Mytí auta v zimě? Je náročnější, ale nebojte se ho

Zima prověřuje auta i jejich myčky. Přitom setkání obou skupin jsou častější než jindy v sezoně. Hlavně ve městech znamenají zimní měsíce pořádný marast na vozovkách. Zaneřáděná auta pak vypadají špatně, lidem se nechce do jejich údržby a ještě hrozí takové nepříjemné raritky jako zamrznutí sněhu v podbězích, takže kola skoro nenatočíte.
Řada myček zavírá už při teplotě mínus pět stupňů. Při mínus patnácti pak vesměs všechny. Otevřeno ale mají myčky, kde se myje ručně. Reprofoto: anytime-deals.com

Když k tomu přidáme fakt, že řada firemních vozových parků musí být bez poskvrnky kvůli interním předpisům provozovatele a čistá čidla nebo kamery prospívají funkci nejrůznějších palubních systémů, je jasné, že u myček se dveře netrhnou.

Za dva týdny na viděnou

Rozbředlý sníh, bláto a podobně znamenají, že zimní zájezdy k myčkám můžete klidně absolvovat v dvoutýdenních rozestupech. Možná to trochu poleze do peněz, ale nápor špíny zase nebude takový, abyste u kartáčů trávili spoustu času.

Rozumné je, když první kúru vozu dopřejete ještě před příchodem sněhu – na programu by hlavně mělo být voskování, samozřejmě včetně podvozku. Vyšší kvalitu zajistí nástřikové, studené (tvrdé) a ruční voskování. Všechny návštěvy by měly začít předmytím, nejlépe pouze tlakovou vodou, ne houbou, která z nečistot obrazně udělá kartáč.

Mráz je problém

Když je tak pět pod nulou, řada myček zavírá, při mínus patnácti pak vesměs všechny. Na jedné straně se řidiči bojí zamrzání zámků, těsnění, brzd a podobně, takže k tryskám nezajíždějí, na druhé tu je zatížení samotné techniky zařízení, namrzání konečků kartáčů atd. U vytápěných boxů řada rizik odpadá, ale zase hrozí škody z teplotního šoku, když dovnitř zajedete s úplně promrzlým autem.

Všechna popsaná rizika ovšem lze zmírňovat. Zámky dveří už dopředu přelepit, aby do nich nepronikla vlhkost, hned po vyjetí z myčky párkrát zabrzdit, aby se z kotoučů dostala vrstvička vody. Těsnění můžete obejít s hadříkem a osušit, případně už dopředu ošetřit silikonem, který přimrzání zabraňuje.

PSALI JSME:
Zimní pneumatiky v Evropě: Někde vás jízda na letních gumách může i zruinovat!

Jde to i ručně. A bez vaší námahy

A pokud to vše nechcete dělat sami, můžete svého plechového miláčka svěřit do péče odborníků, kteří jeho lak nebudou vystavovat otřepaným nebo namrzlým konečkům kartáčů v automatických myčkách, ale umyjí jej celého ručně.

A to i uvnitř, včetně vyčištění koberečků, pořádného umytí skel – vlastně celého interiéru. Pražáci jsou v tomto ohledu oproti zbytku republiky ve výhodě, například ruční Automyčku Express najdete skoro v každém nákupním centru. Jasně, není to za stovku, ale taky nestojíte půl hodiny ve frontě na kartáče, ale během hodiny nebo dvou si v klidu můžete nakoupit nebo zajít na kafe či do kina.

PSALI JSME:
Sváteční řidiči často zapomínají, že mají v nádrži letní naftu. A pak jim to nejede

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Šestnáctiletý Bartoš pojede závody formule E

Zeptejte se na sportovce kombinujícího více disciplín a Češi odpoví: Ester Ledecká! Ale fanouškům motosportu na mysli jistě vytane i šestnáctiletý talent Filip Bartoš. Navzdory svému mládí se pohybuje na závodech …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Čtyři z deseti Čechů si nespoří na penzi. Nemají na to

Průzkum
Na penzi si nespoří čtyři z deseti Čechů, nejčastěji ti, kteří ji budou mít v budoucnu nejnižší. Vyplývá to z reprezentativního průzkumu, který pro Asociaci pro kapitálový trh ČR (AKAT ČR) uskutečnila agentura Perfect Crowd a který má redakce Finančních a ekonomických informací (FAEI.cz) k dispozici.