Nastal čas přezouvání pneumatik: Řidiči ve velkých městech čekají až pět dní

S koncem března skončila zákonná povinnost mít přezuto na zimní pneu za nepříznivých povětrnostních podmínek, která platila od listopadu. A s oteplením se výrazně zvýšil zájem motoristů o přezouvání na letní pneumatiky. Čekací doba na přezutí se ale ve velkých městech, jako jsou Praha a Brno, prodloužily až na pět dnů. Vyplývá to z údajů servisů a prodejců, o nichž informovaly České noviny.

S koncem března skončila zákonná povinnost mít přezuto na zimní pneu za nepříznivých povětrnostních podmínek, která platila od listopadu. Foto: Pixabay

Podle aktuálního průzkumu internetového obchodu Pneumatiky.cz mezi řidiči i pneuservisy by do týdne mělo mít letní gumy více než 92 procent aut. Další tři procenta motoristů obouvají celoroční pneumatiky a zbývající řidiči výměnu neřeší a budou dále jezdit na zimních pláštích, informoval server.

„Takové chování ale nemá žádný logický důvod. Zimní pneumatiky se od letních liší směsí i prořezáním. Pokud panují vyšší teploty, prodlužuje se brzdná dráha na suchu až o deset procent a na mokru téměř o polovinu,“ uvedl ředitel obchodu Vojtěch Schwangmaier.

AUTOBAZARY? OBĚ SADY PNEU MÁ KAŽDÝ DRUHÝ VŮZ

Podle společnosti ESSOX, která se specializuje na podporu prodeje nových i ojetých vozů, je pro české řidiče je změna obutí pneumatik ze zimních na letní a naopak víceméně samozřejmostí. Přibližně polovina automobilů, které v českých autobazarech hledají nového majitele, je nabízena i s druhou sadou pneumatik. Tu velmi často prodávají původní majitelé spolu s automobilem. Vyplynulo to z marketingového průzkumu, který ESSOX uskutečnil mezi dvaceti renomovanými autobazary.

„Druhá sada pneumatik zásadním způsobem ovlivňuje, zda si kupující vyhlídnuté auto pořídí – a také jakou formu financování zvolí,“ uvedl Ivan Straka, vedoucí úseku marketingu společnosti ESSOX. O existenci druhé sady nebo možnost jejího pořízení se při koupi vozu podle zkušeností dotázaných autobazarů zajímají přibližně dva z pěti kupujících.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Další z rubriky Motorismus

Vodíkové vlaštovky přelétají i nad Českem

Vývojáři automobilek si hrají i s myšlenkou elektromobilů, které získávají energii do akumulátorů reakcí vodíku s kyslíkem. Nad Českem už přelétají pomyslné vodíkové vlaštovky.

Češi se nebojí ojetin. Někdy by ale měli

V České republice stoupá počet prodaných ojetin. V roce 2017 jich bylo o sedm procent víc než v roce předchozím. Prodala se ojetá auta za 152 miliard korun, což je o 18 miliard více než v roce 2016. Počet prodaných …

Nejčtenější

„Investiční životní pojištění je hra pro střední třídu,“ říká respektovaný ekonom, profesor Jaroslav Vostatek

RozhovorTéma týdne
V poslední době se hodně mluví a píše o investičním životním pojištění. Požádali jsme proto o rozhovor jednoho z předních českých odborníků, profesora Jaroslava Vostatka. „Investiční životní pojištění není nic jiného, než investiční fond zabalený jako pojištění. To říkám svým studentům dlouhodobě. A kdyby se takové pojištění státu nelíbilo, tak je může zakázat,“ říká v rozhovoru, kterým dnes zahajujeme Téma …
Rolovat nahoru