bool(false)

Mít nové technologie neznamená inovovat

Fintech se stalo módním slovem a každá banka jej zařadila do svého slovníku. Podobně jako před několika lety CRM, tedy řízení vztahů se zákazníky. Podle požadavků těchto trendů banky investují až stovky milióny korun do technologií s pocitem, že mají fintech a CRM vyřešeny, a že jsou moderní bankou reagující na vývoj trhu. Bohužel se ukazuje, že systémy jsou často chybně nastavené nebo nejsou optimálně využívány.

V tomto nejsou v Česku působící instituce osamocené. Podle loňské studie poradenské firmy White & Case devadesát pět procent amerických bank uvedlo, že kupuje nebo investuje do nově vznikajících fintech společností. V roce 2017 tak banky celosvětově proinvestovaly do přes 27,4 miliardy dolarů, což byl meziroční nárůst o 18 procent. Přes polovinu investic se realizovalo ve Spojených státech, na Evropu připadaly investice v hodnotě 7,44 miliardy dolarů.  Analytici ale zjistili, že často jde o pouhý „nákup technologií“, aniž by se banky zaměřily na skutečné inovace.

Situaci v českých bankách popsal Miroslav Šlehofer, CRM & BI Solution manager společnosti Analytics Data Factory, které se specializuje na řízení vztahů se zákazníky. “Při analýzách u našich klientů se opakovaně potvrzuje, že sice mají moderní systémy CRM, ale zdaleka je nevyužívají. Jednotlivé úseky a oddělení nesdílejí data, nebo neumí využívat jejich potenciál. Setkali jsme se také s nekompatibilními systémy v jednotlivých částech banky, případně se systémy, které jsou pro specifické požadavky klienta nepoužitelné. Mít technologie totiž neznamená dělat inovace. K tomu je potřeba mít jasnou vizi, a hlavně mít schopnosti vizi naplnit.“

Fintech startupy vyvíjejí digitální technologie, které přistupují k finančním službám inovativně a zásadně změní způsob, jakým jsou vytvářeny a distribuovány bankovní produkty a služby. Zatímco tradiční banky nedisponují potřebnými technologickými dovednostmi, aby si mohly vytvářet vlastní řešení. Jejich struktura a modely řízení ani neumožňuje bezprostřední reakce na rychle se měnící digitální prostředí.

V důsledku toho zákazníci využívají, a stále častěji budou využívat, nové digitální bankovnictví. To způsobí narušení tradičních příjmových kanálů bank, protože fintech nabízí to, co zákazníci chtějí –  pohodlí, rychlost a bezpečí, s jakým si mohou zajistit finanční služby. Banky na to mohou reagovat zlepšováním digitálního řešení obchodu a distribuce s maximálním využitím CRM. K tomu ale musí identifikovat oblasti, které potřebují uzpůsobit požadavkům nového bankovnictví, aby odpovídajícím způsobem překlenuly mezeru, která se vytváří mezi nimi a fintech firmami.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

95 % lidí netuší, že ohrožují bezpečnost svých osobních údajů přihlašováním do veřejných WiFi sítí. V létě je využíváme nejčastěji.

Léto je dobou, kdy cestujeme, jsme delší dobu vzdálení od svých domácích a pracovních sítí, a tak častěji využíváme veřejné WiFi. Bezplatný bezdrátový přístup k internetu je k dispozici v hotelech, na letištích, v celé řadě restaurací i ve veřejných prostorech a dopravních prostředcích a jeví se jako skvělá …

Klienti skupiny ČSOB v Chorvatsku ušetří při placení kartou

Klienti ČSOB a Poštovní spořitelny mohou výrazně ušetřit, pokud budou v Chorvatsku platit za zboží a služby bezhotovostně. Banka bude držitelům karet Mastercard v červenci účtovat zvýhodněný kurz. Plná nádrž paliva tak díky placení kartou bude například stát v přepočtu 2502 korun, což je o 127 korun méně než při …

Nejčtenější

Brigádníky nenaláká ani 150 korun na hodinu

Firmy už od konce dubna hledají brigádníky na nadcházející letní měsíce. Jenže zájem je malý, klesá. Lidé, kteří mají přece jen o brigády zájem, nedokáží zdaleka pokrýt všechna volná pracovní místa. Podle údajů …
Rolovat nahoru