Na doručovatele balíků musí být hlavně spolehnutí

Průzkum
Za nejdůležitější kritérium balíkové přepravy považují tři čtvrtiny Čechů její kvalitu a spolehlivost. K dalším atributům, které jsou pro Čechy při posílání a přijímání balíků důležité, patří cena a rychlost přepravy. Vyplynulo to z letošních výsledků každoročního průzkumu přepravní společnosti GLS. Průzkum zpracovala výzkumná agentura Ipsos na vzorku 1050 respondentů.
Na doručovatele balíků musí být hlavně spolehnutí. Foto: Shutterstock

S přibývajícími možnostmi přepravy spotřebitelé také hledají nejvýhodnější varianty služeb, například různé možnosti výpočtu ceny. Důraz na cenu balíkové přepravy odpovídá i údajům z portálu e-Balík, kde si zákazníci mohou zvolit kalkulaci ceny buď podle váhy balíků, anebo podle jejich rozměrů. Dle vlastního uvážení si tak mohou zvolit způsob, který je pro ně výhodnější.

Podobný podíl respondentů (77,7 %) kvalitu a spolehlivost preferoval i v loňském průzkumu. „Pro spotřebitele je podle průzkumu důležitá také možnost využívat ParcelShopy, tedy výdejní a podací místa přepravců. Díky tomu, že v nich nemusejí čekat ve frontách, šetří zákazníci svůj čas. A roli samozřejmě hrají i jejich předchozí zkušenosti s konkrétní službou,“ vysvětluje Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika.

A jak je to se šetřením času? Podle Mall Group prý Češi ročně stráví čekáním na vyzvednutí dobírky z internetových e-shopů, které spadají pod skupinu Mall Group, až deset dnů ve frontě na poště. „Čerpáme z průzkumu a z vlastních dat,“ vysvětlila na dotaz portálu FAEI.cz mluvčí skupiny Táňa Lálová, v článku, který spočítal, že deset dnů ve frontě na poště při čekání na vyzvednutí dobírky představuje 240 hodin.

PSALI JSME:
Opravdu prostojíme ve frontě na poště až deset dnů ročně?

×

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Bez informací chytrá karanténa fungovat nebude

Jak se žije během karantény? Transakční data ukazují, že propad karetních transakcí už není tak bezprecedentní jako na začátku karantény, kdy klesal o více než pětinu. Nicméně meziroční pokles o deset procent ve …

Chargeback, ochrana při placení kartou

On-line nakupuje každým dnem čím dál více lidí a spousta aktivit se tím přesouvá přímo do našich domovů. Místo návštěvy kina filmy streamujeme, týdenní nákupy zvládáme zařídit rovnou ze sedaček a jídla si necháváme …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Už je to tady. Začalo masivní propouštění

Analýza
Zhruba čtvrtina českých firem kvůli pandemii koronaviru už propustila některé své zaměstnance. Rovněž se snižují platy a další benefity. Ukázal to aktuální průzkum personálně poradenské společnosti Randstad. Podle černých scénářů by už v létě nebo na podzim mohlo být bez práce až deset procent obyvatel.
Rolovat nahoru