Nejoblíbenější příchuť balené vody? Pomeranč a citron

Ochucené vody představují přibližně tři pětiny výdajů domácností na balené vody. Nejoblíbenějšími příchutěmi jsou citron a pomeranč. Vyplývá to ze zjištění agentury GfK. Balenou vodu si loni podle průzkumu zakoupilo 95 procent českých domácnosti.
Sodovky vloni oslovily k nákupu 90 procent spotřebitelů: Pixabay

Nejvíce domácností kupuje podle průzkumu balenou vodu ve středních Čechách, nejméně domácnosti z Prahy. Nadprůměrnou útratu mají středočeské domácnosti, kde v průměru utratí téměř 1700 Kč ročně. Naopak nejméně vydají za balené vody domácnosti z Prahy – ročně necelou tisícovku.

Nejvíce balených vod podle průzkumu nakoupíme v hypermarketech a diskontech, protože je nakupujeme hlavně při velkých zásobovacích nákupech. Zásoby si podle průzkumu doplňujeme poměrně často, přibližně každých jedenáct dnů, v průměrném množství šesti litrů při jednom nákupu.

Devět z deseti českých kupujících podle průzkumu oslovila široká nabídka minerálních a léčivých vod. O něco méně lidí – osm z deseti – si koupilo vodu stolní nebo pramenitou.

PSALI JSME:
Spor nápojových gigantů: Kofola zažalovala Poděbradku

Sycená nebo nesycená?

„Když jsem před pár lety bydlel za Prahou, voda z kohoutku se, aniž by se tzv. nechala odstát, nedala pít. A několikrát za rok ani netekla,“ vybavuje si pan Martin s tím, že mu „neželivková“ voda pokazila usazeninami myčku nádobí i pračku. Takže se raději kvůli svému zdraví tahal domů s vodou v plastových lahvích. „Když si do kohoutkové vody přidáte bublinky, kvalitu vody to nevyřeší,“ dodává s poukazem na zkušenost se sodastreamem.

Faktem je, že v nákupech českých domácností převažují sycené a jemně sycené vody nad nesycenými. Domácnosti za ně utratí téměř tři čtvrtiny ze svých výdajů za vodu. Nesycené vody loni koupily více než tři ze čtyř českých domácností, zatímco sodovky oslovily k nákupu 90 procent spotřebitelů.

Zejména pro sycené vody platí, že zvýhodněná cena pozitivně ovlivňuje velikost nákupu. Pokud je akční nabídka, kupující si z obchodu odnášejí těžší nákup. Zvýhodněné nákupy tvoří až 58 procent z objemu sodovek a 48 procent z objemu nesycených vod, tvrdí průzkum.

PSALI JSME:
Proč Východoevropané chtějí Sprite s cukrem?

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Daň ze štěstí se může týkat každého

Poradna
Máváte tím kouzelným papírkem a blaženě se usmíváte – konečně jsem vyhrál, štěstí mi snad spadlo z nebe. Je to radost pochopitelná, ale trochu předčasná, protože než výhra v loterii, kurzové sázce či jiné hazardní hře z nebe dopadne až do výhercova klína, ztratí se 15 procent objemu.