Mít nové technologie neznamená inovovat

Fintech se stalo módním slovem a každá banka jej zařadila do svého slovníku. Podobně jako před několika lety CRM, tedy řízení vztahů se zákazníky. Podle požadavků těchto trendů banky investují až stovky milióny korun do technologií s pocitem, že mají fintech a CRM vyřešeny, a že jsou moderní bankou reagující na vývoj trhu. Bohužel se ukazuje, že systémy jsou často chybně nastavené nebo nejsou optimálně využívány.

V tomto nejsou v Česku působící instituce osamocené. Podle loňské studie poradenské firmy White & Case devadesát pět procent amerických bank uvedlo, že kupuje nebo investuje do nově vznikajících fintech společností. V roce 2017 tak banky celosvětově proinvestovaly do přes 27,4 miliardy dolarů, což byl meziroční nárůst o 18 procent. Přes polovinu investic se realizovalo ve Spojených státech, na Evropu připadaly investice v hodnotě 7,44 miliardy dolarů.  Analytici ale zjistili, že často jde o pouhý „nákup technologií“, aniž by se banky zaměřily na skutečné inovace.

Situaci v českých bankách popsal Miroslav Šlehofer, CRM & BI Solution manager společnosti Analytics Data Factory, které se specializuje na řízení vztahů se zákazníky. “Při analýzách u našich klientů se opakovaně potvrzuje, že sice mají moderní systémy CRM, ale zdaleka je nevyužívají. Jednotlivé úseky a oddělení nesdílejí data, nebo neumí využívat jejich potenciál. Setkali jsme se také s nekompatibilními systémy v jednotlivých částech banky, případně se systémy, které jsou pro specifické požadavky klienta nepoužitelné. Mít technologie totiž neznamená dělat inovace. K tomu je potřeba mít jasnou vizi, a hlavně mít schopnosti vizi naplnit.“

Fintech startupy vyvíjejí digitální technologie, které přistupují k finančním službám inovativně a zásadně změní způsob, jakým jsou vytvářeny a distribuovány bankovní produkty a služby. Zatímco tradiční banky nedisponují potřebnými technologickými dovednostmi, aby si mohly vytvářet vlastní řešení. Jejich struktura a modely řízení ani neumožňuje bezprostřední reakce na rychle se měnící digitální prostředí.

V důsledku toho zákazníci využívají, a stále častěji budou využívat, nové digitální bankovnictví. To způsobí narušení tradičních příjmových kanálů bank, protože fintech nabízí to, co zákazníci chtějí –  pohodlí, rychlost a bezpečí, s jakým si mohou zajistit finanční služby. Banky na to mohou reagovat zlepšováním digitálního řešení obchodu a distribuce s maximálním využitím CRM. K tomu ale musí identifikovat oblasti, které potřebují uzpůsobit požadavkům nového bankovnictví, aby odpovídajícím způsobem překlenuly mezeru, která se vytváří mezi nimi a fintech firmami.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Zájem o zimní dovolenou meziročně vzrostl o 12 %

Trh cestovního ruchu v posledních dvou letech rekordně roste. Češi vyráží do zahraničí opakovaně a vícekrát během jednoho roku. Vzhledem k příznivému vývoji české ekonomiky, kdy dochází k růstu platů, se nově střední třída vydává za hranice dokonce i čtyřikrát ročně. Potvrzuje to i rostoucí zájem o zimní dovolenou …

Nejčtenější

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …

95 svateb a jeden pohřeb

Názor
S velkým zájmem jsem v uplynulých dnech sledoval více či méně odbornou diskusi na téma, zda je správce daně …

Kryje Airbnb daňové úniky?

Pronajímatelé nemovitostí napojení na platformu Airbnb se, jak se zdá, do placení daní nehrnou. Centrála se zase …
Rolovat nahoru