Mít nové technologie neznamená inovovat

Fintech se stalo módním slovem a každá banka jej zařadila do svého slovníku. Podobně jako před několika lety CRM, tedy řízení vztahů se zákazníky. Podle požadavků těchto trendů banky investují až stovky milióny korun do technologií s pocitem, že mají fintech a CRM vyřešeny, a že jsou moderní bankou reagující na vývoj trhu. Bohužel se ukazuje, že systémy jsou často chybně nastavené nebo nejsou optimálně využívány.

V tomto nejsou v Česku působící instituce osamocené. Podle loňské studie poradenské firmy White & Case devadesát pět procent amerických bank uvedlo, že kupuje nebo investuje do nově vznikajících fintech společností. V roce 2017 tak banky celosvětově proinvestovaly do přes 27,4 miliardy dolarů, což byl meziroční nárůst o 18 procent. Přes polovinu investic se realizovalo ve Spojených státech, na Evropu připadaly investice v hodnotě 7,44 miliardy dolarů.  Analytici ale zjistili, že často jde o pouhý „nákup technologií“, aniž by se banky zaměřily na skutečné inovace.

Situaci v českých bankách popsal Miroslav Šlehofer, CRM & BI Solution manager společnosti Analytics Data Factory, které se specializuje na řízení vztahů se zákazníky. “Při analýzách u našich klientů se opakovaně potvrzuje, že sice mají moderní systémy CRM, ale zdaleka je nevyužívají. Jednotlivé úseky a oddělení nesdílejí data, nebo neumí využívat jejich potenciál. Setkali jsme se také s nekompatibilními systémy v jednotlivých částech banky, případně se systémy, které jsou pro specifické požadavky klienta nepoužitelné. Mít technologie totiž neznamená dělat inovace. K tomu je potřeba mít jasnou vizi, a hlavně mít schopnosti vizi naplnit.“

Fintech startupy vyvíjejí digitální technologie, které přistupují k finančním službám inovativně a zásadně změní způsob, jakým jsou vytvářeny a distribuovány bankovní produkty a služby. Zatímco tradiční banky nedisponují potřebnými technologickými dovednostmi, aby si mohly vytvářet vlastní řešení. Jejich struktura a modely řízení ani neumožňuje bezprostřední reakce na rychle se měnící digitální prostředí.

V důsledku toho zákazníci využívají, a stále častěji budou využívat, nové digitální bankovnictví. To způsobí narušení tradičních příjmových kanálů bank, protože fintech nabízí to, co zákazníci chtějí –  pohodlí, rychlost a bezpečí, s jakým si mohou zajistit finanční služby. Banky na to mohou reagovat zlepšováním digitálního řešení obchodu a distribuce s maximálním využitím CRM. K tomu ale musí identifikovat oblasti, které potřebují uzpůsobit požadavkům nového bankovnictví, aby odpovídajícím způsobem překlenuly mezeru, která se vytváří mezi nimi a fintech firmami.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru