Mileniálové zásadně mění svět peněz a nakupování

Do produktivního věku pomalu vstupuje generace mileniálů, která má technologie jako součást své DNA. Je tedy jisté, že změny, které se nyní rodí, se plně rozvinou. Největší a nejvíce patrné novinky čekají svět peněz a nakupování. Společným jmenovatelem je digitalizace a technologie na bázi blockchain.

Mileniálové do banky chodit nebudou

Již za několik let bude generace mileniálů zásadně ovlivňovat dění ve společnosti a byznysu. Určitě nebudou pravidelně chodit na pobočky banky, vyplňovat sady papírových formulářů a přepočítávat kurzovní rozdíly. To vše totiž udělají lépe technologie, které budou zabezpečené a nespletou se.

Již dnes je jasné, že člověk si otevře bankovní účet přes mobil raději u zahraničního fintechu, karta mu přijde poštou do tří dnů a související služby jsou jen otázkou času. A při placení se nebude zdržovat ani hledáním platební karty, když může zaplatit mobilem, který má stále po ruce. Platební aplikace navíc bude schopna zaplatit automaticky v měně a způsobem, které jsou v danou chvíli nejvýhodnější,“ prozrazuje Richard Watzke ze společnosti XIXOIO.

Banky tak musejí hledat své nové role a přizpůsobit se trendu. Směrem je každopádně digitalizace, technologie na bázi blockchain, nástup zákaznicky orientovaných finančních služeb zohledňujících potřeby jednotlivých zákazníků.

Nejen banky, ale i nakupování

Digitální technologie a umělá inteligence přinášejí svěží vítr a trendy, které před pár lety zněly jako scifi, také do maloobchodu. A progresivní firmy je již dnes uvádějí do praxe, jako například Accenture a Coop Italia, které společně vytvořili v Miláně Supermarket budoucnosti. Zde jsou technologie maximálně zapojeny do zpříjemnění nákupu a posílení zákaznického zážitku.

Zákazník se nechce u nakupování nudit. Trendy nejsou spojeny jen s online nákupy, ale technologie dělají zázraky i v kamenných prodejnách. Přinášejí nástroje, které dávají zákazníkům to, co ocení – příjemný nákup a úsporu času,“ říká Lukáš Vršecký z digitální platformy Rondo.cz.

V českém prostředí například Rohlík.cz, Zoot.cz nebo Dáme Jídlo šetří čas při nakupování v segmentech, ve kterých by to ještě nedávno čekal málokdo. Blockchain bude stále více stát také za efektivnější dopravou zboží k zákazníkovi. Díky detailnímu přehledu o stavu zásilky a její poloze, může obchodník lépe a pro zákazníka příjemněji komunikovat dodání požadovaného nákupu.

Promění se i financování firem a investice

V digitálním prostředí se mění i financování firem. Digitalizace zde nyní dosahuje na vrchol. Světu se představuje fenomén tokenizace, která přináší investování na bázi blockchain. V roce 2020 již bude několik tokenizačních nástrojů. Za pár let bude firma bez tokenu stejně zajímavá, jako automobil dojíždějící na rezervu. Ještě chvilku pojede, ale pokud digitální trend podcení, zůstane stát někde u cesty,“ uzavírá Richard Watzke, XIXOIO.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

O kolik zdražil řízek, guláš nebo smažák. Velké srovnání cen

Analýza
Restauracemi se v úvodu roku prohnala vlna skokového zdražování způsobená zvýšením DPH. Navzdory klesající inflaci jsou březnové ceny v průměru o osm procent vyšší než před rokem. O kolik ale za posledních pět let zdražila běžná jídla, jako je svíčková, řízek nebo guláš? Společnost Dotykačka poskytla Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) detailní údaje o růstu cen vybraných pokrmů.