Malé domácí spotřebiče: vývoj se ubírá směrem k pohodlí, zdraví a konektivitě

Poptávka po malých domácích spotřebičích (MDS) nadále roste. Od ledna do června 2018 vykazoval celosvětový trh (bez Severní Ameriky) pozitivní vývoj – jeho celková hodnota dosáhla 21,8 miliard euro (za předpokladu fixního kurzu eura), což představuje celkové zvýšení o 7 procent. Za celý rok 2018 GfK očekává celosvětový růst prodejů malých domácích spotřebičů na úrovni 8 až 9 procent. Toto jsou zjištění GfK týkající se globálního trhu MDS, jež byla zveřejněna na veletrhu IFA 2018 v Berlíně.

Trh malých domácích spotřebičů (MDS) má několik segmentů, které se velmi významně podílejí na dynamice jeho růstu. Přes 40 procent globálního růstu jde na vrub bezdrátových tyčových vysavačů. Ve srovnání s prvním pololetím 2017 se tržby zvýšily o 51 procent. Největší nárůst trhu malých domácích spotřebičů zaznamenává asijsko-pacifický region. Za prvních šest měsíců 2018 v porovnání se stejným obdobím loňského roku se tam tržby zvýšily o 13 procent a dosáhly 9,5 miliard euro. K tomuto výsledku asijského regionu přispěla především taková zařízení, jako jsou bezdrátové tyčové vysavače (+56 procent), robotické vysavače (+32 procent) a mixéry (+25 procent).

Za růstem malých domácích spotřebičů je snadné ovládání

Na celém světě hraje u malých domácích spotřebičů stále důležitější roli otázka co nejsnazšího ovládání. Bezdrátové tyčové vysavače pokračují na své úspěšné cestě v oboru čištění podlah. Dokonce byl překonán i značný růst prodejů z minulých let a objem tržeb nyní dosáhl více než 1,8 miliard euro (+51 procent). Například v Německu bylo díky bezdrátovým tyčovým vysavačům realizováno 51 milionu euro z celkových tržeb za tato zařízení ve výši 143 milionů euro.

Výrazně se zvýšily i prodeje robotických vysavačů (+28 procent), jakož i slibně se rozvíjející segment vysavačů pro mokré a suché vysávání (+17 procent), které dále zvyšují pohodlí a praktičnost, neboť odstraňují potřebu následného čištění za mokra. Nejdůležitějšími trhy pro tento typ mokrých vysavačů je Německo (12,5 milionu euro), po něm následuje Francie (4,4 miliony euro) a Velká Británie (3,7 milionu euro), ale i menší evropské trhy vykazují stejnou dynamiku.

Životní styl si žádá luxus

Norbert Herzog, expert GfK na průmysl domácích spotřebičů, říká: „Určitá část bohatších zákazníků chce svůj vysoký životní standard dát najevo, a tudíž zvažuje nákup dražších a luxusnějších produktů. I když jsou tyčové dobíjecí a robotické vysavače nejvýraznějším příkladem, podobný trend lze pozorovat i u luxusních fénů. Luxusní a značková verze nabízených produktů znamená pro tyto zákazníky přidanou hodnotu. Takže za prvního půl roku 2018 tržby za fény ve tvaru pistole stouply o 19 procent.”

Trend zdůrazňující pocit pohody a dobrého zdraví otevírá nové příležitosti

V životě spotřebitelů je stále významnějším tématem dobré zdraví a pohoda; toto téma řeší fitness náramky a aplikace. V oboru kuchyňských spotřebičů je například značná poptávka po mixérech na ovoce a zeleninu. Tato produktová skupina prudce vzrostla o 12 procent a v první polovině roku 2018 dosáhla celkových tržeb ve výši 1 miliardy euro, přičemž tahounem tohoto růstu jsou země asijsko-pacifického regionu a Latinské Ameriky.

Nebezpečná úroveň znečištění vzduchu v některých velkých městech světa a zvyšující se povědomí o výskytu alergií znamená, že spotřebitelé věnují daleko větší pozornost kvalitě vzduchu, který dýchají. V důsledku toho došlo v minulém roce k osmiprocentnímu nárůstu prodejů čističek vzduchu, které se tak staly důležitou hnací silou rozvoje trhu malých domácích spotřebičů. V čele pelotonu byl asijsko-pacifický region a zejména Čína. Z tohoto regionu přichází více než polovina tržeb za přístroje na čištění vzduchu.

Trh online malých domácích spotřebičů nadále roste

Pro malé domácí spotřebiče nabývá konektivita stále více na významu. V prvním pololetí 2018 vzrostl tržní podíl připojených spotřebičů o 75 procent na hodnotu 1,2 miliardy euro. O skokové zvýšení tržeb se zasloužily především robotické vysavače, jejichž prodeje vzrostly trojciferně a chytré čističky vzduchu, jichž se prodalo o 50 procent více než za stejné období loňského roku. Při takovém tempu růstu je trh chytrých robotických vysavačů (60 procent) větší než trh ostatních neznačkových chytrých vysavačů (40 procent).

Rovněž internetový prodej zařadil vyšší rychlost; díky zvýšení prodejů o 19 procent vzrostl v prvním pololetí 2018 celkový tržní podíl internetového maloobchodu na více než 30 procent.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Část domácností se řítí do finanční propasti

Hospodaření některých českých domácností je dlouhodobě jen těžko udržitelné. Ačkoli se majetková a finanční situace za poslední dvě dekády celkově zvedla, je tu i jeden hodně rizikový faktor: v porovnání s výší mezd …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru