Mastercard podpoří rozvoj otevřeného bankovnictví

Společnost Mastercard vyvíjí novou řadu služeb, které posílí probíhající transformaci bankovnictví a pomohou partnerům využít možností, jež přináší evropská směrnice PSD2. Základními pilíři otevřeného bankovního prostředí jsou důvěra a zabezpečení. Nové služby Mastercard bankám i třetím stranám usnadní vzájemnou spolupráci a posílí rozvoj otevřeného bankovnictví.

Zpřístupnění finančních údajů poskytne ověřeným třetím stranám přístup k údajům v držení bank. To třetím stranám a stávajícím bankovním institucím umožní nabízet nejen kvalitnější produkty na míru, ale v některých případech i přímo realizovat platby jménem firemních či soukromých klientů. Nové služby Mastercard budou k dispozici nejprve v rámci pilotního provozu zkraje roku 2019, přičemž zvláštní pozornost se zaměří na Velkou Británii a Polsko. Ostatní evropské země budou následovat v průběhu roku.

Nastupující transformace má rozhodně potenciál zcela změnit způsob, jakým jednotlivci i firmy finanční služby využívají. Nový soubor služeb společnosti Mastercard přinese funkční řešení reálných problémů, které stojí v cestě plnému využití možností otevřeného bankovnictví.

  • Řešení budou zahrnovat celoevropský adresář třetích stran, což bankám usnadní ověřování důvěryhodnosti externích poskytovatelů služeb žádajících o přístup k údajům klientů.
  • Nové služby budou rovněž obsahovat propracovanou ochranu před podvodným jednáním (vycházející z bohaté škály řešení ochrany a zabezpečení společnosti Mastercard), která bankám usnadní posuzování rizik spojených s konkrétní třetí stranou.
  • Do řešení společnosti Mastercard bude patřit také vlastní mechanismus řešení sporů, jež zahrnuje jak soubor jasných pravidel, tak i komunikační platformu, a využívá bohaté zkušenosti s řešením sporů ve stávajícím prostředí služeb platebních karet.
  • A konečně, součástí nabízených řešení bude i komunikační prostředí, které třetím stranám umožní navázat a udržovat komunikaci s bankami.

Tyto služby společně přispějí k budování důvěry mezi spotřebiteli, bankami, obchodníky a třetími stranami v rámci ekosystému otevřeného bankovnictví a zároveň zjednoduší a zeštíhlí vzájemnou komunikaci mezi jednotlivými partnery.

„Jsme přesvědčeni, že tyto služby poskytnou řešení významných překážek, které stojí v cestě dynamickému a úspěšnému prostředí otevřeného bankovnictví. Uvědomujeme si, že na obou stranách hraje významnou roli otázka důvěry – třetí strany potřebují přístup k údajům a infrastruktuře bank, zatímco banky potřebují mít jistotu, že třetí strany požadující přístup k účtům jsou k tomu řádně oprávněny. Chceme, aby naše řešení bankám i třetím stranám poskytovala potřebnou jistotu a umožnila jim využívat svůj čas a úsilí tam, kde dokážou poskytovat největší přidanou hodnotu – vytvářením inovativních nabídek uživatelům jejich služeb. Potřeba důvěry však není jediným problémem, který je třeba řešit – již nyní pracujeme na vylepšení uživatelského prožitku v prostředí otevřeného bankovnictví jak ve vztahu k realizaci plateb, tak v souvislosti s přístupem k datům,“ uvedl výkonný viceprezident pro rozvoj evropských trhů Jason Lane.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Blíží se uzávěrka soutěže Kanceláře roku

Registrace do soutěže Kanceláře roku, která oceňuje výjimečné kancelářské interiéry, jsou v plném proudu. Do 20. prosince 2018 můžete zaregistrovat vaši firmu a získat jedinečné ocenění, které vám přinese mnoho …

Praha upadá do krize nájemního bydlení, v jeho důsledku roste výše nájmů

Krize bydlení v Praze se přesouvá ze segmentu výstavby a prodeje nových bytů do segmentu nájemního bydlení. Poukázal na to včera na Fóru Zlaté koruny Martin Vachek, předseda představenstva Asociace developerů České republiky. Nájemné v posledních měsících rostlo, a stejný trend lze očekávat i v dalších letech. …

Za zboží či služby nezaplatil včas každý šestý Čech

Šestina plateb za nakoupené zboží či služby nedorazila letos k obchodníkům včas nebo vůbec. Z aktuálních výsledků celoevropského průzkumu platební morálky pro společnost EOS KSI navíc vyplývá, že více než dvě třetiny českých dlužníků neměly v době pořízení na danou věc peníze. Polovina je v platební neschopnosti …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Část domácností se řítí do finanční propasti

Hospodaření některých českých domácností je dlouhodobě jen těžko udržitelné. Ačkoli se majetková a finanční situace za poslední dvě dekády celkově zvedla, je tu i jeden hodně rizikový faktor: v porovnání s výší mezd …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru