Lidé u sebe nosí méně hotovosti, tři ze čtyř maximálně do tisícovky

Lidé u sebe nosí méně hotovosti. Mezi 100 a 1000 korun u sebe nosí 74% dotazovaných, uvádí v tiskové zprávě Sdružení pro bankovní karty (SBK). V jednom z hlavních ukazatelů, jímž je používání platebních karet v obchodní síti, došlo podle údajů sdružení k téměř 18% meziročnímu nárůstu mezi lety 2015 a 2016.

V ČR vlastní jeden občan ve věku nad 15 let v průměru 1,2 karty. Foto: Pixabay

Počet vydaných karet ukazuje, že v ČR vlastní jeden občan ve věku nad 15 let v průměru 1,2 karty (zhruba 90% dospělé populace kartu vlastní). Důležitější ale je, že platební karty jejich držitelé i skutečně používají. Až 80% držitelů karet z řad lidí/občanů a 65% z řad firem a podnikatelů kartu používá. Přes 70% občanů pak kartou platí přibližně jednou týdně nebo častěji. Platby kartou přitom nejsou výsadou jedné věkové skupiny.

„I když čísla ukazují, že platební karty dnes jednoznačně doplňují používání hotovosti a k jejich používání a přijímání přistupuje stále víc lidí i obchodníků, je to stále pro řadu regionů a míst relativně nová věc. Přicházejí technologické inovace, na které si populace rychle zvyká,“ uvádí Roman Kotlán, výkonný ředitel SBK.

Podle Kotlána je rozšířeno mnoho mýtů, které si zaslouží vysvětlení a existuje mnoho informací, které nejsou mezi lidmi moc rozšířené a mohly by jim být užitečné. „Proto se členové SBK dohodli na tom, že budou vydávat tematické tiskové zprávy pod názvem Žijte s kartou pro oblasti, které si zaslouží pozornost,“ doplňuje Kotlán.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Další z rubrik: [S] Banky a [S] Opening

Nejčtenější

Investiční životní pojištění: Běžní spotřebitelé vs. „podvedení klienti“

NázorTéma týdne
Je s podivem, že jsou to více než dva měsíce, co tuzemská média začala informovat o aktivitě „poškozených klientů“ pojišťoven v oblasti investičního životního pojištění (IŽP), ale žádné z nich se blíže nepozastavilo nad „modelovými příklady“, které na březnové tiskové konferenci představil Jiří Chvojka. Mluvíme o paní z Prahy, co měla sjednáno devět IŽP a o pánovi z Moravy, jenž vložil do finančního produktu, …
Rolovat nahoru