Největší bariérou pro (častější) nákup zboží na internetu jsou náklady na dopravu

48 procent Čechů vybírá a nakupuje počítače, notebooky a tablety pouze na internetu, což je daleko více v porovnání se zbytkem Evropy. Naopak Češi v nákupu na internetu zaostávají za evropským průměrem v nákupu finančních služeb, oděvů, módy, nebo přípravků na péči o dítě. České zákazníky nejvíce odrazují od častějších nákupů na internetu náklady spojené s dodáním zboží. Zjištění pocházejí ze studie GfK Future Buy.

Ve srovnání se zbytkem Evropy dává český spotřebitel při výběru a nákupu řady kategorií zboží přednost internetu před kamennou prodejnou. Tak například 48 procent Čechů vybírá a nakupuje počítače, notebooky a tablety pouze na internetu; při výběru a nákupu chytrých a mobilních telefonů to je 44 procent. Na druhou stranu Češi na internetu „zaostávají“ za evropským průměrem při výběru a nákupu finančních služeb, oděvů a módy, nebo přípravků k péči o dítě.

„Jasně nejsilnějším tahákem pro nákup na internetu je pro české spotřebitele úspora peněz (lepší ceny, speciální nabídky). Až s výrazným odstupem pak následuje širší výběr zboží na internetu, jednoduché a rychlé nakupovaní anebo lepší možnost získat přesné informace o zboží,“ říká Zdeněk Skála, Director Retail & FMCG.

Největší bariérou pro (častější) nákup na internetu jsou pro české zákazníky náklady spojené s dodáním zboží. Dalšími, ovšem ne už tak výraznými překážkami, jsou strach o bezpečnost osobních údajů (např. z platební karty), chybějící možnost lépe si zboží prohlédnout a “osahat” nebo obavy z komplikací při vrácení nebo reklamaci zboží.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Tipy na dárky, které pomáhají. Jaké jsou mezi Čechy nejoblíbenější?

Dárky, které pomáhají potřebným, jsou mezi Čechy čím dál tím oblíbenější. Nabízí totiž netradiční způsob, jak obdarovat blízké a zároveň udělat dobrý skutek. Koupí dárkového certifikátu lidé ročně přispějí až statisíce korun na pomoc lidem v nouzi doma i v zahraničí.

Zaměstnanci Sberbank splnili více než 300 vánočních přání

Zaměstnanci Sberbank plní vánoční přání dětem a seniorům. Klientům domovů seniorů či dětem pobývajícím v dětských domech nakoupili přes 300 dárků, o které si napsali Ježíškovi. Na Štědrý večer si tak ti mladší rozbalí vytouženou panenku, auto na ovládání, dřevěné kostky nebo stavebnici, ti starší pak pěknou …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Část domácností se řítí do finanční propasti

Hospodaření některých českých domácností je dlouhodobě jen těžko udržitelné. Ačkoli se majetková a finanční situace za poslední dvě dekády celkově zvedla, je tu i jeden hodně rizikový faktor: v porovnání s výší mezd …

Měli by mít Češi na trhu práce přednost? V Česku už pracuje přes půl milionu cizinců

Analýza
Nadprůměrně pozitivní ekonomický vývoj Česka a vysoká životní úroveň, která je na obdobné té v západoevropských zemích. To jsou lákadla pro kvalifikované pracovní síly ze zemí severní, západní a jižní Evropy. Od našeho vstupu do EU v roce 2004 v Česku značně přibylo zaměstnaných cizinců z ekonomicky vyspělejších evropských zemí – za prací k nám přišlo 25 tisíc nových pracovníků.

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru