Nejlepší bankou je ČSOB, mezi pojišťovnami vítězí Česká pojišťovna a ČSOB Pojišťovna

Československá obchodní banka se po loňském druhém místě vyhoupla na první příčku a stala se Nejlepší bankou 2017. Neživotnímu pojištění vévodí Česká pojišťovna, životnímu ČSOB Pojišťovna. O vítězích výzkumu Nejlepší banka 2017 a Nejlepší pojišťovna 2017 rozhodly stovky kritérií z pohledu klienta a téměř třicet ekonomických ukazatelů. Partnery výzkumu, který zpracovává analytická agentura Datank, jsou IBM Česká republika a PwC Česká republika.

Československá obchodní banka potvrdila to, že uspět ve výzkumu Nejlepší banka 2017 nemůže nikdo bez kvalitního klientského servisu. Celkový vítěz bodoval v této oblasti více než v akcionářském pohledu. ČSOB se vyplatila především vyrovnanost v jejím přístupu a skutečnost, že ani v ostatních oblastech nijak nezaostávala. Podržela ji zejména vysoká rentabilita a také nejlepší výsledek krytí úvěrů. Za ČSOB se umístila stříbrná Raiffeisenbank, které se podařilo zvýšit podíly na trhu v úvěrech a depozitech. Bronzová Česká spořitelna uspěla především v akcionářském pohledu.

V kategorii Klientsky nejpřívětivější banka 2017 si dominantní pozici udržela Raiffeisenbank. Mohlo by se zdát, že v Raiffesenbank už není z pohledu klienta co zlepšovat. Nejlepší sazby, nejlepší dostupnost, druhá pozice v komunikaci a nákladech na účet. To je skutečně vynikající vizitka.

Mezi neživotními pojišťovnami letos doslova zazářila Česká pojišťovna, která si vedle prvního místa v kategorii Nejlepší neživotní pojišťovna 2017 odnáší také titul Klientsky nejpřívětivější neživotní pojišťovna 2017. Vyšvihnout se na první příčku jí pomohly výsledky klientských ukazatelů. Celkově získané skóre v této oblasti patři v historii žebříčku k těm nejvyšším a hned ve čtyřech z pěti oblastí klientského servisu dosáhla vítězná neživotní pojišťovna nejlepších hodnot.

„Z velice vyrovnaného pořadí soutěže o nejlepší banku a pojišťovnu roku je vidět, že jednotliví hráči se snaží maximálně zlepšit kvalitu svého servisu, výrazně investují do produktů a vztahů se svými klienty,“ říká Marek Richter, partner auditorské služby PwC.

Na druhém místě skončila Kooperativa pojišťovna, která velmi solidně bodovala v akcionářském pohledu a současně udržela slušný standard v klientské oblasti, bronz bere Česká podnikatelská pojišťovna. Za zmínku v letošním hodnocení neživotních pojišťoven stojí i to, že si velmi dobře vedly menší pojišťovny, které ještě v minulém roce nezaostávaly jen v dostupnosti, ale také v komunikaci. Právě tento hendikep dokázaly letos odstranit a v klientské oblasti už dýchají na záda tuzemské špičce.

Titul Nejlepší životní pojišťovna 2017 získala ČSOB Pojišťovna, která sice úplně nevynikla v pořadí poměrně vyrovnaného pole podle klientského pohledu, ale vysoký standard všech parametrů akcionářského pohledu jí přinesl těsné vítězství. Mezi druhou Komerční pojišťovnou, která výrazně vyniká v nákladovosti, a třetí Českou pojišťovnou byl rozdíl v celkovém hodnocení skutečně minimální.

Klientsky nejpřívětivější životní pojišťovnou 2017 se stala Allianz pojišťovna. Ještě loni osmá, letos skok až na první stupínek. Allianz pojišťovna si hodně polepšila v dostupnosti i komunikaci. Maximum bodů dokázala získat v ostře sledované oblasti výše pojistného, kde uspěla v investičním i rizikovém pojištění.

„Značnou dominanci ve všech kategoriích bank prokázali ČSOB a Raiffeisenbank, které se umístili  vždy na prvním nebo druhém místě. U pojišťoven je hodnocení pestřejší, zejména v rozdílech umístění v životním pojištění, kde je volba klientů výrazně jiná než pohled akcionáře. V naprosté většině kategorií však výrazně boduje Česká pojišťovna následovaná Allianz a Českou podnikatelskou pojišťovnou. Současně se postupně stírají rozdíly mezi menšími a většími soutěžiteli na trhu,“ okomentoval Tomáš Síkora, expert na pojišťovnictví a zprostředkování finančních produktů a člen advisory boardu výzkumu Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna.

V rámci výzkumu Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna se analyzuje celá řada číselných údajů, které poskytují ucelený obraz o jednotlivých finančních institucích. Prvenství ve výzkumu získává ta banka a pojišťovna, která dokáže nabídnout klientům nejvýhodnější produkty a služby, kvalitně s nimi komunikuje, je pro ně dostupná a současně vykazuje dobré hospodářské výsledky, které svědčí o její stabilitě a přínosu pro majitele (akcionáře).

Jaké jsou letošní nejlepší inovace? Aplikace NaNákupy a Férová cena autopojištění podle ujetých km

Cílem samostatných kategorií Bankovní inovátor a Pojišťovací inovátor je představit široké veřejnosti zajímavé novinky v produktech, službách nebo v přístupu bankovních a pojišťovacích domů. Inovativnost nominací posuzuje nejprve advisory board výzkumu Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna, a poté veřejnost sama prostřednictvím online hlasování. „Při výběru nominací do veřejného hlasování jsme hodnotili především to, zda je produkt skutečně inovativní z pohledu bankovního klienta,“ říká Marek Hatlapatka, hlavní investiční stratég společnosti CYRRUS a člen advisory boardu. V kategorii Bankovní inovátor 2017 zvítězila Československá obchodní banka s aplikací NaNákupy. Aplikace přesouvá koženou peněženku do telefonu. Klienti mohou po snadné aktivaci ihned platit mobilem v obchodě a na internetu, být vždy v obraze, kolik a za co utratili a kolik mohou utratit. Funguje i bez připojení na mobilní data či na wi-fi. Aplikace je také první mobilní peněženkou v České republice, která podporuje debetní i kreditní karty Mastercard i VISA, a to bez nutnosti vydávat novou platební kartu či speciální SIM kartu.

V kategorii Pojišťovací inovátor 2017 boduje Allianz pojišťovna s autopojištěním podle ujetých kilometrů. Druhým nejdůležitějším rizikovým faktorem pro pravděpodobnost pojistné události v autopojištění je právě počet ujetých kilometrů, tedy velikost expozice vůči riziku. Díky zahrnutí počtu ujetých kilometrů do výpočtu ceny ušetří méně rizikoví řidiči a již nebudou doplácet na řidiče s vyšším nájezdem. Výše slevy pro málo jezdící motoristy je až 40 %. Navíc není nutné mít zařízení sbírající informace o poloze.

„Výsledky letošního ročníku Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna opět potvrzují, že tuzemský finanční trh nadále posiluje svoji pozici jednoho z vedoucích evropských finančních trhů. Toto tvrzení opírám právě o data, na základě kterých byly zpracovány výsledky výzkumu. Ty ukazují, že se většině finančních ústavů daří dobře kombinovat dvě relativně protichůdné strategie – vyšší ziskovost pro akcionáře a zároveň zkvalitňování poskytovaných služeb pro klienty. Především ty banky a pojišťovny, které se umístily na prvních místech, jsou důkazem, že investice do kvality služeb a produktů pro klienty se následně promítají to pozitivních hospodářských výsledků a tím i růstu hodnoty společností samotných. Jsem velmi rád, že IBM nejen jako partner výzkumu Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna, ale i jako jedna z vedoucích dodavatelských technologických firem pro finanční instituce, těmto výsledkům napomáhá. Konkrétně jde například o inovativní řešení a produkty založené na umělé inteligenci platformy Watson včetně konverzačních chatbotů,“ říká Roman Mentlík, ředitel pro finanční instituce společnosti IBM Česká republika.

„Oproti loňským výsledkům se ty letošní v některých ohledech příliš nezměnily. Za pozornost stojí především neotřesitelná pozice Raiffeisenbank v kategorii Klientsky nejpřívětivější banka (navíc obsadila i druhé místo v kategorii Nejlepší banka). Opakovaně v inovacích produktů vítězí ČSOB (navíc vyhrála i kategorii Nejlepší banka) a Allianz pojišťovna. V kategorii Nejlepší neživotní pojišťovna se umísťují pojišťovny našich největších pojišťovacích koncernů, tentokrát skok na první místo udělala Česká pojišťovna, o další dvě místa se podělily pojišťovny skupiny VIG. Česká pojišťovna se s náskokem stala i  vítězem kategorie Klientsky nejpřívětivější pojišťovna, zdá se, že v nové vlastnické struktuře se vrací k tradičním hodnotám,“ doplňuje Jaroslav Daňhel, profesor na Katedře bankovnictví a pojišťovnictví Vysoké školy ekonomické v Praze a člen advisory boardu výzkumu.

VÝSLEDKY VÝZKUMU NEJLEPŠÍ BANKA 2017 A NEJLEPŠÍ POJIŠŤOVNA 2017

NEJLEPŠÍ BANKA 2017

  1. Československá obchodní banka
  2. Raiffeisenbank
  3. Česká spořitelna

KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ BANKA 2017

  1. Raiffeisenbank
  2. Československá obchodní banka
  3. Poštovní spořitelna

BANKOVNÍ INOVÁTOR 2017

  1. Československá obchodní banka – ČSOB NaNákupy

NEJLEPŠÍ NEŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2017

  1. Česká pojišťovna
  2. Kooperativa pojišťovna
  3. Česká podnikatelská pojišťovna

KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ NEŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2017

  1. Česká pojišťovna
  2. UNIQA pojišťovna
  3. Česká podnikatelská pojišťovna

POJIŠŤOVACÍ INOVÁTOR 2017

  1. Allianz pojišťovna – Férová cena autopojištění dle ujetých km

NEJLEPŠÍ ŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2017

  1. ČSOB Pojišťovna
  2. Komerční pojišťovna
  3. Česká pojišťovna

KLIENTSKY NEJPŘÍVĚTIVĚJŠÍ ŽIVOTNÍ POJIŠŤOVNA 2017

  1. Allianz
  2. Generali
  3. Česká pojišťovna

Zdroj: Tisková zpráva

Share

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *