V případě Raiffeisenbank jde o dočasnou vábničku, kterou banka zastírá jen v televizní reklamě. Na webu už se zájemce (u bank zavedenou salámovou metodou – pozn. aut.) dozví, co ho čeká.
Zdroj: Raiffeisenbank
Pro seriózní finanční web by to však měla být informace alespoň označená hvězdičkou, byť čistě matematicky jsou výpočty Finparády v pořádku.
Na přímý dotaz, proč tomu tak není, nám Valerie Koubová z Finparády napsala: „V případě žebříčku spořicích účtů sledujeme také akční nabídky bank. V tomto případě nabízí RB u Spořicího účtu XL 3% sazbu na půl roku pro pásmo do 150 tis. Kč. Z tohoto důvodu se umisťuje v žebříčku pro všechna pásma.“
Jenže 25. ledna Finparáda napsala: „Na lednové žebříčky spořicích účtů měla největší vliv marketingová akce Raiffeisenbank, která nabízí na spořicím účtu úrokovou sazbu 3 procenta ročně.“ Tak ročně nebo na půl roku? Necháme na Finparádě, ať si sjednotí názory, a chceme věřit, že jde jen překlep.
Ve svém příštím žebříčku pak Finparáda určitě neopomene zveřejnit další, tentokrát nemarketingové propady úrokových sazeb pro lidi, kteří si spoří.
Já mám RB už dlouho a stejně jsem dostal ty 3% na spořícím účtu.. takže to asi neplatí jen pro nové klienty…?