Největší charisma má Horáček, nejlépe by ČR reprezentoval Drahoš. Topolánek u lidí propadl

Méně než měsíc zbývá do druhé přímé prezidentské volby. Všech devět kandidátů na prezidentský úřad se v dnešních dnech snaží získat hlasy nerozhodnutých voličů. Právě tato fáze předvolební kampaně je pro výsledky voleb stěžejní a osobní sympatie začínají hrát čím dál větší roli. Z tohoto hlediska vyhrává u Čechů Michal Horáček. Podle průzkumu agentury NMS Market Research jej mezi tři nejsympatičtější kandidáty zařadilo 51 % dotázaných. Jen o procento méně získal Jiří Drahoš. Naopak nejméně oblíbený je u voličů bývalý premiér Mirek Topolánek.

Podobně jako v otázce sympatií bodoval Michal Horáček se svým charismatem. Mezi tři nejcharismatičtější kandidáty jej zařadilo celých 59 % respondentů, Jiřího Drahoše a Miloše Zemana do stejné kategorie vybralo 45 % dotázaných. Překvapením je, že u opačné otázky, komu z kandidátů charisma chybí, obdržel nejvíc hlasů Mirek Topolánek. „Bývalý předseda ODS budí emoce, i když z výsledků našeho průzkumů vyplývá, že spíše ty negativní. Můžeme si o Mirku Topolánkovi myslet cokoliv, ale že se objeví na posledním místě v kategorii charismatu je nejspíše důsledkem osobní averze než čehokoliv jiného,“ říká Kamil Kunc, Client Service Manager agentury NMS Market Research.

NEJHŮŘE BY ČR REPREZENTOVAL ZEMAN A TOPOLÁNEK

Mirek Topolánek obsadil nejnižší pozice i v dalších kategoriích. Podle respondentů má ze všech kandidátů na prezidenta nejnižší IQ (42 %), je nejméně sympatický (41 %) a je také nejméně čitelný (32 %). Společně s Milošem Zemanem by nejhůře ze všech reprezentoval v zahraničí. (Topolánek 31 %, Zeman 38 %) „I podle čísel je znát, že jakmile jsme se zeptali na jakoukoliv negativní vlastnost, Mirek Topolánek je u třetiny dotázaných automatická odpověď. Na druhou stranu, ačkoliv Topolánek polarizuje společnost, tak je na veřejnosti vidět, což může být v prezidentské volbě výhoda,“ dodává Kunc.

ZEMAN ŠPATNĚ REPREZENTUJE ČR, ALE JE INTELIGENTNÍ A ČITELNÝ

Podobně jako Topolánek rozděluje společnost i současný prezident. Ačkoliv by Miloš Zeman ve svém druhém funkčním období reprezentoval Českou republiku podle dotázaných ze všech kandidátů nejhůře (naopak nejlépe by podle respondentů reprezentoval Jiří Drahoš – 56 %, Horáček 52 %), tak jej lidé považují za kandidáta s nejvyšším inteligenčním kvocientem. Mezi tři nejchytřejší kandidáty jej zařadilo 64 % respondentů (Drahoš 58 %, Horáček 53 %). Zároveň je Zeman pro Čechy ze všech kandidátů nejčitelnější, ať už v dobrém nebo špatném slova smyslu.

OSTATNÍ KANDIDÁTY SI MÁLOKDO DOKÁŽE ZAŘADIT 

Z průzkumu plyne, že čtyři kandidáti jsou poměrně dobře identifikovatelní a lidé si s nimi dokáží spojit určité konotace. Jde o Miloše Zemana, Jiřího Drahoše, Michala Horáčka a Mirka Topolánka. Ostatních pět kandidátů je, co se týče rozpoznatelnosti mezi ostatními, poměrně výrazně upozaděných. Konkrétně jde o Marka Hilšera, Vratislava Kulhánka, Petra Hanniga, Pavla Fischera a Jiřího Hynka. „Je logické, že výhodu ve volbě mají lidé, kteří už jsou mediálně známí z minulosti. Lehce z nízkých čísel vybočují výsledky u diplomata Pavla Fischera, kterého lidé mají za inteligentního člověka, který by dokázal Českou republiku dobře reprezentovat v zahraničí. Ale proti Michalu Horáčkovi nebo Jiřímu Drahošovi jsou čísla i tak výrazně nižší,“ doplňuje Kamil Kunc.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Škody v zahraničí rostly rychleji než počet českých turistů

Počet škod roste ještě rychleji, než počet zahraničních cest. V loňském roce ERV Evropská pojišťovna evidovala 40% meziroční nárůst škod a jejich výše vzrostla dokonce o 64 %. Průměrná výše škody z cestovního pojištění stoupla o 10 % na 10 997 korun. O třetinu přibylo velkých škod nad 100 tisíc korun. Jejich …

Šéfové tápou v motivaci a hodnotách zaměstnanců

Nové cíle, členové týmu různých typů, změna rolí, struktury a odpovědnosti, které jsou dnes v práci běžnou realitou, vytvářejí stres, konflikty a další problémy v pracovních vztazích na všech úrovních. Vedení firem a manažeři často nerozumí tomu, proč se zaměstnanec chová, jak se chová, co ho k tomu vede.

ESSOX posiluje ve financování „zelených projektů“

Společnost ESSOX významně posílila svou orientaci na financování komplexních projektů v oblasti využití obnovitelných zdrojů energie. Právě ve schopnosti financovat komplexní projekt – tedy od poradenství a zpracování projektu, přes nákup technologií a jejich instalaci, až po doplňkové služby, jako je pojištění – …

Nejčtenější

Investiční životní pojištění: Selhání státu využívá česká vyčůranost

Téma týdne
Investiční životní pojištění (IŽP) to schytává zleva i zprava, jako špatně trénovaný boxer v ringu. Navíc postupně získalo pověst podrazáka, který ten zápas bez skrupulí prodal. Za svou momentální mizernou formu ani vnímání ze strany veřejnosti ale tento produkt nemůže a nezavinili je ani jeho „trenéři“, tedy pojišťovny působící na českém trhu. Na vině je promotér, tedy stát, jeho chaotický přístup využívá …
Rolovat nahoru