došlo k propadu zájmu o dovolenou v zemi meziročně o víc než polovinu.

V letošním roce ukončily svou činnost pouze tři cestovky, z nichž největší byla CK Marine tour, která v zahraničí nechala 900 českých klientů. Na českém trhu nyní operuje celkem 942 aktivních pojištěných cestovních kanceláří.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Cestování

O prázdninách se cestovním pasům věnujte víc

Kontroly na hranicích, na to jsme si alespoň v rámci Evropské unie (EU) a schengenského prostoru rádi odvykli. Ale jak se zdá, budeme si muset zase zvykat. Kdo se naučil cestovat po Evropě jen s občanským průkazem …

Český kempařský comeback

Kempování je v posledních letech opět na vzestupu. Za posledních pět let se počet návštěvníků vyšvihl ze zhruba 800 tisíc ročně téměř o polovinu. Loni tak podle Českého statistického úřadu naše kempy navštívil 1,2 …

Nejčtenější

Dress code je povinný i ve vedru, jinak hrozí vyhazov

Pokud firma trvá na nošení dress codu, tedy předepsaného oblečení i v letních vedrech, nemá zaměstnanec šanci se této povinnosti vyhnout, jakkoli mu to může být nepříjemné. Za porušení firemních předpisů může v …

Brigádníky nenaláká ani 150 korun na hodinu

Firmy už od konce dubna hledají brigádníky na nadcházející letní měsíce. Jenže zájem je malý, klesá. Lidé, kteří mají přece jen o brigády zájem, nedokáží zdaleka pokrýt všechna volná pracovní místa. Podle údajů …
Rolovat nahoru