Mít nové technologie neznamená inovovat

Fintech se stalo módním slovem a každá banka jej zařadila do svého slovníku. Podobně jako před několika lety CRM, tedy řízení vztahů se zákazníky. Podle požadavků těchto trendů banky investují až stovky milióny korun do technologií s pocitem, že mají fintech a CRM vyřešeny, a že jsou moderní bankou reagující na vývoj trhu. Bohužel se ukazuje, že systémy jsou často chybně nastavené nebo nejsou optimálně využívány.

V tomto nejsou v Česku působící instituce osamocené. Podle loňské studie poradenské firmy White & Case devadesát pět procent amerických bank uvedlo, že kupuje nebo investuje do nově vznikajících fintech společností. V roce 2017 tak banky celosvětově proinvestovaly do přes 27,4 miliardy dolarů, což byl meziroční nárůst o 18 procent. Přes polovinu investic se realizovalo ve Spojených státech, na Evropu připadaly investice v hodnotě 7,44 miliardy dolarů.  Analytici ale zjistili, že často jde o pouhý „nákup technologií“, aniž by se banky zaměřily na skutečné inovace.

Situaci v českých bankách popsal Miroslav Šlehofer, CRM & BI Solution manager společnosti Analytics Data Factory, které se specializuje na řízení vztahů se zákazníky. “Při analýzách u našich klientů se opakovaně potvrzuje, že sice mají moderní systémy CRM, ale zdaleka je nevyužívají. Jednotlivé úseky a oddělení nesdílejí data, nebo neumí využívat jejich potenciál. Setkali jsme se také s nekompatibilními systémy v jednotlivých částech banky, případně se systémy, které jsou pro specifické požadavky klienta nepoužitelné. Mít technologie totiž neznamená dělat inovace. K tomu je potřeba mít jasnou vizi, a hlavně mít schopnosti vizi naplnit.“

Fintech startupy vyvíjejí digitální technologie, které přistupují k finančním službám inovativně a zásadně změní způsob, jakým jsou vytvářeny a distribuovány bankovní produkty a služby. Zatímco tradiční banky nedisponují potřebnými technologickými dovednostmi, aby si mohly vytvářet vlastní řešení. Jejich struktura a modely řízení ani neumožňuje bezprostřední reakce na rychle se měnící digitální prostředí.

V důsledku toho zákazníci využívají, a stále častěji budou využívat, nové digitální bankovnictví. To způsobí narušení tradičních příjmových kanálů bank, protože fintech nabízí to, co zákazníci chtějí –  pohodlí, rychlost a bezpečí, s jakým si mohou zajistit finanční služby. Banky na to mohou reagovat zlepšováním digitálního řešení obchodu a distribuce s maximálním využitím CRM. K tomu ale musí identifikovat oblasti, které potřebují uzpůsobit požadavkům nového bankovnictví, aby odpovídajícím způsobem překlenuly mezeru, která se vytváří mezi nimi a fintech firmami.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

V tendru na PR komunikaci ING Bank uspěl Havas

ING Bank na základě výsledků tendru na PR služby v České republice svěřuje nově podporu PR komunikace agentuře Havas. Spolupráce zahrnuje oblast public relations a propojení na další komunikační disciplíny, zejména sociální média, CSR a pořádání eventů.

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Kazítka způsobující poruchu ve spotřebičích neuvidíte, ale jsou tam

Rozhovor
Výrobci televizorů, praček, fénů nebo mobilních telefonů se dušují, že do svých spotřebičů nemontují žádná speciální kazítka, jejichž smyslem je porouchat přístroj, a přimět tak zákazníka, aby si koupil nový. Jenže podle průzkumu projektu Opravme Česko se více než 75 procent dotázaných setkalo s tím, že se zejména elektrické výrobky rozbijí krátce po konci záruční lhůty. Zákazníci jsou přesvědčeni, že nejde o …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru