Největší charisma má Horáček, nejlépe by ČR reprezentoval Drahoš. Topolánek u lidí propadl

Méně než měsíc zbývá do druhé přímé prezidentské volby. Všech devět kandidátů na prezidentský úřad se v dnešních dnech snaží získat hlasy nerozhodnutých voličů. Právě tato fáze předvolební kampaně je pro výsledky voleb stěžejní a osobní sympatie začínají hrát čím dál větší roli. Z tohoto hlediska vyhrává u Čechů Michal Horáček. Podle průzkumu agentury NMS Market Research jej mezi tři nejsympatičtější kandidáty zařadilo 51 % dotázaných. Jen o procento méně získal Jiří Drahoš. Naopak nejméně oblíbený je u voličů bývalý premiér Mirek Topolánek.

Podobně jako v otázce sympatií bodoval Michal Horáček se svým charismatem. Mezi tři nejcharismatičtější kandidáty jej zařadilo celých 59 % respondentů, Jiřího Drahoše a Miloše Zemana do stejné kategorie vybralo 45 % dotázaných. Překvapením je, že u opačné otázky, komu z kandidátů charisma chybí, obdržel nejvíc hlasů Mirek Topolánek. „Bývalý předseda ODS budí emoce, i když z výsledků našeho průzkumů vyplývá, že spíše ty negativní. Můžeme si o Mirku Topolánkovi myslet cokoliv, ale že se objeví na posledním místě v kategorii charismatu je nejspíše důsledkem osobní averze než čehokoliv jiného,“ říká Kamil Kunc, Client Service Manager agentury NMS Market Research.

NEJHŮŘE BY ČR REPREZENTOVAL ZEMAN A TOPOLÁNEK

Mirek Topolánek obsadil nejnižší pozice i v dalších kategoriích. Podle respondentů má ze všech kandidátů na prezidenta nejnižší IQ (42 %), je nejméně sympatický (41 %) a je také nejméně čitelný (32 %). Společně s Milošem Zemanem by nejhůře ze všech reprezentoval v zahraničí. (Topolánek 31 %, Zeman 38 %) „I podle čísel je znát, že jakmile jsme se zeptali na jakoukoliv negativní vlastnost, Mirek Topolánek je u třetiny dotázaných automatická odpověď. Na druhou stranu, ačkoliv Topolánek polarizuje společnost, tak je na veřejnosti vidět, což může být v prezidentské volbě výhoda,“ dodává Kunc.

ZEMAN ŠPATNĚ REPREZENTUJE ČR, ALE JE INTELIGENTNÍ A ČITELNÝ

Podobně jako Topolánek rozděluje společnost i současný prezident. Ačkoliv by Miloš Zeman ve svém druhém funkčním období reprezentoval Českou republiku podle dotázaných ze všech kandidátů nejhůře (naopak nejlépe by podle respondentů reprezentoval Jiří Drahoš – 56 %, Horáček 52 %), tak jej lidé považují za kandidáta s nejvyšším inteligenčním kvocientem. Mezi tři nejchytřejší kandidáty jej zařadilo 64 % respondentů (Drahoš 58 %, Horáček 53 %). Zároveň je Zeman pro Čechy ze všech kandidátů nejčitelnější, ať už v dobrém nebo špatném slova smyslu.

OSTATNÍ KANDIDÁTY SI MÁLOKDO DOKÁŽE ZAŘADIT 

Z průzkumu plyne, že čtyři kandidáti jsou poměrně dobře identifikovatelní a lidé si s nimi dokáží spojit určité konotace. Jde o Miloše Zemana, Jiřího Drahoše, Michala Horáčka a Mirka Topolánka. Ostatních pět kandidátů je, co se týče rozpoznatelnosti mezi ostatními, poměrně výrazně upozaděných. Konkrétně jde o Marka Hilšera, Vratislava Kulhánka, Petra Hanniga, Pavla Fischera a Jiřího Hynka. „Je logické, že výhodu ve volbě mají lidé, kteří už jsou mediálně známí z minulosti. Lehce z nízkých čísel vybočují výsledky u diplomata Pavla Fischera, kterého lidé mají za inteligentního člověka, který by dokázal Českou republiku dobře reprezentovat v zahraničí. Ale proti Michalu Horáčkovi nebo Jiřímu Drahošovi jsou čísla i tak výrazně nižší,“ doplňuje Kamil Kunc.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Můj partner utrácí dvakrát víc než já, říkají Češi

Češi příliš nevěří ve schopnost svých partnerů hospodařit s penězi. Podezřívají své protějšky ze zbytečných výdajů a nedůvěra jde často tak daleko, že svým drahým polovičkám nejsou ochotni půjčit vůbec žádné peníze. Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu Poštovní spořitelny, který mapuje finanční chování a návyky Čechů.

ČSOB: Klidnou letní dovolenou většina podnikatelů nezná

Klidnou letní dovolenou většina z malých a středních podnikatelů a firem nezažije. Celá třetina z nich si o letošních prázdninách volno vůbec nevybírá. A z těch, co si pracovní oddech dopřejí, se jen 37 procent naplno věnuje odpočívání a vypouští práci z hlavy. Vyplývá to z analýzy trávení volného času v rámci …

Equa bank zvyšuje úročení spořicího účtu HIT na 1 % p.a.

Od 20. srpna 2018 zvyšuje Equa bank bonusový úrok u spořicího účtu HIT z nynějších 0,6 % p.a. na 0,8 % p.a. Se standardní úrokovou sazbou (0,2 %) tak mohou být vklady na tomto účtu zhodnoceny až 1 % p.a. Od počátku září navíc banka upravuje podmínky pro získání této bonusové sazby. Nově bude stačit v daném měsíci …

Nejčtenější

Dress code je povinný i ve vedru, jinak hrozí vyhazov

Pokud firma trvá na nošení dress codu, tedy předepsaného oblečení i v letních vedrech, nemá zaměstnanec šanci se této povinnosti vyhnout, jakkoli mu to může být nepříjemné. Za porušení firemních předpisů může v …

Brigádníky nenaláká ani 150 korun na hodinu

Firmy už od konce dubna hledají brigádníky na nadcházející letní měsíce. Jenže zájem je malý, klesá. Lidé, kteří mají přece jen o brigády zájem, nedokáží zdaleka pokrýt všechna volná pracovní místa. Podle údajů …
Rolovat nahoru