Léto dusí marketingové agentury, i přes dostatek zakázek jim chybí finance

Brněnský fintech Roger přes léto zaznamenává větší poptávku po financování faktur ze strany marketingových a reklamních agentur. Důvodem jsou především velké outdoorové promo akce, do kterých firmy vkládají vlastní prostředky, stejně jako intenzivní online kampaně. V tomto odvětví přitom průměrná splatnost vystavených faktur činí 83 dnů, ale výjimkou nejsou ani čtyř až pěti měsíční splatnosti. To nutí společnosti hledat pomoc v bankách, pro které ale nejsou často dostatečně zajištěnými klienty.

Služby s vysokou přidanou hodnotou jsou v rámci české ekonomiky stále významnější. Tuzemský bankovní trh však na tuto proměnu reaguje velmi pomalu a daný typ firem je pro banky stále velmi špatně uchopitelný. Alternativu nabízí Roger. „Tyto firmy dělají velké zakázky a skvělé projekty, ale zároveň nepotřebují nemovitý majetek, který banky vyžadují jako ručení.“ říká Adam Šoukal, CEO Rogera. Jsou proto zařazeny mezi rizikovější klienty a v případě potřeby jsou jim nabízené možnosti financování drahé. Úroky na nezajištěných úvěrech a kontokorentech se běžně pohybují mezi 13-17 % p.a., zatímco financování od Rogera stojí přibližně 1,57 % z hodnoty dané faktury. Firmy tak mohou ušetřit až polovinu ceny.

„Mezi naše klienty patří tradičně právě reklamní a marketingové agentury, které mají velké výdaje například při přípravě a spuštění kampaní na internetu nebo při realizaci promo akcí. Své vložené peníze a peníze za svou práci často získají až za několik týdnů či měsíců, což je ohrožuje z hlediska cashflow a znemožňuje získávat další zakázky, i přesto, že jsou úspěšní,“ vysvětluje situaci Adam Šoukal, CEO Rogera.

Z dat Rogera je zjevný aktuální nárůst poptávek po financování ze strany marketingových agentur, který je způsoben především velkými letními online i offline kampaněmi. Průměrná splatnost faktur v oboru marketingu je totiž 83 dnů, výjimkou ale nejsou ani čtyř až pětiměsíční splatnosti. K tomu je třeba přičíst, že 58 % faktur je podle dat Rogera uhrazeno po splatnosti a dvě třetiny z nich více než týden po datu splatnosti.

Podobnou skupinu klientů Rogera tvoří také vývojářské a IT firmy. Život jim sice nekomplikují sezónní výkyvy, ale oproti jiným mají extrémně vysoké mzdové náklady. Průměrná tříměsíční splatnost faktur je limitující zvláště v případech, kdy chce firma investovat do vlastního rozvoje či rozšířit řady zaměstnanců.

Roger umožňuje podnikatelům a malým a středním podnikům zkracovat dlouhé splatnosti faktur na 3 dny. Firma odvede svou práci, vystaví fakturu a pokud ji odběratel potvrdí, dostane prostřednictvím Rogera firma 75 % její hodnoty do 3 dnů a zbytek po uhrazení faktury odběratelem. Zejména dodavatelé velkých firem, které mají plošně nastavené dlouhé splatnosti faktur, by jinak museli na své peníze čekat i několik měsíců.

„Naší hlavní myšlenkou je dělat finance i podnikání jednodušší tak, aby se mohli klienti méně zaobírat svými financemi a více tím, co je baví a živí.“ uzavírá Šoukal. I proto Roger v červnu zpřístupnil svůj hodnotící model. Prostřednictvím Ověření od Rogera si tak může každý zdarma prověřit svého obchodního partnera z hlediska finančního zdraví a vyhnout se tak rizikovým obchodním vztahům.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Můj partner utrácí dvakrát víc než já, říkají Češi

Češi příliš nevěří ve schopnost svých partnerů hospodařit s penězi. Podezřívají své protějšky ze zbytečných výdajů a nedůvěra jde často tak daleko, že svým drahým polovičkám nejsou ochotni půjčit vůbec žádné peníze. Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu Poštovní spořitelny, který mapuje finanční chování a návyky Čechů.

ČSOB: Klidnou letní dovolenou většina podnikatelů nezná

Klidnou letní dovolenou většina z malých a středních podnikatelů a firem nezažije. Celá třetina z nich si o letošních prázdninách volno vůbec nevybírá. A z těch, co si pracovní oddech dopřejí, se jen 37 procent naplno věnuje odpočívání a vypouští práci z hlavy. Vyplývá to z analýzy trávení volného času v rámci …

Equa bank zvyšuje úročení spořicího účtu HIT na 1 % p.a.

Od 20. srpna 2018 zvyšuje Equa bank bonusový úrok u spořicího účtu HIT z nynějších 0,6 % p.a. na 0,8 % p.a. Se standardní úrokovou sazbou (0,2 %) tak mohou být vklady na tomto účtu zhodnoceny až 1 % p.a. Od počátku září navíc banka upravuje podmínky pro získání této bonusové sazby. Nově bude stačit v daném měsíci …

Nejčtenější

Dress code je povinný i ve vedru, jinak hrozí vyhazov

Pokud firma trvá na nošení dress codu, tedy předepsaného oblečení i v letních vedrech, nemá zaměstnanec šanci se této povinnosti vyhnout, jakkoli mu to může být nepříjemné. Za porušení firemních předpisů může v …

Brigádníky nenaláká ani 150 korun na hodinu

Firmy už od konce dubna hledají brigádníky na nadcházející letní měsíce. Jenže zájem je malý, klesá. Lidé, kteří mají přece jen o brigády zájem, nedokáží zdaleka pokrýt všechna volná pracovní místa. Podle údajů …
Rolovat nahoru