S koncem března skončila zákonná povinnost mít přezuto na zimní pneu za nepříznivých povětrnostních podmínek, která platila od listopadu. Foto: Pixabayzdroj:

Nastal čas přezouvání pneumatik: Řidiči ve velkých městech čekají až pět dní

S koncem března skončila zákonná povinnost mít přezuto na zimní pneu za nepříznivých povětrnostních podmínek, která platila od listopadu. A s oteplením se výrazně zvýšil zájem motoristů o přezouvání na letní pneumatiky. Čekací doba na přezutí se ale ve velkých městech, jako jsou Praha a Brno, prodloužily až na pět dnů. Vyplývá to z údajů servisů a prodejců, o nichž informovaly České noviny.

Podle aktuálního průzkumu internetového obchodu Pneumatiky.cz mezi řidiči i pneuservisy by do týdne mělo mít letní gumy více než 92 procent aut. Další tři procenta motoristů obouvají celoroční pneumatiky a zbývající řidiči výměnu neřeší a budou dále jezdit na zimních pláštích, informoval server.

„Takové chování ale nemá žádný logický důvod. Zimní pneumatiky se od letních liší směsí i prořezáním. Pokud panují vyšší teploty, prodlužuje se brzdná dráha na suchu až o deset procent a na mokru téměř o polovinu,“ uvedl ředitel obchodu Vojtěch Schwangmaier.

Zimní pneumatiky ztrácejí své kladné vlastnosti s narůstající teplotou, kdy díky nižší přilnavosti dochází ke snížení bezpečnosti. Zvyšuje se také spotřeba a komfort jízdy. Například brzdná dráha na zimních pneumatikách se při vyšších teplotách zvyšuje až o dvacet procent.
Při teplotě nad 7°C se zimní pneumatika navíc opotřebovává zhruba o pětinu rychleji než letní a zároveň má takto obuté auto vyšší spotřebu paliva. Rozdíl tak může být až 270 Kč na plnou nádrž.

AUTOBAZARY? OBĚ SADY PNEU MÁ KAŽDÝ DRUHÝ VŮZ

Podle společnosti ESSOX, která se specializuje na podporu prodeje nových i ojetých vozů, je pro české řidiče je změna obutí pneumatik ze zimních na letní a naopak víceméně samozřejmostí. Přibližně polovina automobilů, které v českých autobazarech hledají nového majitele, je nabízena i s druhou sadou pneumatik. Tu velmi často prodávají původní majitelé spolu s automobilem. Vyplynulo to z marketingového průzkumu, který ESSOX uskutečnil mezi dvaceti renomovanými autobazary,

„Druhá sada pneumatik zásadním způsobem ovlivňuje, zda si kupující vyhlídnuté auto pořídí – a také jakou formu financování zvolí,“ uvedl Ivan Straka, vedoucí úseku marketingu společnosti ESSOX. O existenci druhé sady nebo možnost jejího pořízení se při koupi vozu podle zkušeností dotázaných autobazarů zajímají přibližně dva z pěti kupujících.

(red)

Share

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *