Mastercard: Spotřebitelé upřednostňují biometrii, ale její zavádění pokulhává

Naprostá většina spotřebitelů – 93 procent – dává při schvalování plateb nebo jiných finančních služeb přednost biometrickému ověření totožnosti před zadáváním hesla. Použití biometrických dat, jako je otisk prstu nebo sken oční duhovky, je bezpečnější a není při něm nutné si heslo pamatovat. Zavádění technologie biometrického ověřování do praxe ovšem pokulhává, protože ho brzdí i nezkušení manažeři.

V bankách projevují stejné nadšení pro biometrii jako spotřebitelé, ale 36 procent jejich manažerů v pozicích, jež rozhodující o zavádění mobilních biometrických technologií, přiznává nedostatek zkušeností.

Společnost Mastercard je hnací silou biometrického ověřování totožnosti při realizaci plateb.

Proto spojila síly s katedrou informatiky Oxfordské univerzity. Jejich cílem bylo zaměřit se na tuto rychle se vyvíjející oblast a vypracovat směrnice, jež by bankám umožnily porozumět technologii biometrického ověřování prostřednictvím mobilních zařízení a uvést ji do praxe.

Výsledkem je obsáhlá studie Mobile Biometrics in Financial Services: A Five Factor Framework (Biometrické ověřování mobilním zařízením ve finančních službách: osnova pěti základních faktorů). Těmi klíčovými faktory jsou: výkon, použitelnost, univerzálnost, zabezpečení a soukromí.

Mastercard již představil několik biometrických projektů. Třeba aplikace Mastercard Identity Check Mobile, která je postupně zaváděná i v Evropě, výrazným způsobem urychluje ověřování digitálních plateb a současně zvyšuje úroveň zabezpečení. Díky této aplikaci mají držitelé platebních karet možnost ověřit svou totožnost pomocí čtečky otisků prstů svého mobilního zařízení nebo prostřednictvím rozpoznání obličeje prostým pořízením „selfie“.

Letos na jaře Mastercard uvedl platební kartu se zabudovanou technologií ověření otisku prstu. Tato nová generace biometrických karet umožňuje bezpečné a okamžité prokázání totožnosti držitele karty při nákupech v obchodech. Zkušební provoz se úspěšně uskutečnil v Jihoafrické republice.

Vzhledem k očekávanému objemu prodejů chytrých telefonů ve výši 400 miliard USD do začátku příštího roku budou mít lidé po celém světě v daleko větší míře k dispozici způsob, jak využívat biometrické ověřování mobilním zařízením. Díky iniciativám, jako je spolupráce s univerzitou v Oxfordu, je společnost Mastercard na čele přechodu k širokému a zodpovědnému uplatnění mobilních biometrických řešení v oblasti finančních služeb.

V Česku považuje 57 procent oslovených spotřebitelů biometrické ověření plateb za bezpečné, i když je zatím používají pouhá tři procenta z nich, vyplývá z loňské „Studie společnosti Mastercard o vlivech inovací“.

Zdroj: Tisková zpráva

Share

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *