Nejoblíbenější příchuť balené vody? Pomeranč a citron

Ochucené vody představují přibližně tři pětiny výdajů domácností na balené vody. Nejoblíbenějšími příchutěmi jsou citron a pomeranč. Vyplývá to ze zjištění agentury GfK. Balenou vodu si loni podle průzkumu zakoupilo 95 procent českých domácnosti.
Sodovky vloni oslovily k nákupu 90 procent spotřebitelů: Pixabay

Nejvíce domácností kupuje podle průzkumu balenou vodu ve středních Čechách, nejméně domácnosti z Prahy. Nadprůměrnou útratu mají středočeské domácnosti, kde v průměru utratí téměř 1700 Kč ročně. Naopak nejméně vydají za balené vody domácnosti z Prahy – ročně necelou tisícovku.

Nejvíce balených vod podle průzkumu nakoupíme v hypermarketech a diskontech, protože je nakupujeme hlavně při velkých zásobovacích nákupech. Zásoby si podle průzkumu doplňujeme poměrně často, přibližně každých jedenáct dnů, v průměrném množství šesti litrů při jednom nákupu.

Devět z deseti českých kupujících podle průzkumu oslovila široká nabídka minerálních a léčivých vod. O něco méně lidí – osm z deseti – si koupilo vodu stolní nebo pramenitou.

PSALI JSME:
Spor nápojových gigantů: Kofola zažalovala Poděbradku

Sycená nebo nesycená?

„Když jsem před pár lety bydlel za Prahou, voda z kohoutku se, aniž by se tzv. nechala odstát, nedala pít. A několikrát za rok ani netekla,“ vybavuje si pan Martin s tím, že mu „neželivková“ voda pokazila usazeninami myčku nádobí i pračku. Takže se raději kvůli svému zdraví tahal domů s vodou v plastových lahvích. „Když si do kohoutkové vody přidáte bublinky, kvalitu vody to nevyřeší,“ dodává s poukazem na zkušenost se sodastreamem.

Faktem je, že v nákupech českých domácností převažují sycené a jemně sycené vody nad nesycenými. Domácnosti za ně utratí téměř tři čtvrtiny ze svých výdajů za vodu. Nesycené vody loni koupily více než tři ze čtyř českých domácností, zatímco sodovky oslovily k nákupu 90 procent spotřebitelů.

Zejména pro sycené vody platí, že zvýhodněná cena pozitivně ovlivňuje velikost nákupu. Pokud je akční nabídka, kupující si z obchodu odnášejí těžší nákup. Zvýhodněné nákupy tvoří až 58 procent z objemu sodovek a 48 procent z objemu nesycených vod, tvrdí průzkum.

PSALI JSME:
Proč Východoevropané chtějí Sprite s cukrem?

×

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Bez informací chytrá karanténa fungovat nebude

Jak se žije během karantény? Transakční data ukazují, že propad karetních transakcí už není tak bezprecedentní jako na začátku karantény, kdy klesal o více než pětinu. Nicméně meziroční pokles o deset procent ve …

Chargeback, ochrana při placení kartou

On-line nakupuje každým dnem čím dál více lidí a spousta aktivit se tím přesouvá přímo do našich domovů. Místo návštěvy kina filmy streamujeme, týdenní nákupy zvládáme zařídit rovnou ze sedaček a jídla si necháváme …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

V práci mrtvého brouka nehrajte. Prodraží se to

Poradna
Za chyby se platí, s tím většina z nás tak nějak počítá. Ale když opravdu dojde na placení, je rázem po vyrovnanosti. Zvlášť, když jsme udělali chyby v práci a namísto výplaty si domů neseme smutný účet jak z filmové komedie – vytažení, vysušení, odbahnění. Na náhradu za způsobenou škodu však zaměstnavatel nemá nárok automaticky. Na druhou stranu i pouhá nevšímavost nás může stát hodně draho.
Rolovat nahoru