Nejucpanější města Evropy. V létě je lepší se jim vyhnout

Nastaly prázdniny a s nimi i plánování cest na dovolenou. Přinášíme seznam evropských měst, kterým je lepší se vyhnout.
Ilustrační foto: TomTom

Kdo někdy jel do Chorvatska přes Vídeň, zná to docela dobře – hlavní město Rakouska ho v tempu většinou pěkně přibrzdí. Na nejhorší města starého kontinentu sice stále nemá, ale to je vlastně jedno, na zácpu si tu můžete skoro vsadit. Bohužel. Zatímco dálnice vždy stojí kvůli událostem, města z principu, protože jejich ulice nejsou schopny pojmout záplavu aut.

Evropa bez šance?

I když největší hrůzy se v globálu odehrávají ve městech, kam Čech s autem asi dorazí jen zřídka (Moskva, Bogota, Istanbul, Mexico City), o svou dávku zácp nepřijde.

Vlastně ani nemůže, protože evropská sídla se svými historickými centry, množstvím řek, bohatými rodinami vlastnícími i více než jedno auto, věnci satelitních městeček plných pendlerů a nedostatečnými obchvaty svou uliční síť nikdy neposkládají tak, aby byli spokojeni všichni.

Na druhou stranu se najdou i výrazné výjimky. Třeba šestisettisícový Düsseldorf, sázející na pěší nebo cyklistickou dopravu, carsharing a podobně.

Seznam brzd

Žebříčků, které města poměřují podle jejich prostupnosti pro automobily, je několik, nejznámější jsou ty od společností TomTom a Inrix. Vždy pracují se zpožděním, které naberete proti ideálnímu stavu, kdy jsou komunikace prázdné.

Hříšníci se stále opakují: Moskva, Řím, Londýn, Paříž, Berlín, Madrid, řada tureckých měst… U všech se roční součet hodin strávených v zácpách dostal vysoko nad 100, někdy i 200, přičemž průměrná rychlost pohybu vozidel je kolem 20 km/h. Jinými slovy: Cyklisté jsou často rychlejší…

PSALI JSME:
Téměř polovina Čechů jezdí na dovolenou autem. Co podceňují?

Ztráty ze stání

Kolik vlastně stojí dopravní zácpy? Jedním slovem miliardy. Například Velká Británie takto za loňský rok odepsala skoro čtvrt bilionu korun! Šlo o zbytečně spálené palivo, auta trápená nízkými otáčkami a neprohřátými motory, pozdní dodávky zboží a příjezdy do práce, stresy řidičů nebo jejich nedostatečný odpočinek, protože kvůli kolonám vyjíždějí dřív a ukrajují si ze spánku.

Do toho kumulující se hlukové a exhalační zátěže, náklady na nejrůznější řešení nenadálých situací, snížená atraktivita postižených lokalit atd. atd.

Nejucpanější města Evropy

1. Moskva 6. Ankara 11. Milán 16. Barcelona 21. Praha
2. Istanbul 7. Izmir 12. Varšava 17. Nižnyj Novgorod 22. Turín
3. Londýn 8. Berlín 13. Budapešť 18. Mnichov 23. Birmingham
4. Petrohrad 9. Paříž 14. Rostov na Donu 19. Vídeň 24. Dublin
5. Řím 10. Madrid 15. Hamburk 20. Neapol 25. Valencie

Zdroj: Inrix

PSALI JSME:
Do práce jezdí autem 40 procent Čechů

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Motorismus

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Devět z deseti rodičů dává dětem kapesné. Nejčastěji kolem pěti stovek měsíčně

Průzkum
Typické české dítě jako kapesné od svých rodičů dostává kolem 500 Kč měsíčně, rodiče mu je vyplácí pravidelně každý měsíc a nejčastěji v hotovosti. Vyplývá to z marketingového výzkumu, který si na téma rodinné finance u výzkumné agentury Kantar zadala Equa bank. Oceňujeme, že banka šetření neprezentuje jako „reprezentativní průzkum“, což při pěti stech respondentů činí řada jiných firem.

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru