Nápad z Karlových Varů: Podnikání, které se vejde do kabelky

V době, kdy se loni začala světem šířit první vlna pandemie koronaviru a zakázek v marketingu jí ubylo, začala letos šestatřicetiletá karlovarská rodačka Kateřina Sekulová přemýšlet, s jakým produktem či službou by mohla začít podnikat. Marketingu se profesně věnuje celý život a po mnoha letech strávených u počítače se chtěla pustit do něčeho nového.
„Intuitivně jsem se snažila najít něco, co by pomohlo od únavy, a pak mi došlo, že s podobnými problémy, a hlavně s nedostatkem odpočinku, se potýká celá řada lidí nejen z mého okolí,“ vysvětluje mladá podnikatelka Kateřina Sekulová. Foto: Nikola Rejdová

To nové ale muselo splňovat několik podmínek najednou. „Chtěla jsem, aby to bylo něco kreativního, co by lidem přinášelo radost a pomáhalo jim,“ vysvětluje a dodává, že sama k tomu „novému“ nejprve musela získat důvěru.

„Zároveň to mělo být něco, co mi dopřeje dostatek nezávislosti a svobody. Tedy možnost pracovat odkudkoliv a nebýt závislá na Praze, kde jsem do té doby měla převážnou většinu svých klientů,“ dodává. Prostě si chtěla začít plnit své sny namísto toho, aby pracovala pro jiné na plnění těch jejich.

Nápad vytvořit vlastní značku s relaxačními hřejivými očními maskami přišel poté, co si Sekulová prošla obdobím neustále přeplněné e-mailové schránky a 14 hodin denně strávených u počítače, což enormně namáhalo její zrak.

PSALI JSME:
Sbohem drahá Praho. Jsme on-line, jdeme jinam. Velká města opustila řada nájemníků

Protože sama do té doby na odpočinek „neměla čas“ a po mnoha měsících takového kolotoče se cítila unavená a bez energie, chtěla, aby její nové podnikání bylo zaměřené na relaxaci. Po několika letech sbírání pracovních zkušeností se proto rozhodla změnit směr, své dovednosti a znalosti z marketingu využít převážně pro sebe a své podnikání a přijít na trh s produktem, který by jí dával smysl.

„Řadu měsíců jsem hledala inspiraci a našla jsem ji u evropské konkurence – produkt, který jsem dosud neznala a který mne nadchl,“ vybavuje si zlomový okamžik. Tím produktem je relaxační hřejivá maska, která v sobě spojuje prostor pro odpočinek, uvolnění těla i mysli a navíc skvěle funguje na unavené oči. Maska začne hřát hned po otevření obalu a vydrží vydávat teplo až půl hodiny.

„Intuitivně jsem se snažila najít něco, co by pomohlo od únavy, a pak mi došlo, že s podobnými problémy, a hlavně s nedostatkem odpočinku, se potýká celá řada lidí nejen z mého okolí,“ vysvětluje podnikatelka s tím, že v dnešním světě trávíme u počítačů stále více času.

PSALI JSME:
Český veterán z Afghánistánu vynálezcem. Nápad zrozený z bolesti může pomoci lidem na celém světě

„Současný životní styl nevyhovuje fylogenetickému nastavení očí. Například dlouhodobé čtení a práce na krátkou vzdálenost vyžaduje ostrý obraz do blízka, který u očí zajišťuje zvýšená akomodace čočky. K této činnosti je nutné udržet ostrý sítnicový obraz, což vede k růstu oční koule a vzniku nebo postupnému zhoršování krátkozrakosti,“ řekla v rozhovoru pro FAEI.cz primářka pražské oční kliniky DuoVize Lucie Valešová.

Podle odhadů odborníků byla před dvaceti lety na světě více než miliarda a půl krátkozrakých, tedy 23 procenta tehdejší populace. Podle nových studií má do roku 2050 jejich počet vzrůst až na čtyři a tři čtvrtě miliardy, což bude odpovídat polovině lidstva.

I když svou roli sehrávají i genetické předpoklady, hlavní příčinou zhoršování zraku v celosvětovém měřítku jsou podle primářky Valešové postupné změny životního stylu, k nimž patří stále sporadičtější trávení času venku, a tedy nedostatek času stráveného v přirozeném světle, ale také stále více činností vyžadujících zaostřování do blízka.

PSALI JSME:
Krátkozrakých raketově přibývá, lidé jsou málo venku a moc koukají nablízko

Mladá podnikatelka pro své nové podnikání spojila síly při grafické i obchodní realizaci s lokálním reklamním studiem F13, s nímž dlouhodobě spolupracuje. Studio navrhlo grafiku celého projektu, od loga přes samotné masky, obalové materiály až po e-shop. Pro masky Kateřina Sekulová vymyslela značku Belnuit, jejíž název je odvozený od francouzského slovního spojení Belle Nuit (krásná noc, pozn. red.).

„Zároveň jsme spolu vytvořili tým pro řešení ne zcela jednoduchých procedur při vyřizování dovozu masek vyrobených v zámoří, které zahrnovaly přepravu, celní služby a čas strávený vyplňováním nejrůznějších dokumentů,“ popisuje začátky realizace svého nápadu.

„Po vlastní zkušenosti vím, že využití relaxační masky je opravdu široké. Funguje, když si chcete během dne krátce odpočinout a hlavně dopřát odpočinek i zraku, je to skvělý pomocník při usínání, ale přijde vhod i během cestování,“ vypočítává možnosti využití. „A hlavně, vejde se do každé kabelky,“ uzavírá karlovarská podnikatelka.

PSALI JSME:
Vloni začalo podnikat nejméně lidí za poslední čtyři roky

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Podnikání

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB