Někteří žáci si ročník zopakují. Výuka na dálku školu nenahradí

Školy i většina rodičů se všemožně snaží udržet výuku. Jenže rodiče chodí do práce, a hlavně na menší děti prostě už nemají čas a sílu. A ti, co o práci ze dne na den přišli, tak ti mají ještě méně sil probírat ještě diktáty, stratosféru, mlže-plže a geometrii. Nemluvě o rodinách, kde se už jejich členové nakazili a škola je teď opravdu druhořadá.
Ilustrační foto: Depositphotos.com

Budeme-li vycházet z časového průběhu v Číně, a toho, že Evropa je teprve na začátku boje s nákazou, počty evidovaných nakažených zatím všude rostou, tak karanténa potrvá klidně i měsíce. A sotva skončí, budou prázdniny.

Některé školy přešly na vyučování přes aplikaci Google a prostřednictvím skupin na sociálních sítích. „A nechci slyšet o tom, že někdo nemá doma počítač,“ napsala rodičům rázně jedna z ředitelek soukromé základní školy v Praze. Má pravdu. To ano. Do její školy chodí ti, kteří mají na školné, rodiče sem donedávna děti vozili v samých lepších autech. Počítač tady jistě není problém. Výuka běží i v televizi. Krásný doplněk.

PSALI JSME:
Bez mobilu ani ránu. Kdy je čas na první mobil?

„Děti se vrátí do školy chytřejší, než když tam chodili,“ slibuje si od situace jedna z tamních maminek, která pracuje on-line. Nebyl bych takový optimista. Čtrnáct dní, měsíc takto vykrýt jistě lze. Jenže skutečný sociální kontakt žádnou sociální sítí nenahradit nelze. Samostudium je základ, ale nelze na něm postavit ročník.

Bude-li nouzový stav trvat více měsíců, což není nereálné, budou zavřené i školy. Lze předpokládat, že někde si někteří žáci či žákyně budou muset ročník zopakovat. Žádná ostuda. Některým dětem naopak takové zpomalení jinak dosud dost neúměrného tempa ve stylu „aby z tebe něco bylo“, navíc i prospěje.

PSALI JSME:
Životní zlom v páté třídě? Sortování dětí na chytré a hloupé po Česku

Zavřít reklamu ×
  1. Ano, kantorům by se líbilo, předstírat práci a mistrovat na dálku. Přijde mi drzé, že chtějí, aby žákům s učením pomáhali rodiče. Jsem názoru, že ani kantoři nepomáhají rodičům s jejich prací. Až to bude naopak, tak snad. Jsou to státní rozmazlenci, co mají zůstat doma a nepředstírat práci, která není plnohodnotná a ano, pak mít jen část peněz. Mají prostě objektivní překážky v práci a jen šaškují, že prý „pracují“. Starou belu, rodiče za ně vlastně pracují, ač není žádná povinnost rodičů mít ony znalosti. Buď se mají uskromnit všichni nebo nikdo.
    Za mne to je rozmazlená verbež kantorů, co potřebuje 24 měsíců na vojnu, 120 kč na měsíc služného, makat 14 hodin denně, žrádlo do ešusu a voda na mytí z hořovického rybníka v cisterně, studená a na vycházku 1 za měsíc a domů tak 10 krát za 24 měsíc, když budou sekat latinu a držet pusu a dále makat. Pak těm lumpům začnu věřit. Jinak je to rozmazlený spolek, který rozmazlily odbory a stát, kteřížto výtečníci jim nakecali, jací to jsou nepostradatelní géniové, a jak jsou zneuznaní. Nakašlat jim a když se jim to nelíbí, mohou si najít něco lukrativnějšího.

    • Tak jste měl jít studovat učitelství a mohl jste se „válet doma“ taky, vy chytráku! 😉 Vaše volba povolání. Závist, to je svinstvo. 😀

    • Dobrý den, proč jste tedy také nevystudoval učitelství ?
      Je to ubohost, co tady píšete.
      Já sama jsem kantorkou a musím vám sdělit, že skutečně pracujeme, děti učíme on-line a není to vůbec jednoduché. Vymýšlíme různé aktivity, aby děti látku lépe pochopily, máme konzultační hodiny, abychom nezatěžovali rodiče.
      Takže, když to shrnu, pracujeme, možná i více hodin než za běžného provozu.
      Je mi jasné, že jsem vás nepřesvědčila, ale tyhle vaše kecy mě fakt dost uráží.
      Jen si to jděte zkusit.

      • Tak to jste mě opravdu pobavila…Prosím pěkně, a jak pracujete?Že posílat dětem úkoly přes školní aplikace?To je opravdu dřina.My,rodiče,teď za vás děláme práci a věnujeme se dětem.Vy,kantoři,neustále hekáte,přitom jste každou chvíli doma a bohužel, teď musíte skutečně vykazovat nějakou činnost.Na druhou stranu- nutí vás někdo pracovat jako učitelka?Tak jděte k pásu do fabriky,když máte pocit,že jste tak vytížení,pak uvidíte,co to je,dělat opravdu 8-12 hodin v kuse.Že vám není hanba…

        • Každou tu práci, co vám dítě pošle, musíte taky ohodnotit. Já mám těch dětí přes sto. I kdybych každému věnovala jen 5 minut, je to víc jak 8 hodin denně Ale já tu práci musím taky vymyslet a zadat. Je asi dobře, že jste zůstala u toho pásu.

      • Tak to jste mě opravdu pobavila…Prosím pěkně, a jak pracujete?Že posíláte dětem z pohodlí domova úkoly přes školní aplikace?To je opravdu dřina.My,rodiče,teď za vás děláme práci a věnujeme se dětem.Vy,kantoři,neustále hekáte,přitom jste každou chvíli doma a bohužel, teď musíte skutečně vykazovat nějakou činnost.Na druhou stranu- nutí vás někdo pracovat jako učitelka?Tak jděte k pásu do fabriky,když máte pocit,že jste tak vytížení,pak uvidíte,co to je,dělat opravdu 8-12 hodin v kuse.Že vám není hanba…

        • Milá paní, s vámi vůbec nemá cenu něco rozebírat.
          Absolutně jste nepochopila podstatu.
          Já mám svoji práci moc ráda, nikdy bych neměnila, ale názory některých lidí fakt nechápu.
          Takže to byla pouze má reakce, ale jak jsem už uvedla, práce mě moc baví.
          Zdá se mi, ze stejně jako z pána ( ? Rexe ), tak i z vás mluví pouhá závist a zabšklost.
          A se týče práce ve fabrice, tak myslím, bych ji i zvládla.

          • Jen malá poznámka: nepíše se náhodou „zapšklost“ ? Třeba zapšklý člověk…?
            A věta „A se týče práce ve fabrice, tak myslím, bych ji i zvládla“ také není úplně správně.
            Neučíte náhodou český jazyk?

          • Tady se mažou komentáře??? Žeby rudá tužka cenzora???

          • Pokud komentáře obsahují vulgarismy, nadávky apod., jsou mazány automaticky.
            Redakce

      • Ano,máte pravdu…Jsem starší rodič…Mám 9.letého syna s ADHD….Nedobrovolně jsem se vlastně stal domácím učitelem…Být učitelem je o nervy…Když ho učíte psát a počítat a on vám začne filosofovat,že se musí naučit dobře počítat,protože Vietnamci mají až 50 příbuzných,tak aby je spočítal(Líbí se mu Vietnamky)…

    • Pane rexi,
      proč to nejedete dělat, když to „kantorování“ nese tolik výhod a je fiančně i společensky náležitě ohonoceno. Navíc, mezi tou rozmazlenou verbeží, jak říkáte, byste určitě vyčníval hodně vysoko. A ještě maličkost – můžu Vám domů přijít na pomoc s mytím nádobí?

    • Rex, vy jste ale zahorkly zavistivy člověk. A to nejsem učitelka. Mých dětí učitelé jsou v pohodě, práce tak akorát, vůbec se s nima nemusím učit, s počítačem už umí kdejaký trouba, i Vy ?

    • Zopakovat ročník? To ani náhodou!!! Plošně určitě ne. Premianti se naučí doma. Propadlíci to flákají doma stejně jako ve škole.

    • Vy asi budete opravdu solidní …. Pracuji jako ZŘŠ a moje aktuální pracovní vytížení je 12-14 hodin denně. A tím myslím 7 dní v týdnu … Pokud nemáte absolutně žádnou představu o tom, jak náročná je distanční výuka pro ZŠ, které ze zákona nikdy nic podobného neměly realizovat, tak byste vůbec neměl otevírat pusu a vypouštět podobné nesmysly!

    • Určitě máte pravdu učitelé dostanou co zasadili. Existují učitelé co mají děti a ty taky trpí jako každý rodič mají svou medicínu v plné palbě.Zapšklému učiteli nevysvětlíš nic i kdyby ses postavil na hlavu…

    • Vážený pane, od rána do noci stále na mobilu, kam děti píší svoje dotazy na WhatsApp, několikrát týdně na Skype, abych žákům aspoň takto látku vysvětlila, vymyslet a zadat práci, natočit video, rozeslat, pak kontrolovat odevzdanou práci a každému zvlášť odepsat, vypsat chyby. Založit každému účet na onlinecviceni.cz. Odeslat e-maily, proč někdo práci neposlal. Mám taky svoje tři děti, ty také potřebují poradit s úkoly. Teď pracujeme z domu, raději bychom všichni včetně dětí byli ve škole.
      A jestli se vám zdá, že se flákáme, tak si to zkuste.

  2. Proč tedy ministr školství říkal, že právě to, se nesmí v žádném případě stát?

  3. Nejsem kantor a ani bych to nemohl dělat – mám úctu k životu. Životu těch dětí i svému ( asi bych některým dětem „ublížil“ a tím pádem i sobě). Ale ….. tahle doba, která nás všechny postihla, má i některé své „světlé“ stránky = rodiče si aspoň uvědomí, kolik toho učitelé pro jejich děti ve škole dělají.
    Práce s lidmi patří k těm nejtěžším, takže učitelům nezávidím : jejich plat, jejich 2 měsíce dovolené, jejich pracovní dobu, ….. jejich psychické vyčerpání, jejich domácí stres, jejich zoufalství z různých „geniálních“ nápadů našich ministrů.
    PS: nemám jejich vzdělání, mám poloviční plat, jen 20 dnů dovolené, ale NEMĚNIL BYCH !!!

  4. Nesmysl. Spíše se upraví osnovy. Pochybuji, že některé dítě propadne na základě zpomalení výuky kvůli koronaviru. Už jen těžko někdo bude nově klasifikovat na základě domácí přípravy, která je velice rozdílná tak, jako jsou rozdílné životy rodin. Zač trestat dítě a vytrhnout ho z jeho třídního kolektivu kvůli nezvládnutí učiva? Těch dětí bude spousta a autor píše nesmysly.

  5. Osobně si myslím, že nějaký rok navíc ve škole nehraje žádnou roli a děti by si ho měly zopakovat. Ano, v každé škole to funguje jinak, ale jak asi chcete na dálku někoho zkoušet a zároveň sledovat, že nepodvádí? To zkrátka není možné. Lze možná učit, pokud budou nějaké výukové hodiny nahrané na video, nebo online, nebo budou dány i nějaké úkoly přes internet, ale nelze na tom stavět celý půlrok. A bez zkoušení a testů nejsou známky a bez známek není vysvědčení. Pro všechny si myslím by bylo nejspravedlivější, kdyby nikdo nikoho nic neučil a děti by byly jen doma zopakovaly by si půlrok. Nebo to tedy ponechat a po skončení karantény udělat komisionální přezkoušení ze všeho, co se měly naučit doma, stanovit hranici bodovanosti a při nedostatečném počtu by jen tito jedinci opakovali. Anebo je tu třetí možnost a to nechat teď dětem prázdniny a v létě by nastoupily do školy a školní rok by končil až 31.8.

    • Nápad dobrý, ale školy nemají klimatizace. V laboratoři na střední škole máme od rána v půlce května 30°C, koncem června i 35°C, v 7:00.

  6. Jsem pro to, aby se komplet opakoval rocnik od mateřské školy po maturanty. Tedy ty deti, které by mely nastoupit poprvé do mateřské školy, by byly o rok dele doma s rodiči, předškoláci by zustali předškoláky, prvnacci prvnacky, 8 trida by byla od zari znova 8 tridou, maturanti by maturovali za rok… Proste by se rok 2019/2020 anuloval a všechny děti by si prodloužily mladí. Nikomu tim neublížíme, dětem pomůžeme, a výpadek prvního ročníku na VŠ pri kreditnim systému umožní studentům větší praxi. Navíc se tim vyřeší přijímačky, maturity – prostě to všem jen prospěje. P.

    • A kam by jste dal ty děti, které mají nastoupit letos do mateřské školky? Co rodiče, kteří musí nastoupit do zaměstnání a najednou by neměli děti kam dát? To prostě nejde. Jsme pro to, aby děti vypracovávaly domácí úlohy, referáty apod. a učitelé by je prostě oznámkovali. Nic jiného asi dělat nelze. Někde jsem nedávno četla vyjádření nějaké p. učitelky, aby učitelé nešíleli, že zameškanou výuku doženou až se nastoupí do školy, klidně další rok, tak nevím.

  7. Jsem také učitelka, ale z toho, co probíhá u syna v 1. ročníku na střední škole, je mi smutno a hanba. Výuka pouze zadáním samostudia a úkolů, žádná reakce učitelů na zaslané úkoly, pouze zadání témat a najdete si a udelejte vypisky, z občanky zaslano 10 prezentaci, které navíc pan učitel zkopiroval z jiné školy. Jsem z tohoto přístupu otravena a vůbec se nedivím, že na nás ucitele veřejnost pohlíží tak jak pohlíží.

    • Ano, znám. Ale je to učitel od učitele. Někteří reagují, někteří ne. Ale poslat odkazy na výuku na netu nebo youtube dokáže opravdu každý. 🙁
      Nejraději mám „očekávám, že po nástupu do školy budete umět toto a toto a z toho vás vyzkouším“, fakt motivující. Navíc když po žácích chce věci, které nejsou v učebnici a musíte si je vyhledat na netu. 🙁

    • Víte,máte pravdu…Mého synka chtěli úředníci „odsunout“ do zvl.školy…Má ADHD se zpožděným vývojem…Ten tlak byl velký…Našel jsem mu vesnickou školu…Když jsem viděl,jak jsou děcka šťastná,když vidí po prázdninách učitele,došlo mi,že tohle je skutečná škola…Ten přístup k dětem!…Když vidíte jak dítě v učivu dohání spolužáky a doslova se tam těší,je to skvělé…A trochu taťkovského ega:V 1.třídě má samé jedničky…

Napsat komentář: Lea Havrdová Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Lidé a společnost

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.