Městem pro byznys se stala Ostrava

Moravskoslezská metropole Ostrava se vyhoupla do čela celorepublikových výsledků srovnávacího výzkumu Město pro byznys. Finálové stupně vítězů doplnil stříbrný Humpolec a bronzové Brno. Výzkum, který již desátým rokem hodnotí podnikatelské prostředí a přístup veřejné správy ve všech obcích s rozšířenou působností v České republice, připravila agentura Datank.
Vůbec nejlepšího výsledku dosáhla Ostrava v přístupu veřejné správy. Foto: FAEI.cz

Celorepublikově první statutární město Ostrava nezapřelo svůj podnikatelský potenciál. Vůbec nejlepšího výsledku dosáhla Ostrava v přístupu veřejné správy. Město má webové stránky se skvělým obsahem pro podnikatele, má výborný scóring úředních hodin a především výborný výsledek v testu elektronické komunikace, který hodnotí rychlost, vstřícnost a kvalitu odpovědí na fiktivní podnikatelské dotazy.

V podnikatelském prostředí dosáhla Ostrava výborných výsledků ve vysokém podílu malých a středních firem, pro něž je také výrazným plusem napojení aglomerace na dálniční síť. Ostrava má rovněž velký počet studentů v odborném vzdělání, což násobí podnikatelský potenciál města i do budoucnosti.

„Za nás za Ostravu je to velké a určitě příjemné překvapení. Bereme to jako ocenění naší snahy. Naším cílem je posouvat město dopředu, být vstřícní k podnikatelům. Snažíme se skutečně ve všech oblastech, ať už se to týká živnostníků, máme řemeslný inkubátor Fajna dílna, až po moderní technologie v Moravskoslezském inovačním centru. Obsazujeme také úspěšně průmyslové zóny, do Mošnova letos vstupuje obrovský investor, takže si myslím, že naše snahy přinášejí ovoce,“ okomentoval vítězství náměstek primátora Ostravy Radim Babinec.

V HUMPOLCI SI NA OCENĚNÍ UŽ ZVYKLI

Ve stříbrném Humpolci jsou dlouhodobě kvalitní podmínky pro podnikání, o čemž svědčí jeho pravidelné umísťování na předních příčkách výzkumu. Humpolec dosáhl vynikajících výsledků zejména v kritériích podnikatelského prostředí. Město má velmi vysoký podíl podnikatelů a také vysoký podíl právnických osob.

 „Na umístění mezi nejlepšími jsme si už tak trochu zvykli. Jsme rádi, i vzhledem k tomu, že během deseti ročníků docházelo k úpravám hodnotících kritérií, že se i letos Humpolci podařilo vklínit se mezi takové giganty, jakými jsou Ostrava a Brno. To považuji za obrovský úspěch,“ uvedl starosta města Jiří Kučera.

Podnikatelská síla města veletrhů se projevila a Brno se vyšvihlo na pěknou třetí příčku. V podnikatelském prostředí boduje moravská metropole vysokým podílem podnikatelů i vysokým podílem malých a středních firem, také o výborné dopravní dostupnosti nemůže být pochyb. V přístupu veřejné správy Brno vyniká především dobrou komunikací a nízkými poplatky.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Podnikání

Podpora rozvoje elektromobility pro podnikatele

Skupina ČEZ, která provozuje nejrozšířenější síť veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily a zajišťuje mj. kompletní servis pro klienty v sektoru firem, municipalit a krajů podepsala, spolu se společností ČSOB …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Letní tábory pro děti už stojí skoro stejně, jako dovolená u moře

Průzkum
Pobyt v chatce nebo ve stanu v českých luzích a hájích je mnohdy srovnatelný s cenou levnějších zájezdů k moři. Třetina rodičů očekává, že si letos za letní tábor pro své děti připlatí k moři. Každý pátý rodič počítá, že za svou dceru nebo syna zaplatí více než deset tisíc korun. Ukázalo šetření společnosti Provident Financial, který mají Finanční a ekonomické informace (FAEI.cz) k dispozici.